Pp-hoitoon tutustuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten te muut olette hoitaneet tutustumisen uuteen hoitopaikkaan (pph)? Ja varsinkin ihan pienen kanssa? Omani aloittaa hoidon ensi kuun alusta ja tarkoitus olisi käydä "harjoittelemassa". Oletteko itse jääneet alussa mukaan? Kertokaa mikä olisi paras tapa. Aikaa tutustumiseen on ainakin viikko.

aloitti hoidon 1v3kk iässä. Parina aamuna käytiin pihalla leikkimässä, sitten sisällä yksi aamun ihan lyhyesti. Sitten vein alkuun lyhyiksi päiviksi, eli ekalla kertaa aamupäiväksi, toisella kertaa lounaalle ja hain päikkäreitten jälkeen ja sitten jäikin jo ihan mukavasti. Hyvin sujui meillä hoidon aloitus.

Meillä on nyt ollu pari päivää hoidossa 1v 7kk. Viikko sit oltiin tutustumassa, oltiin siellä pari tuntia, lapsi leikki muiden kanssa ja me vanhemmat juteltiin hoitajan kanssa ja oltiin vähän sivussa,

Sit kun oli eka oikee hoitopäivä, vietiin lapsi, oltiin itse sisällä joku vartti ja lähdettiin vähän salaa sieltä pois, lapsi oli hoidossa 5 tuntia,
tokana päivänä vietiin vaan lapsi, sanottiin heiheit ja lähdettiin, ( lapsi itki hirveesti... :( ) , oli 5 tuntia.
Ens viikolla sit alkaa tosissaan, kun työt jatkuu mulla ja miehellä... Viiään hoitoon ja joutuu olemaan tästä lähin 8,5 tuntia päivässä...

Nää pari päivää lapsi on ollu ihan suht tyytyväinen, ei oo kyllä hoidossa suostunu syömään mutta on sentään päiväunet nukkunu. Kotona on ollu vähän kiukkusempi, mutta ... kai se tästä!!

Meillä on nyt ollu pari päivää hoidossa 1v 7kk. Viikko sit oltiin tutustumassa, oltiin siellä pari tuntia, lapsi leikki muiden kanssa ja me vanhemmat juteltiin hoitajan kanssa ja oltiin vähän sivussa,

Sit kun oli eka oikee hoitopäivä, vietiin lapsi, oltiin itse sisällä joku vartti ja lähdettiin vähän salaa sieltä pois, lapsi oli hoidossa 5 tuntia,
tokana päivänä vietiin vaan lapsi, sanottiin heiheit ja lähdettiin, ( lapsi itki hirveesti... :( ) , oli 5 tuntia.
Ens viikolla sit alkaa tosissaan, kun työt jatkuu mulla ja miehellä... Viiään hoitoon ja joutuu olemaan tästä lähin 8,5 tuntia päivässä...

Nää pari päivää lapsi on ollu ihan suht tyytyväinen, ei oo kyllä hoidossa suostunu syömään mutta on sentään päiväunet nukkunu. Kotona on ollu vähän kiukkusempi, mutta ... kai se tästä!!

Ei missään nimessä kannata lähteä SALAA lapselta :(

Paras hoidon aloitus on mielestäni niin, että ei äiti tai isä liikaa hösää mukana. Lapset käyttäytyvät aivan eri tavalla kun äiti/isä on paikalla. Minä suosin sitä, että vanhemmat käyvät lapsen kanssa, sitten lapsi ehkä on pari aamupäivää leikkimässä muiden kanssa ja haetaan kotiin lounaalle. Sitten koko päivä hoidossa.

Yhteistyössä