Pph hesessä lasten kanssa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmistynyt.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapselle oli päiväkodin hoitajat antaneet kahvihuoneessa puolikkaan munkin, kun lapsi oli heräillyt päiväuniltaan kesken kaiken ja päässyt "toimistohommiin". Perrkle! Lähden tästä heti valittamaan.

Muistat sitte valittaa siitä hirveestä rasvan ja sokerin määrästä mikä puolikkaasta munkista tuli. Ja vaadit vielä päivähoitomaksusta alennusta kun kerran käyttivät sun lasta lapsityövoimana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Johanna0075:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oma lapseni on vasta 1,5v. eikä hänen ruokavalioon todellakaan kuulu vielä
tällainen ruoka. Vaikka hänellä hoidossa ollessaan lapsemme kyllä söi joitain kotiranskalaisia joskus. Karkit myös kiellettiin, mutta kerran sitten isompi lapsi kertoi miten lapsemme oli saanut suklaata... mutta hoitaja ei sitä myöntänyt...

kaksi lapsista on 3-vuotiaita ja yksi näytti olevan kyllä vielä selkeästi pienempi näistä,
ehkä 2v. ? onko muka ok, et syö roskaruokaa...

voi voi... oletko jotenkin sairas?

olisko ap kenties semmoinn tilanne että itellä ei ole vara käydä syömässä missään niin siks hän ei suo sitä hauskuutta omille lapsilleenkaan
mua ei ainakaan haittais vaikka joskua kävisivät.

No etkös itsekin ollut arkiruualla Hesessä?

tänään ei olekaan itselle mikään arki... ;)[/quote]

No niin, ymmärrät varmaan, ettei se Hese reissu niille lapsillekaan siellä hoidossa arkea, vaan extraa.

Et sitten saanutkaan tästä haluamaasi haukutaan kaikki yhdessä perhepäivähoitajia-ketjua.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Muuhun mitenkään kantaaottamatta mua jäi ihmetyttämään se, että ap kieltää lapseltaan hoidossa jotain, mitä muut saavat. Jos vaikka jollain on synttärit ja tämä lapsi tuo vaikka lakupatukat kaikille, niin teidän pikkuinen ei saisi ottaa vai? Tai jos päivähoidossa vaikka leivotaan pullaa, saako se sitäkään? Mun mielipide on se, että jos lasta hoidetaan kodin ulkopuolella, pitää myös asennoitua siihen, että siellä ei kaikki pyöri samalla periaatteella kuin kotona.

Allergiat ja muut terveydelliset rajoitteet on ihan eri juttu. Ne pitää tietysti huomioida. Mutta aika usein päivähoidossa tarjotaan myös välipalalla mehua, hernekeiton kanssa pannukakkua, jouluna pipareita.... Musta olisi aika julmaa kieltää omalta lapselta kaikki ne herkut, mitä muutkin saa. Ja jos nyt joskus käy hampparilla.... Ei se lapsi siitä pilalle mene. Eri asia on, jos se on jokapäiväistä touhua. Löysäähän nyt vähän ;) .

Mä oon samaa mieltä.

Meillä on karppiperhe, syödään kotona erittäin hiilaritietoisesti. MUTTA olen varautunut siihen, että kun lapsi menee hoitoon, mä en yksinkertaisesti pysty enää sanelemaan, mitä lapseni syö ja ei syö. Kotona saa sitä mun mielestä parempaa ruokaa, mutta jos hänelle hoidossa syötetään leipää ja perunaa tai satunnaisesti jopa hamppareita ja karkkia, minkäs mä sille teen... Ymmärrän kyllä, että valitettavasti ne (=leipä ja peruna) kuuluu edelleen virallisterveelliseen ruokavalioon ja sitä myötä niitä syötetään muualla sen kummempia ajattelematta. Rahakin ratkaisee. Halpaa paskaa.

