Pph ja ulkonäöstä huolehtiminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teidän mielestänne kohtuullista, että pph huolehtisi ulkonäöstään ja siisteydestään? Ok, että ei hienostele vaatteilla, mutta on aika epäsiistiä, jos paidassa on viikon ruokalista ja rouva haisee ihan hielle ja hernekeitolle. Ja hiukset ovat hiirenhäntä, pitkät, haaroittuneet latvat ja useimmiten rasvaiset. Hampaista puuttuu osa ja nekin vähät likaiset. Varmasti sama juttu pk:n joissakin tädeissä. Mielestäni pph:n ammattikin on asiakaspalveluammatti, joten huoliteltu ja siisti ulkonäkö ei olisi pahitteeksi. En silti kehtaa asiasta huomauttaa lasteni hoitajalle, mutta ihmettelen itsekseni...

ylipäänsä on ällöttävää ettei huolehdita itsestään edes sen vertaa ettei haise pahalle. itselle ainakin tulisi tuossa tapauksessa mieleen että miten kauhea siivo sen pph:n kotona on?

Pph:na kommentoin vähän. Mun mielestäni jokaisen ammatista riippumatta pitäisi huolehtia siisteydestään, ettei haise ja että vaatteet on puhtaat. Siis onhan se ihan perus käyttäytymissääntöjä. Mietin vaan miltä tuntuu antaa oma puhdas pikkuinen sottaiselle ja haisevalle hoitajalle syliin...
Tosin minulla ei ole varaa sanoa kenenkään vaatteiden muusta kunnosta oikein mitään kun itselläkin on housunpolvet jatkuvasti puhki, kun konttailen pitkin lattioita legginsseissäni.

milloin se ph menee kampaajalle, kosmetologille, hierojalle, vaateostoksille kun lapsesi hoidossa yli pitkiä päiviä jotta voit itse kaunistautua ja shoppailla. Lauantait menee siihen kun siivoo lapsesi jättämää sotkua.

milloin se ph menee kampaajalle, kosmetologille, hierojalle, vaateostoksille kun lapsesi hoidossa yli pitkiä päiviä jotta voit itse kaunistautua ja shoppailla. Lauantait menee siihen kun siivoo lapsesi jättämää sotkua.

No eihän sen tarvis kun käydä suihkussa ja vaihtaa puhtaat vaatteet.. toiset pystyy tekemään sen ilman että ravaa jatkuvasti kampaajalla, kosmetologilla, hierojalla ja vaateostoksilla. Ainakin meidän asunnosta löytyy suihku ja pyykinpesukone..

ei se siisteys ole ammatista kiinni vaan ihmisen älystä ja ymmärryksestä.
ja ne hielle haisijat...se on kaverille kauheaa, kyllä nykyään löytyy joka kainaloon joku aine mikä pitää hajun pois

Tota, perussiisteys kyl hoituu pph:llakin. Kotona varmaan on se suihku ja pesukone. Ei ne lapset 24/7 ole paikalla. Puhdas voi olla ilman shoppailua ja hierontaa jne....
Kyl ällöttäs jos lasta hoitas epäsiisti henkilö.

ei päivääkään mee ettei joku aloita pph mollaamisketjua. Mitään muuta ammattia ei ole täällä näin paljoo haukuttu.
Ruvetkaa teiniäidit itse hoitaan lapsia niin saatte elämäänne virikkeitä.

kyllä kaupan kassallakin näkee jos sit jonkin sortin kassaneitiä ja poikaa.
Rappusiivoojista puhumattakaan.

ei päivääkään mee ettei joku aloita pph mollaamisketjua. Mitään muuta ammattia ei ole täällä näin paljoo haukuttu.

Näin on. Ja jokasen pitäs huolehtia siisteydestään joka työskentelee ihmisten lähettyvillä. Oli lapsia hoitamassa tai kassalla. En mollaa just pph:ta vaan sitä että ei huolehdi itsestään.

