Raskautunut endometrioosista huolimatta?

Hei! Pistin jo viestiä tuonne lapsettomuus puolelle. Mutta olisin kiinnostunut kuulemaan teiltä jo raskautuneilta.

Elikkä siis, epäilen endoa itselläni (oireita paljon mm. lapsettomuus 2 vuotta jo)

Olisin erittäin kiiitollinen jos joku voisi kertoa jos on onnistunut raskautumaan endosta huolimatta ja miten raskaus on alkanut (hoidoilla vai luomuna)

Asia huolettaa minua aivan kamalasti.. Pelkään etten tule koskaan lasta saamaan ja vauvakuume on aivan kamala :'(

Kiitos aivan kamalasti jos joku vastaa :saint:

Onnellista odotusta kaikille
:kitty
 
Hei kitty! Täällä endometrioosi myös. Todettiin syksyllä 2011 muistaakseni. Näkyhä kysta toisessa munasarjassa. Leikkaus keväällä 2012. Lapsettomuushoidot jo syksyllä 2012, kaksi tuloksetonta inseminaatiota. Helmikuussa 2013 alkoi eka ivf/icsi, josta raskauduin maaliskuussa. Saimme vain yhden alkion hedelmöittymään ja se tärppäsi.Nyt raskaana siis viikolla 32...meillä asiat tapahtuivat nopeesti, koska yksityisen lääkäri kehotti toimimaan. Ikää minulla nyt 31v...aina kannattaa toivoa...
 
kiitos minnie vaastauksesta. Itseäni pelottaa ettei lääkärit ota asiaa tosissaan.. Olen kuullut paljon että tutkimuksia joutuu oikein ruinaamalla ruinata että tapahtuu jotakin :/ Noh. huomenna kuulemaan labra tuloksia jos vaikka siitä sitten pääsisi johonkin etenemään! :)
 
Heippa Kitty!

Täälläkin endoa. Lopetin pillerit jo 03/03 ja siitä asti toiveissa vauva.

Mulla oireina endosta oli mm. yhdyntäkipu joka oli iah helvetillistä heti yhdynnän jälkeen. Gynellä ultrassa 10/09 näky oikeessa munasarjassa endometriooma,laparoskopiassa 02/10 sit löyty endoa pitkin ja poikin.
Sitten kokeiltiin clomeja,kaksi keskenmenoa niillä 07/10 ja 10/10. Sitten clomeja usean kierron ajan,ei tapahtunu enää mitään.
Sitten oli vuorossa piikitykset yms. ja IVF 09/2011,joka meni pieleen. Luovutettiin homma ja päätettiin jäädä odottamaan seuraavaa hoitoa 02/2012. Seuraavasta kierrosta kuitenkin tulin luomusti raskaaksi ja tyttö syntyi 06/12. Nyt olen raskaana luomusti rv 18 ja odotan kaksosia.
Jotenka kyllä endostakin huolimatta voi tulla raskaaksi.

Puhut lääkäreille,mutta endohan ei näy ultrassa ellei ole munasarjoissa tms. kystia tms. jotka näkyvät ultrassa selkeästi..Tsemppiä sinulle,kyllä sinäkin saat vauvan syliisi vielä,ihan varmana!
 
Mulla oli myös ihan kamalat yhdyntäkivut kestivät n. 2h ihan sairas kipu vatsassa tuntui ihan kun koko kohtu olisi supistellut ja en pystynyt kun itkeä! kipu tuntui myös emättimessä ja jossain peräsuolessa???.. kaikki sattui ihan helvetisti!! vieläkin lantionpohja aristaa :( Onko muilla ollut tuommoista??
 

Yhteistyössä