prkleen paniikki!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm.panikoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm.panikoija

Vieras
Olipa taas hyvä päivä... Iski töissä kauhea paniikkikohtaus, ja päätin että nyt saa riittää, apua on saatava tähän. Alkuvuodesta näitä kohtauksia alko tulemaan, ja aina vaan pahenee :(
Sain lääkäriajan, ja sieltä sitten 2 reseptiä kouraani, oujee... No, ehkä niistä lääkkeistä sitten on apua, toivon mukaan. Lopetin parit masennuslääkkeet muutama vuosi sitten, ja nyt pitäis taas alottaa pillereiden napsiminen >:(
Mutta kun ei tästä elämästä oikeen mitään tunnu tulevan tän paniikin + masennuksen kanssa... En enää voi lähteäkkään juuri mihinkään, hyvä kun töihin olen päässyt. Tänään sielä sit iski ensimmäistä kertaa tuo kohtaus.. Oli kaikkee muuta kun kivaa.

Tässon vaan semmoi juttu, että ollaan mieheni kanssa yritetty saada alulle toista lasta. Toistaseksi tuloksetta, mutta tarviikohan sekin sitten laittaa jäihin :,( ... Sitä en tiedä, jos olisinkin nyt jo raskaana, kun menkkoihin vielä jokunen aika. Oliskin niin mun tuuria :o ... No, sitten täytyys kärvistellä paniikin ja muun paskan kanssa raskaus / imetysaika ja kahtoo sitten uudelleen..

Haluaisin vaan olla lapselleni hyvä äiti, ... mutta mulla on ihan kamala olo mun omien demonieni kanssa, joista luulin päässeeni jo eroon. Sillä mä ne masennuslääkkeetkin lopetin aikanaan, ja nyt tää sama taas vyöryy mun päälleni :(

Mä niin tiiän mistä puhut!

Mä oon syöny Cipralex-nimistä lääkettä nelisen vuotta. Alussa tartti kylkeen rauhottaviakin, mutta vierottauduin niistä nopeesti. Nyt raskaana puolessa välissä ja lääkäri, teratoliginen tietopalvelu ja neuvolantäti kehotti jatkamaan lääkitystä, ei kuulema haittaa vauvalle. Vikaks kuukaudeks vaan pitäis lopettaa (jos mahdollista) ni ei tartte vauvaa vierottaa sit ku se on syntyny. Pelottaa lopettaminen jo nyt, sillä pari kertaa kokeillu ja oireet palannu heti..nyt ei voi ees rauhottavaa ottaa sit hätätilanteessa. :P

Ei muuta ku hirveesti tsemppiä sinne ja jaksuja! Toivotaan että siihen (paniikki-)kauheuteen löydettäis pian jokin parannuskeino..sitä ei toivo kellekkään!

Minullakin kokemusta paniikista. Papereissa lukee paniikkihäiriö diagnoosina. Paniikkikohtauksia en kylläkään saa, mutta pahoja ahdistuksia kyllä! Olen raskaana viikolla 27.

Siun tartteis nyt päästä puhumaan noista ja saada oikeanlaiset lääkkeet. Jos raskaaksi aiot nyt, juttele psykiatrin kanssa, mitkä lääkkeet käy raskaana olevalle.

Itse syön ketipinor 25mg tarvittaessa. Auttaa ihan tarpeeksi hyvin, saa ne pahimmat ajatukset pois.

Toivottavasti sullakin alkaa helpottaa ja näkymään vähän valoakin pilvien välistä, ettei tarttee 24/7 pelossa elää! :)

Yhteistyössä