[QUOTE="vieras";23597275]No eihän sen tarvis kun käydä suihkussa ja vaihtaa puhtaat vaatteet.. toiset pystyy tekemään sen ilman että ravaa jatkuvasti kampaajalla, kosmetologilla, hierojalla ja vaateostoksilla. Ainakin meidän asunnosta löytyy suihku ja pyykinpesukone..[/QUOTE]

ja milloin sinne hammaslääkärille korjauttaan ne hampaat? ei kaikki pesemällä lähde

[QUOTE="vieras";23597364]ja milloin sinne hammaslääkärille korjauttaan ne hampaat? ei kaikki pesemällä lähde[/QUOTE]

ei milloinkaan. Kun olet kesälomalla niin kas kummaa hammaslääkärikin on lomalla.

Labra on kans sellanen paikka johon ei milloinkaan pääse.
kun sitä nicopetteriä ei voi jättää varahoitoon pieneksi hetkeksi. kiitos sen itsekkään äidin

Tottakai perhepäivähoitajan pitää olla puhdas ja puhtaissa vaatteissa. Joskus vaan siinä touhun tuoksinnassa ei huomaa paidalle tullutta tahraa ja sen huomaa vasta siinä vaiheessa kun jossain kohtaa kävelee ison peilin ohi. Mutta jos sen yhden tahran sattuu joku lasten vanhemmista huomaamaan, niin ei hätää. Mulla ainakin on sellaset perheet 'asiakkaina' ettei turhaa nipotusta tollasissa asioissa ole.

Asian voi kääntää myös niin, että vanhemmat voisivat katsoa että lapsella on naama puhdas aina hoitoon tullessaan ja vaatteet ehjät ja puhtaat. Lapsellakaan ei saa olla viikon ruokalistaa vaatteissaan. On niitä ollut menneinä vuosina monet kerrat. Jokaiselle ihmisille kuuluu oikeus saada olla siistinä.

[QUOTE="Perhepäivähoitaja";23597546]Tottakai perhepäivähoitajan pitää olla puhdas ja puhtaissa vaatteissa. Joskus vaan siinä touhun tuoksinnassa ei huomaa paidalle tullutta tahraa ja sen huomaa vasta siinä vaiheessa kun jossain kohtaa kävelee ison peilin ohi. Mutta jos sen yhden tahran sattuu joku lasten vanhemmista huomaamaan, niin ei hätää. Mulla ainakin on sellaset perheet 'asiakkaina' ettei turhaa nipotusta tollasissa asioissa ole.

Asian voi kääntää myös niin, että vanhemmat voisivat katsoa että lapsella on naama puhdas aina hoitoon tullessaan ja vaatteet ehjät ja puhtaat. Lapsellakaan ei saa olla viikon ruokalistaa vaatteissaan. On niitä ollut menneinä vuosina monet kerrat. Jokaiselle ihmisille kuuluu oikeus saada olla siistinä.[/QUOTE]

No kyl sen huomaa onko satunnainen tahra vai lista usemmalta päivältä. Ap:n kuvauksesta saa käsityksen että on sitä tahraa enemmänkin. Ja tosiaan hoitajille kiva jos hoidettavatkin ovat kuosissa. itte oon tarkka siitä että olen siisti kun vanhemmat lapsensa tuovat ja lapseni menee siivottuna hoitoon.

Kieltämättä, joskus saattaa olla vähän likainen paita päällä esim. jos nostaa 1v. syliin ja saa sitten aamupalaisen suunsa suoraan paidalle.... En viitsi ihan joka tahrasta paitaa vaihtaa. Hampaista ja suihkussa käynnistä huolehdin silti. Ja todellakin: saatan olla ovella kulahtaneet verkkarit jalassa tai legginsit. Vaatteiden on oltava mukavat lasten kanssa puuhatessa.