Ja toinen juttu on tuo, että en halua tehdä lapsestani liian erilaista ja että lapsi joutuu ihmettelemään tavallaan kuitenkin turhaan, miksi tuo saa sitä ja tätä ja mä en. En usko, että lapseni menee siitä rikki, että hoitopaikassa syö eri tavalla, joten olkoot. Kunhan kotona syö kunnolla ja yritän kuitenkin koko ajan opettaa sitä ajattelutapaa, joka mun mielestä on oikea. Sit kun itse tajuaa asioista, osaa jo itsekin hyvillä mielin kieltäytyä noista meidän näkökulmasta roskaruoista.

Halpaa paskaa kunnon perusruoka?! Maailmassa ja Suomessa on aika paljon ihmisiä joille kelpais ne leivät ja perunatkin. Esim. on vanhainkoteja joissa tarjolla on ruuaksi lähes aina puuroa tai velliä...

No etkös itsekin ollut arkiruualla Hesessä?

tänään ei olekaan itselle mikään arki... ;)[/quote]

Työkaverin kanssa kävin Hesessä, mutta ei ollutkaan arki, ja puolitoista vuotiaan lapseni entinen pph oli siellä. :D :D Oikeesti kannattaa vähän miettiä mitä kirjottaa.

En nyt jaksa lukea koko keskustelua, mutta tuli tuosta ihan ensimmäisenä mieleen, että ehkä heillä olisi ollut joku yhdessä sovittu retki lasten kanssa sinne.? En usko, että pph:lla olisi intressiä, saatika rahaa joka päivä lapsia käyttää purilaisten parissa..

Oih, mä tein varmasti kamalan virheen ja muutama muukin pph meidän alueelta, kun käytiin retkellä ja eväänä oli lihapiirakkaa, nakkia, tomaattia ja kurkkua ja vielä pillimehua ja keksiäkin! Lapsista oli ihanaa syödä eväitä luonnon helmassa. Ois kai pitänyt keittää perunat vaikka retkikeittimessä ja kastikkeet myös....

En ymmärrä tätä vouhkaamista, koska tuskinpa kenenkään pph:n kukkaro kestäisi jatkuvia Hese -reissuja. Ne ovat meille harvinaisia, mutta osa lapsista käy kyllä Hesessä monta kertaa viikossakin vanhempiensa kanssa. Mutta sehän ei ole paha juttu ollenkaan, eihän. Asian tässäkin tekee pahaksi se, että Heselle viejä sattuu olemaan PERHEPÄIVÄHOITAJA. hyi sentään!

Musta olis aika kurja ajatella et ku oma lapsi menee hoitoon syksyllä et ryhmässä olis lapsi jonka äiti eväis tollaset kivat jutut.

Jos mä haluaisin pitää lapseni erossa kaikista herkuista, ni enköhän mä pitäis sen kotona kouluikään asti ja vahtisin ite enkä veis pilaamaan muiden päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna0075:
oma lapseni on vasta 1,5v. eikä hänen ruokavalioon todellakaan kuulu vielä
tällainen ruoka. Vaikka hänellä hoidossa ollessaan lapsemme kyllä söi joitain kotiranskalaisia joskus. Karkit myös kiellettiin, mutta kerran sitten isompi lapsi kertoi miten lapsemme oli saanut suklaata... mutta hoitaja ei sitä myöntänyt...

kaksi lapsista on 3-vuotiaita ja yksi näytti olevan kyllä vielä selkeästi pienempi näistä,
ehkä 2v. ? onko muka ok, et syö roskaruokaa...

voi voi... oletko jotenkin sairas?

olisko ap kenties semmoinn tilanne että itellä ei ole vara käydä syömässä missään niin siks hän ei suo sitä hauskuutta omille lapsilleenkaan
mua ei ainakaan haittais vaikka joskua kävisivät.

