Professori: Sosiaalisuudella liikaa painoa työelämässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä. Meillä töissä nykyään joka jumalan asia pitää tehdä työryhmässä tai vähintään palaverissa yhdessä toisiaan kädestä pidellen ja neuvotellen, kaikki saavat kertoa oman mielipiteensä vaikka eivät asiasta hevon huttua tajuakaan. Uusi pomo on kovasti sosiaalisen työyhteisön kannalta.

Turha varmaan sanoakaan että nykyään joka ainoan homman teko kestää kolme kertaa kauemmin, kun ennen jokainen hoiti omat työnsä epäsosiaalisesti itse omassa huoneessaan ja kertoi tulokset muulle ryhmälle viikkopalaverissa.

Niin tuttua!

Olin itse töissä organisaatiossa, jossa ei ollut väliä tekikö työnsä hyvin, kunhan oli sosiaalinen minä-minä-ihminen. Hiljaiset ja mukavat työnsä hyvin tekevät jäivät jalkoihin :(

Juu, oikeastaan kaikissa työpaikka ilmoituksissa vaaditaan supersosiaalisuutta ja äärimmäistä keskustelutaitoa. Toki onhan ne hyviä puolia, ei siinä mitään. Mut ei tämmönen hiljaisempi ja ujompi ihminen uskalla niihin sit edes hakea, kun haku kriteerit ei täyty noilta osin.

Aivan. Työpaikkailmoitukset ovat nykyään pelkkä luettelo ihmisen luonteenpiirteitä, ja niissä painottuu nimenomaan sosiaalisuus. Taitoja ei arvosteta enää ollenkaan.

Yhteistyössä