teitä kirjottajia. Oletteko ajatelleet montako lasta SE pph hoitaa päivässä. Kyllä siinä hiki tulee, uskokaa pois. Ja pitkiä päiviä tekee, monet jopa kellon ympäri, jos on vuorolapsiakin hoidossa. Onneksi tulee työaikalaki pph:ille, niin saavat "normaalin" työajan päiväänsä. Suurenpi "ongelma" mielestäni ovat likaiset (haisevatkin) hoitolasten vaatteet. Ne vaatteet voi haista tupakalle, savulle ja nykyisin aika monella homeellekkin (tosi pistävä haju). Kuravaatteet ja hanskat on "hajupommit" monella lapsella. Sitten vielä aika monelta lapselta puuttuu varavaatteet, villasukat tai varahanskat. Sitten märissä örvötellään ja jos huomautellaan vanhempia, niin ollaan huonoja hoitajia, kun puututaan perheen asioihin. Uraihmisille tiedoksi, ettei päivähoitoa tehdä jakkupuku päällä, eikä hajuvesi saa tuoksua (allergiat huomioitava), sekä kynsilakat ja käsikorut on kielletty hygienian vuoksi. Se jos hiki joskus tuoksahtaa, niin se on kovasta työtahdista kertovaa luonnollista hajua, joka pesemällä lähtee.

teitä kirjottajia. Oletteko ajatelleet montako lasta SE pph hoitaa päivässä. Kyllä siinä hiki tulee, uskokaa pois. Ja pitkiä päiviä tekee, monet jopa kellon ympäri, jos on vuorolapsiakin hoidossa. Onneksi tulee työaikalaki pph:ille, niin saavat "normaalin" työajan päiväänsä. Suurenpi "ongelma" mielestäni ovat likaiset (haisevatkin) hoitolasten vaatteet. Ne vaatteet voi haista tupakalle, savulle ja nykyisin aika monella homeellekkin (tosi pistävä haju). Kuravaatteet ja hanskat on "hajupommit" monella lapsella. Sitten vielä aika monelta lapselta puuttuu varavaatteet, villasukat tai varahanskat. Sitten märissä örvötellään ja jos huomautellaan vanhempia, niin ollaan huonoja hoitajia, kun puututaan perheen asioihin. Uraihmisille tiedoksi, ettei päivähoitoa tehdä jakkupuku päällä, eikä hajuvesi saa tuoksua (allergiat huomioitava), sekä kynsilakat ja käsikorut on kielletty hygienian vuoksi. Se jos hiki joskus tuoksahtaa, niin se on kovasta työtahdista kertovaa luonnollista hajua, joka pesemällä lähtee.

Kai sen peruspuhtauden voi hoitaa? Ja deodoranttia käyttää -hajusteettomiakin kun on olemassa. Ja kertoohan se jotain jos hoitaja/ihan minkä alan ihminen hyvänsä jo aamu varhain haisee hielle ja tukka roikkuu likaisena. Hampaatkin kai voi aamuisin pestä...

Itse oon vaativassa, fyysisesssä duunissa ja taatusti tulee päivällä hiki. Mut en mä aamulla töihin tullessa jo haise hielle...ja vaihden ne likaiset haalarit kyllä uusiin, vaikka tiedän niiden päivän aikana likaantuvan taas. Ja hikisen päivän jälkeen osaan suihkuun mennä...

Ei tartte olla korea, eikä kaunis, eikä laitettu, ei trendikäs, ei tyylikäs, ei hienoja vaatteita... Mutta kyllä perushygieniasta jokaisen tulis pitää huolta. Ihan omankin hyvinvoinnin vuoksi (ainakin ne hampaat kiittää...).

Näin, mutta sen verran korjaan, ettei meitä täälä teiniäidit juuri mollaa. Kyllä ne on ne muka aikuiset äidit..

ei milloinkaan. Kun olet kesälomalla niin kas kummaa hammaslääkärikin on lomalla.

Labra on kans sellanen paikka johon ei milloinkaan pääse.
kun sitä nicopetteriä ei voi jättää varahoitoon pieneksi hetkeksi. kiitos sen itsekkään äidin

Tää on ihan oikeasti totta. Hammaslääkärille ja lääkärille on niin ärsyttävä varata aikaa, kun eipä sinne ikinä pääse.

Yhteistyössä