Porvoon seudun odottajat!

Aloitetaan vaikka tähän uusi pino =) Täällä pahoinvointi helpottanut ja on ollut muutenkin lievempää kuin aikaisemmissa raskauksissa. Lapsia ennestään siis kaksi,poika -05 ja tyttö -06

äiti -79- vauva 13+6
 
Kivaa, että teit uuden pinon. Tota edellistä alko olla jo vaikee lukea :)
Niin siis mulla on LA 30.6, olin laittanu vähähän väärin tohon edelliseen, että ois heinäkuussa :)
Ennestään mulla yksi poika, 1,2v.
äiti -79 mistä päin Porvoota oot? Me asustellaan vielä hetki Kevätkummussa, kunnes uusi talo valmistuu Kaarenkylään. Ennen uuden vauvan syntymää ois tarkotus muuttaa.

Nyt ootellaan rakenneultraa, se ois 8.2

kohta kahden äiti + rv17+3
 
Asutaan tällä hetkellä Gammelbackassa,mutta tarkoitus muuttaa syksyllä/talvella johonkin muualle päin Porvoota.
Minulla tuo ultra olis 3.3 ja ei voi kuin toivoa että aika menisi nopeasti,niin pääsisi taas näkemään pikkuisen ja samalla selviäisi,että joko se istukka on vaihtanut paikkaa,kun on tällä hetkellä kohdunsuun edessä :/ Hankittiin sellainen kotidopplerikin ensimmäistä kertaa ja lapsetkin tykkää kovasti kuunnella uuden tulokkaan sydänääniä :heart:
 
äiti 79, meillä rakenne ultra sitten seuraavana päivänä eli 4.3 ja ei kyllä jaksaisi millään sinne asti odotella. NO tässä on onneksi vielä tuuo lääkäri neuvola edessä, joten jos siellä pääsis nuo sydänäänet ekaa kertaa kuuntelemaan.

Muuten olo alkaa olemaan aika hyvä pahoinvoinnit helpottaneet, joten olen paljon energisempi kuin pari viikkoa sitten

13+4
 
Itse pääsin ensimmäistä kertaa kuuntelemaan sydänäänet jo joulukuun neuvolassa ja nyt kotonakin koska vaan haluaa,kun hankittiin se kotidoppleri ja välillä lasten kanssa pienen tulokkaan sydänääniä kuunnellaan =) Mutta ultra on kaikkein mukavinta,kun pääsee katsomaan masuasukin touhuja :heart:
Tekisi mieli jo kovasti hankkia ja hypistellä vauvan tavaroita/vaatteita,mutta vielä täytyisi mielensä malttaa ja odottaa edes sinne puoleen väliin asti :D
 
Semmonen kotidoppleri ois kyllä kätevä, mä varmaan koko ajan kuuntelisin sillä vaan.. :D
Mistä oot ostanu sen?
Kyllä niihin ultriin on aina kiva mennä, kun näkee sitten pikkusen. Musta jotenkin tuntuu, että tää kakkonen on rauhallisempaa sorttia kun esikoinen. Siinä ekasa ultrassakin Lenni liikkuu ja potki kauheesti, tää oli paljon rauhallisempi.

emmy83 ei se haittaa, että sipoosta oot, kyllä tänne mukaan mahtuu :) Mistä päin sipoota muuten oot? En kyllä niin hirveesti sipoota tunne. Ootteko just muuttaneet sinne?
 
Huutonetistä ostin uutena ja 52e oli postikuluineen tosin saahan noista maksaa tuplaten enemmänkin...Meillä on sellainen angelsounds doppleri =) Meilläkin oltiin ultrassa aika rauhallisia..taisi olla päiväuni aika :D sai oikein tökkiä että heräili ja vaihtoi asentoa. Tänään aloitin uuden viikon eli 14+0
 
Me asutaan tässä Nikkilässä! Täältä ajaa autolla Porvooseen n 20 min ja mul kun ei oo korttia, niin joudun kulkee bussilla, mut ei se matka varmaan kauheesti yli 40 min kestä.

Ja jos muut pääsee autolla kulkemaan, niin meille saa tulla kyllä kyläilemään, tuon esikoisen kanssa on vaikea julkisilla paikoilla, siis esim kahviloissa oleminen.

Täällä kans tekis kauheesti mieli ostaa vaikka mitä, mutta ei kyl vielä voi aloittaa, kun ennestäänkin löytyy kaikennäköistä, mutta tuplavaunut pitäis ostaa ja hoitopöytä.
 
