Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Pöyristyttävää todellakin. Sydäntäsärkevää!
Olimme eilen Citymarketissa luomulihaostoksilla, ja matkalla kassalle kuljimme karkkihyllyjen ohi. Itu-Helmiina ja Hamppu-Hermanni katsoivat kauhistuneena erästä perheenäitiä, joka osti lapsilleen Lauantaipusseja. "Äitikarhu, miksi tuo täti tekee noin, eikö hän välitä lapsistaan?" kyseli Itu, pikku Hampun katsellessa vieressä kyynelsilmin :'(
Selitin sitten lapsille, että ikävä kyllä kaikki eivät ole yhtä hyviä ja vastuunsa tuntevia vanhempia kuin minä ja Susi.
Niin on, ei kaikkien pitäisi lisääntyä. Mäkin laitan Kengulle ja Ruulle aina kouluun mukaan omat eväät, ettei ne vaan vahingossa joudu kosketuksiin "maallisen" ruuan kanssa. Meidän viikonloput kuluu niin mukavasti oravia ja fasaaneja metsästäen, ja jos lapsille iskee mestästyspuuhissa väsy, mä kehotan niitä halaamaan puita, ja näin saamaan Äiti Maasta voimaa :heart:
Meillä, sulla ja mulla, olis niin paljon tarjottavaa, näille vähemmän onnekkaille lapsille, joku perhekotisysteemi, voitais harkita. Pelastetaan lapset huonolta ruualta.