Postissa saapui tänään kissa-ansa! Kohta lähtee naapurin irtokissa löytöeläinkotiin!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nuija ei tajua eikä usko ettei kissoja saa pitää irti taajama-alueella. Hommasin sitten ansan millä pyydystän kissan ja vien löytöeläinkotiin. Toivottavasti menee jakeluun.
 
vierailija
Nuija ei tajua eikä usko ettei kissoja saa pitää irti taajama-alueella. Hommasin sitten ansan millä pyydystän kissan ja vien löytöeläinkotiin. Toivottavasti menee jakeluun.
Mie annoin kaikille loukutetuille kuulan kalloon

Se ongelma ei poistu kun ne tulee taas uudestaan ja uudestaan ja vuodessa tappaa 10:iä oravia ja pikkulintuja ja vaikka mitä muuta
 
Taajamissa kissalla on tosi vaarallista olla irti. Täällä kun kaikenmaailman moottoroituja kapistuksia hyrrää siellä-täällä, koko ajan.
Taajamissa, ainakin pks:lla kissat kannattaa pitää kotikissana. Ulkoiluttaa voi vaikka joka päivä, mutta valjaissa tms.(y)

Maaseudulla jne kissat tietenkin kulkee vapaana.
 
Taajamissa kissalla on tosi vaarallista olla irti. Täällä kun kaikenmaailman moottoroituja kapistuksia hyrrää siellä-täällä, koko ajan.
Taajamissa, ainakin pks:lla kissat kannattaa pitää kotikissana. Ulkoiluttaa voi vaikka joka päivä, mutta valjaissa tms.(y)

Maaseudulla jne kissat tietenkin kulkee vapaana.
Miksi niiden pitäisi maalla olla vapaana?
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Miksi niiden pitäisi maalla olla vapaana?
Tottakai ovat vapaana ja se on ihan turvallista kissalle. Ne syövät rakennuksista tuhoeläimiä.


En ole ikinä edes kuullut moisesta, että maalaiskissat olisivat sisäkissoja.
 
Tottakai ovat vapaana ja se on ihan turvallista kissalle, lisäksi syövät rakennuksista tuhoeläimiä.


En ole ikinä edes kuullut moisesta, että maalaiskissat olisivat sisäkissoja.
No justiinsa. Ei ole muutkaan lemmikit vapaana. Kissan ei kuulu olla ulkona. Tuhoeläimet voi hoitaa muulla tavalla.
 
No justiinsa. Ei ole muutkaan lemmikit vapaana. Kissan ei kuulu olla ulkona. Tuhoeläimet voi hoitaa muulla tavalla.
Kyllä kissat ovat aina olleet ulkona maalaistaloissa ja siellä kuuluu olla näin. Ei ne yleensä omalta tontilta kovin kauas viiletä. Sterilointi on kyllä järkevää, että eivät lisäänny ihan holtittomasti.
Olisko torjunnassa toinen vaihtoehto sitten kemikaalit sun muut? Kissa on ekologinen tuholaistorjuja.

Me stadilaisgiltsit ei vaan yleensä tajuta näitä juttuja kun ei olla tilallisia.
 
vierailija
Kyllä kissat ovat aina olleet ulkona maalaistaloissa ja siellä kuuluu olla näin. Ei ne yleensä omalta tontilta kovin kauas viiletä. Sterilointi on kyllä järkevää, ettei lisäänny ihan hiltittomasti.
Olisko torjunnassa toinen vaihtoehto sitten kemikaalit sun muut? Kissa on ekologinen tuholaistorjuja.

Me stadilaisgiltsit ei vaan yleensä tajuta näitä juttuja kun ei olla tilallisia.
Onko sinultakin solmittu röörit?
 
Kyllä kissat ovat aina olleet ulkona maalaistaloissa ja siellä kuuluu olla näin. Ei ne yleensä omalta tontilta kovin kauas viiletä. Sterilointi on kyllä järkevää, ettei lisäänny ihan hiltittomasti.
Olisko torjunnassa toinen vaihtoehto sitten kemikaalit sun muut? Kissa on ekologinen tuholaistorjuja.

Me stadilaisgiltsit ei vaan yleensä tajuta näitä juttuja kun ei olla tilallisia.
Se oli silloin ennen. Kyllä mä tajuun landejutut. Mä vaan olen eri mieltä siitä miten nykyään pitäisi olla.
 
Se oli silloin ennen. Kyllä mä tajuun landejutut. Mä vaan olen eri mieltä siitä miten nykyään pitäisi olla.
Se, mitä mieltä sinä satut olemaan, ei kuitenkaan ole koko totuus. Edelleen täällä pitää torjua jyrsijöitä. Eivätkä läheskään kaikki jyrsijät tule sisälle jonkun pilalleruokitun katinvätyksen syötäviksi.
Kissoille riittää työsarkaan iin pelloilla, ulko- ja tuotantorakennuksissa kuin asuinrakennuksisasakin.
Tietysti on myrkyt ja loukutkin, mutta niittenkin käyttö on melko rajoitettua.
Et voi miinoittaa koko peltoalaasi loukuilla, myrkkyjen sinne levittelystä puhumattakaan.
En todellakaan ymmärrä, miksi maalaisten työläiskissat ovat niin vaikea juttu tajuttavaksi betoniviidakon peräkorpilaisille.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Kyllä kissat ovat aina olleet ulkona maalaistaloissa ja siellä kuuluu olla näin. Ei ne yleensä omalta tontilta kovin kauas viiletä. Sterilointi on kyllä järkevää, että eivät lisäänny ihan holtittomasti.
Olisko torjunnassa toinen vaihtoehto sitten kemikaalit sun muut? Kissa on ekologinen tuholaistorjuja.

Me stadilaisgiltsit ei vaan yleensä tajuta näitä juttuja kun ei olla tilallisia.

Nii.

Mun mummon katinpentu, maalla, katosi. Ja löytyi sit kuukauden päästä naapurin viljasiilon pohjalta. Nälkään ja janoon kuolleena.

Toinen kisu taas raahautui kotiin tienposkesta etujaloillaan itseään eteenpäin vetäen ku joku oli ajanut takapuolen yli.


Turvallista on kisuilla vapaana temmeltää!
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
Se, mitä mieltä sinä satut olemaan, ei kuitenkaan ole koko totuus. Edelleen täällä pitää torjua jyrsijöitä. Eivätkä läheskään kaikki jyrsijät tule sisälle jonkun pilalleruokitun katinvätyksen syötäviksi.
Kissoille riittää työsarkaan iin pelloilla, ulko- ja tuotantorakennuksissa kuin asuinrakennuksisasakin.
Tietysti on myrkyt ja loukutkin, mutta niittenkin käyttö on melko rajoitettua.
Et voi miinoittaa koko peltoalaasi loukuilla, myrkkyjen sinne levittelystä puhumattakaan.
En todellakaan ymmärrä, miksi maalaisten työläiskissat ovat niin vaikea juttu tajuttavaksi betoniviidakon peräkorpilaisille.
Pointti on eläinsuojelu. Siis kissan elämän turvaaminen.

Ei se, kärsivätkö ihmiset tuhoeläimistä.


Toki, mun puolesta kissat ja koiratkin saisivat olla vapaasti maalla vaikka riskinsä siinäkin on. Multa ja sulta vaan ei kysytä kun kyseessä on suomen laki.
 

Yhteistyössä