Niin ja tietty jos ei tajua, että se arkiruoka, suomalainen kotiruokakaan ei ole aina niin vitamiinipitoista. Ja minkäköhän verran esim alle kaksivuotias syö? Mitäs jos se ei syö ollenkaan salaatteja, koska kotona ei niitä anneta?
Ja mitä siitä salaatista saa, jos lapsi syö vain hyvin vähän sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Musta olis aika kurja ajatella et ku oma lapsi menee hoitoon syksyllä et ryhmässä olis lapsi jonka äiti eväis tollaset kivat jutut.

Jos mä haluaisin pitää lapseni erossa kaikista herkuista, ni enköhän mä pitäis sen kotona kouluikään asti ja vahtisin ite enkä veis pilaamaan muiden päiviä.

Vahva peesi.

Olen minäkin käynyt kerran lasten kanssa mäkissä syömässä happymeal-ateriat. Lapset tykkäs kovasti, mutta eihän meidän kulukorvaus siihen riittänyt vaan omasta pussista oli maksettava. Silti kannatti, se oli lapsista niin kivaa. nyt on niin pieniä lapsia etten viitsi bussilla lähteä sinne viemään, mutta kunhan kasvavat niin retki on tiedossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ruoka on pyhä:
Halpaa paskaa kunnon perusruoka?! Maailmassa ja Suomessa on aika paljon ihmisiä joille kelpais ne leivät ja perunatkin. Esim. on vanhainkoteja joissa tarjolla on ruuaksi lähes aina puuroa tai velliä...

Kyllä. Meidän näkökulmasta peruna, leipä, puurot ja makaronit on halpaa paskaa. Tiedän varsin hyvin, että suuren osan mielestä ne on sitä "perusruokaa". Meillä ei. Meillä perusruokaa on ruoka, jossa on jotain sisältöäkin hiilarien ja tärkkelyksen lisäksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja samara88:
En nyt jaksa lukea koko keskustelua, mutta tuli tuosta ihan ensimmäisenä mieleen, että ehkä heillä olisi ollut joku yhdessä sovittu retki lasten kanssa sinne.? En usko, että pph:lla olisi intressiä, saatika rahaa joka päivä lapsia käyttää purilaisten parissa..

Niinpä... Soitetaan Karpolle, rikosuhripäivystykseen, ja lastensuojeluun!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Olen minäkin käynyt kerran lasten kanssa mäkissä syömässä happymeal-ateriat. Lapset tykkäs kovasti, mutta eihän meidän kulukorvaus siihen riittänyt vaan omasta pussista oli maksettava. Silti kannatti, se oli lapsista niin kivaa. nyt on niin pieniä lapsia etten viitsi bussilla lähteä sinne viemään, mutta kunhan kasvavat niin retki on tiedossa!

Tosiaan, jos otetaan huomioon se, että pph tarjoaa aamulla aamupalan, käyttää lounaalla Hesessä/mäkissä ja tarjoaa vielä välipalan, niin ei se kulukorvaus todellakaan riitä. Kyllä se silloin tarkoittaa sitä, että pph maksaa omasta pussista loput tai pyytää lasten vanhemmilta rahat hese/mäkki reissuun.

Ja kyllä mun mielestä saa ainakin joskus poiketa tutusta rutiinista ja herkutella myös siellä pph:ssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja samara88:

Niinpä... Soitetaan Karpolle, rikosuhripäivystykseen, ja lastensuojeluun!!!!

Unohdit Krp:n :D

Herra Isä, ap!
Lapses on 1,5-vuotias. Sen ikäsen paikka on kotihoidossa vielä!
Ja puhut jo lapsesi entisestä hoitopaikasta, eli lapsi on varmaan ollut hoidossa sun äloman loppumisesta saakka?! Ai ai, mitä tää vaikuttaa lapsen henkiseen kehitykseen :'(

Ja sulla on varaa moosestaa, jos joku vie lapsia hampurilaiselle? Ei todellakaan ole.