Kertokaa koeputkihedelmöityksestä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jasmyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jasmyn

Uusi jäsen
15.06.2007
14
0
1
Huomenta!

Meille tehtiin tässä kuussa ovulaation induktio ja jos ei siitä tärppää, niin seuraava askel on koeputkihedelmöitys. Ollaan hoidossa julkisella ja koeputkihoitoon päästään jonottamatta. Tarkoitus olisi tehdä se pitkän kaavan mukaan.

Nyt kysyisinkin kokemuksia muilta pitkän kaavan kulkijoilta, että miten kauan pitkä kaava siis kestää eli siis yhden koeputkihoidon kesto?! Minkälaisia kokemuksia on teillä siitä ollut ja tietenkin tuloksia? Onko jouduttu monta kertaa tekemään vai onko jo ensimmäisestä tärpännyt vai eikö mistään kerrasta?

Kysymys niille, jotka ovat myös menossa koeputkihoitoihin mahdollisesti vielä tämän vuoden puolella tai ensi vuoden alussa... Eli mikä järkevintä maksukaton ja muun suhteen: aloittaa hoidot jo tämän vuoden puolella vaikka maksukatto alkaa alusta tammikuussa?! Vai aiotteko odottaa vuoden vaihdetta?

Me emme nyt oikein osaa päättää mikä olisi paras ajankohta hoidon aloittamiselle maksujen suhteen. Tietysti haluaisin kaikki heti nyt =) mutta... Vaikea päättää kun ei oikein tiedä kuinka kauan yksi hoito vie aikaa!!

Kertokaa kokemuksia, kiitos...

Hyvää syksynjatkoa kaikille ja onnea kaikkeen yritykseen!! :hug:

meille tehtiin eka ivf ihan juuri pitkällä kaavalla tulosta ei vielä tiedä mutta se meni näin jos muistan päivät oikein 17.8 laitettiin jarru piikki yleensä käytetään nenä sumutetta sitten seuraavien kuukautisten jälkeen oli eka ultra minkä jälkeen aloitettiin lisä hormoonin pistäminen siitä noin viikko oli toinen ultra viimeinen ultra oli 14.9 missä päätettiin punktio päivä joka oli 19.9 siirto oli 21.9 eli meillä hoidoissa meni vähän reilu kuukausi aloitus päivästä siirtoon toivottavasti tästä oli apua sinulle muuta en oikeastaan osaa kertoa

Yksi hoito kestää noin kuukauden verran. Mulle on tehty kolme ivf-hoitoa ja kaikki ollaan aloitettu tai ovat alkaneet alkuvuodesta. Kai se on järkevintä, mut en tiedä olisinko odottanut, jos hoidot olis alkaneet loppuvuodesta. Hoidot on kokemuksena ihan mielenkiintoisia. Kiva, että on jotakin puuhastelua(sumuttelua, piikittelyä jne.) tai ainakin mä koin, että oli kiva saada jotain konkreettista tekemistä. Raskainta aikaa oli siirron jälkeinen odottelu, että onko mahdollisesti tärpännyt. Tuli pettymyksiä, mutta myös onnistumisia. Ekasta hoidosta(pas) tuli poika, toka tuoresiirto meni kesken ja kolmannesta tuoresiirrosta tuli tyttö. Tsemppiä teille!

Meille tehtiin touko-kesäkuussa eka ivf. Joten nyt tulee sitten ihan muistikuvia ajoista jne. :p

Ensiksi kun mun piti alkaa sumut ja menin taysiin tsekkauttaan tilannetta, löytyi kysta joka vuosi. No se sitten siirsi aloitusta kuukaudella. Eipä ollut poistunut seuraavaankaan kontrolliin, mutta hoito aloitettiin silti. Aloitin sumut ja ensiksi sumuttelin muistaakseni muutaman viikon. Samaan aikaan söin terolut kuurin, jotta saatiin vuoto aikaiseksi. Sumuja jatkoin sitten ihan punktioon asti. Gonal-F:ää piikitin sitten lähes 2 viikkoa. 2 kertaa piikkien aikana oli kontrolli munisten kasvusta.

Punktio tehtiin, joka oli mulle todella kivulias. Rakkuloita kerättiin 19 kpl, joista 11 oli kypsiä. Tein itse mokan, kun en muka sisukkuuttani pyytänyt punktion aikana lisää kipulääkettä vaikka kivut olivat kovat. Sitten petiin takaisin päästyäni ja hetken siinä tuskailtuani sain lihakseen särkylääkkeen joka sitten helpotti. Operaation jälkeen olin viikon aika kovastikin kipeä, mutta hyperiä ei silti ollut.

Näistä 11 kypsästä muniksesta 8 hedelmöittyi, 1 siirrettiin ja 7 jäi pakkaseen. Tämä yksi siirretty kaveri jäi sitten kyytiin ja nyt mennään rv 17+1. :heart:

Vaikka punktio olikin suoraan sanottuna kauhea kokemus, niin silti olisin valmis menemään uudelleen mikäli näin pitäisi toimia. Muistaisin vaan haluta lääkitystä enemmän. Joten sikäli mitään kauhukuvia ei jäänyt. Kyllä sen kestää kun miettii mikä saattaa olla palkkana. :)

Tässä minun kokemukseni ja toivotankin sinulle Jasmyn kovasti tsemppiä tuleviin hoitoihin! On se sen arvoista! :hug:

..kaikille vastauksestanne!
Me tässä edelleen vielä pähkäilemme aloitammeko hoidot vielä tämän vuoden puolella vai vasta tammikuussa. Itsellä tietenkin kauhea hinku ja halu heti nyt, joten eiköhän aloiteta heti kun mahdollista. =)

Onnea teille tuleviin koitoksiin!!

Meillä julkisella puolella tuli polikäyntejä ivf-hoidon aikana 4, joista meni polimaksu 22 euroa/kerta. Lisäksi sitten tuo punktiopäivän maksu 75 euroa. Lisäksi sitten lääkkeet, jotka meillä tulivat maksamaan varmaan n. 900 euron kieppeillä, mutta siis me maksoimme siihen kelan maksukattoon asti. Eli sen reilun 600 euroa. Kokonaisuudessaan hoidolle hintaa tuli n. 800 euroa.

Nämä siis ihan puhtaasti arvioita. :)

teillähän kivasti lähtee hoidot käyntiin. meillä on myös ivf hoito tulossa, mutta vasta maaliskuussa aloitetaan..kauheat jonot, mutta hyvää kannattaa odottaa =) missä te olette hoidossa? me ollaan naikkarilla.

Yhteistyössä