Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Muuhun mitenkään kantaaottamatta mua jäi ihmetyttämään se, että ap kieltää lapseltaan hoidossa jotain, mitä muut saavat. Jos vaikka jollain on synttärit ja tämä lapsi tuo vaikka lakupatukat kaikille, niin teidän pikkuinen ei saisi ottaa vai? Tai jos päivähoidossa vaikka leivotaan pullaa, saako se sitäkään? Mun mielipide on se, että jos lasta hoidetaan kodin ulkopuolella, pitää myös asennoitua siihen, että siellä ei kaikki pyöri samalla periaatteella kuin kotona.
Allergiat ja muut terveydelliset rajoitteet on ihan eri juttu. Ne pitää tietysti huomioida. Mutta aika usein päivähoidossa tarjotaan myös välipalalla mehua, hernekeiton kanssa pannukakkua, jouluna pipareita.... Musta olisi aika julmaa kieltää omalta lapselta kaikki ne herkut, mitä muutkin saa. Ja jos nyt joskus käy hampparilla.... Ei se lapsi siitä pilalle mene. Eri asia on, jos se on jokapäiväistä touhua. Löysäähän nyt vähän

.
Mä oon samaa mieltä.
Meillä on karppiperhe, syödään kotona erittäin hiilaritietoisesti. MUTTA olen varautunut siihen, että kun lapsi menee hoitoon, mä en yksinkertaisesti pysty enää sanelemaan, mitä lapseni syö ja ei syö. Kotona saa sitä mun mielestä parempaa ruokaa, mutta jos hänelle hoidossa syötetään leipää ja perunaa tai satunnaisesti jopa hamppareita ja karkkia, minkäs mä sille teen... Ymmärrän kyllä, että valitettavasti ne (=leipä ja peruna) kuuluu edelleen virallisterveelliseen ruokavalioon ja sitä myötä niitä syötetään muualla sen kummempia ajattelematta. Rahakin ratkaisee. Halpaa paskaa.
Ja toinen juttu on tuo, että en halua tehdä lapsestani liian erilaista ja että lapsi joutuu ihmettelemään tavallaan kuitenkin turhaan, miksi tuo saa sitä ja tätä ja mä en. En usko, että lapseni menee siitä rikki, että hoitopaikassa syö eri tavalla, joten olkoot. Kunhan kotona syö kunnolla ja yritän kuitenkin koko ajan opettaa sitä ajattelutapaa, joka mun mielestä on oikea. Sit kun itse tajuaa asioista, osaa jo itsekin hyvillä mielin kieltäytyä noista meidän näkökulmasta roskaruoista.