Täälläkään ei omisteta ajokorttia,paitsi miehellä on..auto kyllä löytyy.
Viikonloppu olisi taas kohta ohi ja huomenna työt kutsuu...vielä olisi kyllä voinut jatkaa vapaapäiviä :whistle: No,toukokuun loppuun olisi töitä ja sitten päättyy koko työsopimus ja jään odottelemaan vauvan syntymää =) Viime yönä tuli nukuttua kerrankin oikein kunnolla,mitä nyt vessaan sai muutaman kerran mennä. Lapsetkin nukkui yli 12 tunnin yöunet. Kohta täytyy lähteä varmaan lasten kanssa pulkkamäkeen,kun eilinen meni kotona siivotessa...
 
Mulla on auto ja kortti myös =) Voitas joskus Lennin kanssa tulla kyläileen sinne. Lennin kanssa on myös tosi hankalaa olla kahviloissa. Ei se oikeen jaksa paikoillaan olla..
Ootko emmy kotona lapsen kanssa vai töissä päivisin?
Lennikin on nyt ruvennu nukkuun koko yöt putkeen ja se saattaa nukkua aamu yheksään asti. On se kyllä ihanaa, kun itekin saa nukkua kunnolla.

Mulla on neuvola huomenna, pääsee taas kuuleen pikkusen sydänäänet :)
 
kohta kahden äiti Mä olen ihan päivät kotosalla Jennin kanssa. Että tervetuloa vaan , kiva ois saada juttuseuraa, ja ehkä noista lapsistakin vois jonkun verran toisilleen olla seuraa!!! Pistä yv:tä asian tiimoilta.

Meillä flunssa oli onneksi aika lyhyt, aikainen tai kuumetta oli vain eilen tänään normaali oloinen lapsi, mitä nyt nokka vuotaa.

Mulla ois neuvola vasta viikon kuluttua. Odotan innolla että sais ne äänet kuuluviin..

Mua jo valmiiksi ahdistaa ensi viikko kun melkein joka päivä jotain. Mietin jo kauhulla ristiäisten jäärjestämistä, kun silloin on kaksi lasta jaloissa, nyt vain tuo esikoinen.. Meillä siis 1v juhlat ensi lauantaina,,

Nyt jattkan vauvapeiton tekoa
 
Täällä on uusi ketju aktivoitunut mun viikonloppureissun aikana! Mukavaa. Laitoin sulle kohta kahden äiti yksityisviestiä.

Me päästään jo tällä viikolla rakenneultraan, eli noin puolessa välissä mennään. Minäkin olen odotellut kaikkien vauvahankintojen kanssa tätä ultraa, joten saa nähdä miten sitä riehaantuu kaikkien ihanien pienten vaatteiden ja muiden hankintojen kanssa jos kaikki on hyvin :D Meillähän on siis eka tulossa ja kaikki tarvittava pitäis jostain haalia.

Liikkeitä en ollut tuntenut varmaksi ennen viime viikonloppua, mutta sitten pikkukaveri inostui kylässä potkimaan lauantain ja sunnuntain niin innokkaasti että aloin jo huolestua että ehtiiköhän se edes nukkua enää :) Tähän asti on odotusaika mennyt nopeasti ja vaivattomasti, ja toivon itse, että näin jatkuu mahdollisimman pitkään...

Oletteko käyneet mammajumpassa maanantaisin tai ajatelleet mennä sinne? Mä olen päässyt vielä niin hyvin muuten liikkumaan, että en ole sit vielä ainakaan siihen innostunut. Katsotaan sitä sitten kun maha alkaa olla tiellä...
 
Mammajumpassa ei ole tullut käytyä ja tuskin tulee mentyäkään,kun arkipäivisin ei paljoa jaksa muuta tehdä kuin käydä töissä,tehdä kotityöt ja hoitaa lapsia ja olla vaan/rentoutua...
Viikonloppuisin olisi kyllä kiva nähdä muitakin/käydä puistossa tai jotain =) tosin tuo liikkuminen on vähän hankalaa,kun en itse omista ajokorttia....

Niin ja tervetuloa mukaan zoet :wave:
 
No sovitaan tapaaminen Porvooseen, jossain vaiheessa. Mulle sopii ens kuun alusta lähtien tää kuu on jo aikas kiirusta, kunhan tapaaminen tapahtuisi sellaisessa paikassa, missä ei haittaa että vilkas lapsi menee ees taas..

Jee huomenna poksuu rv 14.

Mamma jumppaa en ole miettinyt, koska se on sellaiseen kellonaikaan että en usko että kovin usein sinne pääsisin..

