Prosessihoitajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prosessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prosessi

Vieras
Mitä teidän päivittäiseen työhönne kuuluu? Miten paljon teillä täytyy käyttää työssänne matikaa? Olen tällä hetkellä opiskelemassa prosessihoitajaksi ja olen yllättynyt miten paljon me tällä hetkellä pelkästään tehdään matemaattisia laskuja kun tällä hetkellä opettellaan labra juttuja, itse en kuitenkaan labraan halua töihin tai näin paljon tehdä matemaattisia tehtäviä... luulin että tässä työssä saa olla myös koneiden kanssa tekemisissä eikä vaan istua ja laskea :(

[QUOTE="Ghj";30214647]Nyt tais tulla väärä ala valittua. Prosessinhoitajan työ ei kauheesti laborantista eroa.[/QUOTE]

Kyllä voisit lisätä että taitaa riippua tämä aika paljon työpaikasta.

Siis tottakai riippuu työpaikasta, mutta mun kokemus on pitkälti tämä. Erona on lähinnä se, että pelkkien labratulosten aikaansamisen sijaan prosessinhoitaja käyttää tuloksia prosessin säätämiseen ja seuraamiseen. Saa siinä varmasti laitteitakin "hoitaa", kun prosessia säätää. Mutta en siltikään laskisi sen varaan, ettei labrahommia tartte tehdä ja laskuja laskea.

ei niissä hommissa käytännössä mitään matikkaa tartte ite harrastaa, tietokoneet ja automaatiojärjestelmät tekee laskelmat ja prosessinhoitaja vaan valvoo

jos tulee joku ongelma niin huudellaan sähkömiehet paikalle

ja kertaakaan en ole töissä joutunut laskemaan mitään. Labroja teen noin 1x kuussa.

Hyvä tietää :) Kyselin myös kaverini isältä joka on töissä paperitehtaalla (jonne itsekin toivon työllistyväni) ja hänkin sanoi ettei hänen tarvitse laskea siellä yhtään mitään.

Tää prosessihoitajan koulutus muutenkin on hieman alkanut huonosti, kun meillä ei toimi kaikki laitteet tai jos toimii niin ehkä hetken , opettajaa ei nähdä kuin pari kertaa päivässä, antaa lapun jossa on tehtävä ja lähtee sitten istumaan omaan koppiin tai kahville, olisihan se mukavaa jos opettajakin neuvoisia ja oikeasti viitsisi opettaa. .meidän pitää myös tehdä tietokoneella laskutoimituksia ja omani sammuu koko ajan ja vapaita koneita ei ole.. :s

Odotan tässä nyt innolla ensimmäistä toppia, jos sitten silloin viimeistään saisi kuvan siitä, minkälaista tämä työ on. :)

Yhteistyössä