Prkleen besserwisserit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rätti

Vieras
Mikä vaivaa ihmistä, joka tyrkyttää "apua" väenväkisin ja apu on sen laatuista, että sitä ei kestä kukaan?

Esimerkkejä:

-Saan valmiiksi jonkin ompeluksen ja pidän siitä. Joku tulee sohimaan ja selittelemään, miten ensi kerralla kannattaisi tehdä. Ompelin lapsen farkkuihin repaleisen näköisiä paikkalappuja niitä elävöittääkseni, niin sain luennon siitä, miten ne ommeltaisiin siistin näköisiksi. Hei, ei se vahinko ollut, että reunat rispaavat!

-Koristeena roikkuva vanha ikkunanpoka on nyt hyvä. Minua ei kiinnosta, että kaupasta saa pakkelia ja miten se "kannattaisi" viimeistellä. Ei, ei ole vahinko, että poka on tuon värinen. Kiva, että tarjoudut huokaisten ostamaan minulle "kunnon välineet", että saisin siitä mieleisesi.

-Päivänliljat ovat nyt hyvässä paikassa, en halua, että kaivat ne ylös ja siirrät muualle. Tiedän, etteivät ne näy jokaisen pihaantulijan silmäniloksi, mutta EN HALUA kukkapenkkiä riesakseni keskelle pihaa. Kukat ovat pihankäytön kannalta hyvässä paikassa ja näemme ne terassilta.

-Lautaset ovat hyvässä paikassa. Säilytän niitä eri paikassa kuin sinä, mutta me löydämme ne kyllä. Jos menet kotonani omin avuin kaapille rovehtimaan, älä viitsi kiukutella siitä, ettei sisältö ja järjestys ole samanlainen kuin sinun kotonasi. Jos pännii, pidä hyppysesi kurissa ja pyydä itsellesi lautanen. Äläkä mäkätä samalla.

-Jos pääset kyydillä mukaan kaupungille, se ei tarkoita, että olisin kyvytön valitsemaan ja ostamaan vaatteita, tapettia tai pyykinpesujauhetta. Sinun ei tarvitse puuttua joka asiaan ja ryhtyä marttyyriksi, kun en osta sinun lempitapettiasi. Osta sinä sitä, minä ostan omaan kotiini haluamaani.

-Joka asiaa ei tarvitse "korjata", ei "viimeistellä" enkä halua neuvoja, Jos haluan, pyydän niitä.

[QUOTE="rolli";26757411]kuulostaa ihan mun mieheltä :/[/QUOTE]

Auts. :|

Äitini lisäksi mulla on yksi kaveri, joka kehittelee sisustusideoita mun kotiini, mikä sekin ottaa välillä pääluuhun, etenkin, kun meillä on ihan erilainen sisustusmaku. No sen takia hän tietty varmaan arvelee mun kaipaavan apua, mutta... Miehestä ei edes pääse hetkeksi eroon, kun alkaa pänniä, sukulaiset ja kaverit saa aina jotenkin puskettua ulos ovesta.

Onneksi mun äidillä ei ole mitään kädentaitoja, eikä näin ollen pysty neuvomaankaan missään.

Mun äitini on joka kerran aloittanut saman harrastuksen kuin minä, jos on vainunnut, että teen jotain uutta. En tiedä, miten kauas mun pitäisi paeta harrastamaan, että saisin tehdä ja osata jotain yksin. Sitten ehkä tulisi vähemmän ohjeita.

Luulisi ihmmisen muutamassa kymmenessä vuodessa oppivan toista tuntemaan sen veran, että hiffaisi, että toisella on erilainen tyyli kuin itsellä. En minäkään mene puuttumaan muiden tuotelmiin, etenkään niihin, joista tekijä on silminnähden ylpeä.

Alkuperäinen kirjoittaja rätti;26757432:
Mun äitini on joka kerran aloittanut saman harrastuksen kuin minä, jos on vainunnut, että teen jotain uutta. En tiedä, miten kauas mun pitäisi paeta harrastamaan, että saisin tehdä ja osata jotain yksin. Sitten ehkä tulisi vähemmän ohjeita.

Luulisi ihmmisen muutamassa kymmenessä vuodessa oppivan toista tuntemaan sen veran, että hiffaisi, että toisella on erilainen tyyli kuin itsellä. En minäkään mene puuttumaan muiden tuotelmiin, etenkään niihin, joista tekijä on silminnähden ylpeä.

Rupea tekemään käsitöinä bondage-tarvikkeita?