pre-eklamptikko äitien synnytys

tuleva äippä

Uusi jäsen
26.05.2004
24
0
1
Hei!

Olisin kiinnostunut kuulemaan äitien synnytykokemuksia, joilla on ollut raskausmyrkytys? Itselläni on paineet koholla hieman ja jos tässä toksemia päälle pukkaa, niin en tiedä yhtään mitä on odotettavissa synnytyksen osalta! Kertokaa kokemuksianne, mikä minua mahdollisesti odottaa?
 
Riippuu vähän raskausviikoista. Jos kunnon myrkytys on päällänsä, niin sitten käynnistetään ennen aikaisesti ja jos tämä ei onnistu niin leikataan lapsi ulos. Itsellä ei kokemusta, tiedän muuten vain.
 
mulla oli lähes alusta asti kovat lukemat verenpaineissa..siis 150/100 ja kyllä vahtasivat tarkkaan,pitivät sairaala levossakin ja ultrasivat tiuhaan.Epäilivät et raskausmyrkytys olisi tulossa,no yksi päivä tavallisella neuvolakäynnillä täti löysi valuaista yhdellä plussalla pissasta ja laitto suoraan äitipolille.No siellä piuhoihin ja tutkivat taas,eikä ne vieläkään saaneet multa kuin kovan verenpaineen ja sitä valkuaista hyvin vähän.Ai niin olinhan mä tosi turvoksissa 3pvä/1,5kg et repikee siitä oli paksu täti mut ei silti mitään käynnistyksiä..kunnes yliaikais tarkistuksessa 40+3 ottivat sisään ja sanoivat nyt loppu leikki ja huomenna käynnistetään. Siellä sitten taas olla öhmötin ja yöllä alko supparit itsesteen,kyllä niitä sitten joudutettiin oksotosiinilla ja poika oli maailmassa 18.17 illalla.
Eli elä hätäile ihan rauhassa vaan.
Tokalla sit uhkailivat et jos paine nouseee siis alapaine 100 niin osastolle joudut..hih alle menin 98 oli ylin ja siellä pysyi taas.
Mitenkähän tän kolmannen raskauden käy sitä en tiedä mut jännäillään ja katotaan miten nuo paineet pompsahtaa!!!! :whistle: :p :laugh:
 
Minulla oli raskausmyrkytys päällä koko raskausajan. Lopulta 6kk lähtien olin koko ajan sairaalassa vuodelevossa. 37+5 viikoilla minut käynnistettiin. Aluksi kaikki meni hyvin sit lääkäri tuli huoneeseen ja sanoi nyt äkkiä leikkaussaliin. Kyllä sitä pelästyi et mitä nyt tapahtuu. Lapsemme saatiin 3 minuutissa ulos. Jouduttiin elvyttämään ja lapsivesi oli veristä. Hapenpuutteen takia joutui keskolaan tehohoitoon. Olimme lopulta vain viikon sairaalassa. Näin meille kävi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 18:58 nappa kirjoitti:
mulla oli lähes alusta asti kovat lukemat verenpaineissa..siis 150/100 ja kyllä vahtasivat tarkkaan,pitivät sairaala levossakin ja ultrasivat tiuhaan.Epäilivät et raskausmyrkytys olisi tulossa,no yksi päivä tavallisella neuvolakäynnillä täti löysi valuaista yhdellä plussalla pissasta ja laitto suoraan äitipolille.No siellä piuhoihin ja tutkivat taas,eikä ne vieläkään saaneet multa kuin kovan verenpaineen ja sitä valkuaista hyvin vähän.Ai niin olinhan mä tosi turvoksissa 3pvä/1,5kg et repikee siitä oli paksu täti mut ei silti mitään käynnistyksiä..kunnes yliaikais tarkistuksessa 40+3 ottivat sisään ja sanoivat nyt loppu leikki ja huomenna käynnistetään. Siellä sitten taas olla öhmötin ja yöllä alko supparit itsesteen,kyllä niitä sitten joudutettiin oksotosiinilla ja poika oli maailmassa 18.17 illalla.
Eli elä hätäile ihan rauhassa vaan.
Tokalla sit uhkailivat et jos paine nouseee siis alapaine 100 niin osastolle joudut..hih alle menin 98 oli ylin ja siellä pysyi taas.
Mitenkähän tän kolmannen raskauden käy sitä en tiedä mut jännäillään ja katotaan miten nuo paineet pompsahtaa!!!! :whistle: :p :laugh:

Täällä kanssa on nyt paineet pompannu aika hurjiin lukemiin viikko sitten, nyt rv 37+4. Tänään kävin päivystystapauksena tutkimuksissa, mutta mitään hätää ei löytynyt joten ONNEKSI pääsin kotiin. Paineet on korkeet mutta valkuaista ei löydy pissasta eikä turvotusta lainkaan. Joten varmaan voi rauhallisin mielin tässä elellä, on nääs vähän paniikkia pukannut noista verenpainemittauksista. Kiva kuulla kohtalotoverista :hug: Mun paineet on olleet luokkaa 135-154/89-108, normaalisti paineet jotain 128/74. Mutta nyt seuraillaan ja elellään sen mukaan, lepoon en sairaalaan halua jos ei muuta "vikaa" tule. Tulisin sairaaksi koti-ikävästä ja kaks pientä tyttöäkin kotona.
Oliko sulla muuten mitään oireita tuosta korkeasta verenpaineesta? Mulla ei oo pääkipuja mutta huippailee jonkin verran.
 
Esikon kohdalla meni niin, että neuvolassa todettiin rv 39+5 toksemia ja sairaalaan päivystyksenä. Kun sairaalaan pääsin, oli ilman tuntuvia suppreita auennut jo 3 senttiä. Jäin yön yli tarkkailtavaksi ja koska avautuminen jatkui, niin päätettiin seuraavana aamuna aloittaa käynnistys oksitosiinitipalla. Normaali alatiesynntys, vähän vauhditettuna vain.
 

Yhteistyössä