Potalle mahtuminen.

Miten muiden pojat mahtuu potalle tai pienentäjälle istumaan???
Poikani on 2v8kk mutta reilu 3v kokoinen, hoikka ja sopusuhtainen. Potalla pissi roiskuu naamalle täydellä paineella kun se pisusuihku osuu siihen etusiivekkeeseen ja roiskuu siitä TAI sitten menee lattialle sivusta. Kaikki asennot koitettu ja aina joko poika tai lattia märkänä!
Ostettiin sitten pytyn pienentäjä. Oli kahta mallia ja kumpikin saman kokoinen.
Melkein sama juttu siinäkin. Reppanalla ei jalat ylety kunnolla siinä siihen lasten turvakorokkeelle(joka myös ostettiin) joten joudun aina meneen nostaan sen sinne ja pitään hiukan kii. Potalla kykeni oleen oma-aloitteisempi.
Välillä siinä pisu menee minne pitääkin mutta välillä taas lattialle :(
Ilman pienentäjää tippuisi pyttyyn koko mies :D
Miten muiden pojat mahtuu pissiin ja mihin? Poju ei ole innostunut seisomapissoista. Ja jos kakkaa, on kuiteski istuttava.
 
Meillä poika 2,8v käy pöntöllä ilman mitään pienentäjää.
Koroke jakkara on pöntön edessä,että yltää mennä pöntölle.
Potalla alkuun pissa lensi/lorisi hiemen ohi, mutta sitten poika oppi laittamaan pippelin pottaan paremmin ja välilllä näyttää pitävän siitä hieman kiinni ettei pissa lentäisi ohi potan.
Mutta nyt käy ainoastaan pöntöllä.
 
Niin meillä kyllä poika pissaisi seisaaltaankin,mutta olemme kieltänyt sen,kun vessa on sitten sen näköinenkin....
Itse pääsee korokkeelta pöntölla ja kertaakaan ei ole pönttöön pudonnut. =)
Kakalle,kun menee huutaa sitte ite yyyhkiii ja ,kun on pyyhitty sanoo vielä kiitos...hieman välillä meinaa naurattaa. Näihin selkänojallisiin pyöreisiin pottiin mahtuminen oli hankalinta,mutta soikeamman malliset toimi meillä.
 
Poika 2v9kk ja meillä on BB:n pottatuoli. Poika mahtuu hyvin siihen eikä pissa lentele muualle kun potan pohjalle. Pytylläkin käy, mutta täytyy nostaa, itse pitää pytyn reunoista kiinni eikä siis ole pienentäjää.

Mekään ei olla ees puhuttu pissaamisesta seisaaltaan, kasvakoon vielä kaikessa rauhassa ja kun ite alkaa siitä puheleen, niin sit... Ihme kyllä ettei ole ottanu puheex, kun niin usein kuitenkin isänsä näkee käyvän vessassa :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 10:44 Jäsö kirjoitti:
Poika 2v9kk ja meillä on BB:n pottatuoli. Poika mahtuu hyvin siihen eikä pissa lentele muualle kun potan pohjalle. Pytylläkin käy, mutta täytyy nostaa, itse pitää pytyn reunoista kiinni eikä siis ole pienentäjää.

Mekään ei olla ees puhuttu pissaamisesta seisaaltaan, kasvakoon vielä kaikessa rauhassa ja kun ite alkaa siitä puheleen, niin sit... Ihme kyllä ettei ole ottanu puheex, kun niin usein kuitenkin isänsä näkee käyvän vessassa :whistle:
Meilläkin se BB:n pottatuoli ja jo heti ostettaessa oli pienen oloinen :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 11:11 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 10:44 Jäsö kirjoitti:
Poika 2v9kk ja meillä on BB:n pottatuoli. Poika mahtuu hyvin siihen eikä pissa lentele muualle kun potan pohjalle. Pytylläkin käy, mutta täytyy nostaa, itse pitää pytyn reunoista kiinni eikä siis ole pienentäjää.

Mekään ei olla ees puhuttu pissaamisesta seisaaltaan, kasvakoon vielä kaikessa rauhassa ja kun ite alkaa siitä puheleen, niin sit... Ihme kyllä ettei ole ottanu puheex, kun niin usein kuitenkin isänsä näkee käyvän vessassa :whistle:
Meilläkin se BB:n pottatuoli ja jo heti ostettaessa oli pienen oloinen :(
Aikas jännä, kun mä kuvittelisin, että ois toisin päin... Siis mamman luona on BB:n se "tavallinen" potta ja se tuntui jo jämptiltä, kun poika oli 1½v :whistle: Vaan kaikkihan me ollaan erilaisia =) Onnex ;)
 
Meillä oli myös käytössä BB perus potta. Pojat oppivat nopsaan tarkistamaan, että pippeli on "hyvin" potassa ettei pissat mene lattioille. Pitää istua suht suorassa jotta pippeli on suoraan potan pohjaa kohti. Niin meillä ainakin säästyttiin kuivana.
 
Jäärä
Meillä suihkuamisongelma potalla ratkesi ostamalla BabyBjörnin sydänpotta, siinä on onkalomainen etuosa, tosin ei siihen hirveän iso lapsi mahdu istumaan.
Vessanpöntön kanssa taas oli käytössä kaksi askelmainen muovinen porrasjakkara, sillä pääsi itse helposti istumaan ja kun muut käyttivät pönttöä, se oli helppo nostaa sivuun ja taittaa kasaan.
 
Pissat tulee yli laidan roiskuen meilläki, jos on väärän mallinen potta tuolla esikolla, on 3v.2kk. Meillä on se baby björnin pottatuoli ja siitä ei tuu ylilaidan, mutta näistä tulee helposti yli missä on vain lattialla se "pottaosa". Seistenkin tuo pissaa tai istuen ihan ilman pienentäjää. Niin ja tuohon BB:n pottatuoliin pitää osata istua "oikein", ei saa istua jalat yhdessä vaan pitää istua jalat leveellä, niin mahtuu tavallaan kauemmas istumaan.

 
Miksula
Me ollaan alusta asti opetettu painamaan omaa pippeliä alaspäin jottei roisku. Joskus nykyään (syksyllä tulee 3v) haluaa itse myös varvastella pöntöllä, mutta vain kun aikuiset on paikalla. Pihallakin on pissitty isistä mallia katsoen eikä ole roiskunut vaatteille :)
 

Yhteistyössä