Pph:n lapsi saa leipää, muut näkkäriä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Todella hermoissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Todella hermoissaan

Vieras
Olen todella tyytymätön lapseni perhepäivähoitajaan. Hänellä on oma lapsi jolla tuntuu olevan erivapauksia. minun lapseni syö aamiaisen hoitajan luona ja olen saanut selville että hoitajan lapsi syö aamupalaksi kaikkea hyvää, pehmeää leipää, juustoa, kinkkua, tuoremehua, ja hoitolapset saavat vain puuroa ja näkkileipää. Hoitajan lapsi siis syö aamupalan aikaisemmin kuin hoitolapset. Mielestäni pitäisi antaa muillekkin samaa ruokaa.

Jos hoitajan lapsi syö oman aamiaisen ennen muita, eiköhän se ole ihan sama, että mitä syö. Sitten olisi vähän eri asia, jos söisi samaan aikaan kuin muut ja saisi paremman aamiaisen kuin toiset.

Hoitajan lapsi ei ole päivähoidossa syömässä päivähoitoruokaa, vaan omassa kodissaan ja syö sellaista ruokaa mitä hänen vanhempansa tarjoavat.
Pph saa kulukorvauksen joka ei riitä kyllä jokapäiväiseen tuoremehuun, pehmeään leipää, kinkkuun ja muihin tuollaisiin.

Ymmärtäisin hermostumisesi jos hoitolapset joutuisivat katsomaan vierestä näkkäriä puputtaen kun toinen syö parempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos hoitajan lapsi syö oman aamiaisen ennen muita, eiköhän se ole ihan sama, että mitä syö. Sitten olisi vähän eri asia, jos söisi samaan aikaan kuin muut ja saisi paremman aamiaisen kuin toiset.

Peesi tähän. Sääliksi käy lapsesi hoitajaa jos tällaisista asioista pystyt ongelman tekemään..

syöhän monet vanhemmatkin aamiaisen itse ennekuin vievät lapset hoitoon. mukulat katsoo surkeina kun eivät saa mitään. sehän se on reilua ja mukavaa. ja tosiaan kulukorvaukset ei kata hoitolapsille kinkkuja ja juustoja.

no ei tuo nyt oo niin paha...meillä pph kävi aina ostoksilla hoitolasten kanssa pitkin kyliä. kertaakaan ei kysynyt edes lupaa. noh, oma lapsi sai kaupasta mitä milloinkin ja arpoja ym. tästä eräs äiti ja taisipa olla toinenkin, nostivat metelin, koska heidän lapsensa "loukkaantuivat" kun heille ei ostettu. omani oli niin pieni, ettei tajunnut mitään tollasesta. mun mielestä tälläinen omalle ostelu on ärsyttävämpää kuin terveellisen ruokavalion noudattaminen.. ;) olisi voinut käydä arpansa ostamassa vapaa-ajallaan.

Pph saa ruokarahan ja ohjeet mitä ruokia annetaan hoitolapsille, jos oma syö ennen muita ja hoitajan omasta pussista niin ei siinä mitään ongelmaa...tai näin ainakin meidän pph:t toimii.

ja syötät lapsesi ennen hoitoon menoa! syötät oikein mahan pullolleen ja het kinkkua, juustoa, pehmyttä leipää ja tomaattia ja kurkkua ja vielä jogurtin jälkkäriksi. meneepä kerrankin noillä pöpeillä pph;:lla jauhot suuhun kun kunnolla oikein kostat ja tee sama jooka ikinen aamu niin siinäpä näkee typerys pph!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei tuo nyt oo niin paha...meillä pph kävi aina ostoksilla hoitolasten kanssa pitkin kyliä. kertaakaan ei kysynyt edes lupaa. noh, oma lapsi sai kaupasta mitä milloinkin ja arpoja ym. tästä eräs äiti ja taisipa olla toinenkin, nostivat metelin, koska heidän lapsensa "loukkaantuivat" kun heille ei ostettu. omani oli niin pieni, ettei tajunnut mitään tollasesta. mun mielestä tälläinen omalle ostelu on ärsyttävämpää kuin terveellisen ruokavalion noudattaminen.. ;) olisi voinut käydä arpansa ostamassa vapaa-ajallaan.

höh. Kaikenlaiset sitä alkavat hoitajiksi! Aikuinen ja kehtaa!

mäkään en tajua nyt sun pointtia ap... siis lapsi syö noita ennenku sun lapses on hoidos, niin mitä sitten? Jos pph:n oma lapsi syö hoitopäivän päätteeksi karkkia, niin pitäiskö sunkin lapselle olla? vaikka lapses on jo kotona. Ja tiedätkö miten pientä kulukorvausta pph:t saa ruuasta? Sillä ei paljon leikkeleitä tarjota joka aamu lapsilaumalle!!

Ensinnänkin mitä sinä täällä asiasta valitat, miksi et ota puheeksi lapsesi hoitajan kanssa?
Vai pitäisi teidän pph:n tarjota aina samaa sapuskaa omalle lapselle vaikka lapset ei ole edes hoidossa!!! Joo kyllä muakin ketuttaa jos mun pph antaa omalle lapselleen suklaata heti aamusta, kun ei se sitä mun lapselle sitten anna kun hoitoon vien...

Täysin eri asia olisikin jos söisivät SAMAAN AIKAAN, niin että oma lapsi saa 'parempia' safkoja. Itse kyllä mielummin omalle lapselleni toivoisin sen puuro + näkkäri aamiaisen kun leivän + päälliset joka ei täytä läheskään niin hyvin. Ja koetapa tosiaan ostaa tuoremehua, kinkkua, juustoa ym sillä kulukorvauksella mitä pph:t saa.