 
Täytyy sitten katsella kaupugin läheltä joku aidattu puisto tai joku,jonne voisi sitten suunnitella tapaamista. Puistossa riittäisi tekemistä isommillekkin lapsille =) Tai muitakin ehdotuksia saa esittää. Tuli tänään käytyä lasten kanssa harjoittelemassa luistelua ja kotimatkalla laskettiin pulkkamäessäkin...nyt onkin sitten väsynyt olo,kun on työpäiväkin takana...
14+3
 
Kannatan minäkin tapaamista! Mulle ei oikein ole nuo lapsille sopivat paikat tuttuja, joten ehkä parempi, että muut ehdottelee paikkaa. Mä pääsen kyllä liikkumaan autolla kauemmaksikin. Ajankohtana mullekin paras olisi viikonloppu ja emmyn ehdottama ensi kuu sopii hyvin.

Tänään mennään ultraan... Nyt on vähän jännittänyt, että onhan siellä kaikki hyvin, vaikken niin kovin ole sitä tähän saakka miettinytkään.
 
Zoet kyllä siellä ultrassa kaikki on varmasti hyvin! =) Kerro sitten miten meni.
Mäkin niin ootan sitä meijän rakenneultraa. Ajattelitteko muuten ottaa selville kumpi tulee?
Me varmaan otetaan, niin sitten voi alkaa osteleen jo vaatteitakin vähäsen.

Mikäköhän ois hyvä paikka? Jos ulkona on kauheen kylmä, niin ei sielläkään kauaa viihdy. Eiks siellä Gammelbackassa oo se perhepaikka. Se ei kyllä varmaan vko-loppusin oo auki.
Tai sitten se puisto siellä ruotsalaisen lukion lähellä vaikuttaa aika rauhalliselta..

Täytyy lähteä siivoomaan, palaillaan!
 
Täällä aijotaan ottaa sukupuolesta tälläkin kertaa selvää jos vain pikkuinen sen näyttää meille =)
Niin no jos ulkona on kylmä,niin ei siellä tosiaan kauaa viihdy. Täällä on se perhepaikka famili,ja aukioloajat on tiistai 9-13,keskiviikko 13.30-16 ja torstaisin kansainvälinen olohuone 11-13 jolloin myöskin voi lasten kanssa mennä,ainakin niin perhepuistossa syksyllä sanottiin. Paikkahan on gammelbackan monitoimitalo,keskusaukio 1. Noista itselleni sopisi parhaiten tuo keskiviikko,koska pääsen töistä puolen päivän aikaan =)
 
Ultrassa oli kaikki hyvin =) Sukupuolikin saatiin selville, mut taidan pitää sen vielä omana tietonani... Nyt on kyllä jo vauva siirtynyt tosi vahvasti ajatuksiinkin, muuta kohta enää mietikään.

Kun kaikille muille taitaa sopia nuo arkipäivät tapaamiseen paremmin, niin ehkä se on helpompi, että sovitte muut parhaan ajankohdan keskenänne ja jos en pääse niin sitten mä olen mukana joku toinen kerta.
 
Hauska kuulla zoet että ultrassa kaikki oli hyvin!!
itselläni on se vasta 3 maaliskuuta joten sukupuolitietoa saadaan meillä vielä odotella. Täällä tapaamisiin käy viikonloputkin,mutta ihan miten vain muille sopii =) Töissä raskaimmat päivät alkavat jo nyt tuntumaan mahassa,joten saas nähdä kuinka pitkään pystyn siellä olemaan. Tarkoitus kyllä olisi olla mahdollisimman pitkään ilman sairaslomia. Tosin mielummin ajattelen kuitenkin vauvan vointia,kuin töitä.
 
vihdoin vaivauduin ihan rekkaantumaankin, kun löysin tän kasan =) eli olen 1 vuotiaan pojan äiti, toista odotan nyt rv 22 ja asumme hinthaarassa. seutua tai ihmisiä en juurikaan tunne, muutettiin tänne vantaan länsimäestä viime elokuussa.

hoitovapaalla vielä hetken, mutta palaan pariksi kuukaudeksi vielä töihin..muistaakseni 8.3 on eka vuoro.. ja laskettu aika toukokuun lopussa.

mahtaako tällä suunnalla olla muita "avoimia" päiväkerhoja kuin toi meidän kylän oma torstai aamuisin? olisi toooodella aika jo tavata muitakin ihmisiä :p
auto ja korttikin on. ja aivan onneton suuntavaisto.... :LOL:
 

mulla nyt sopii viikonloput ja viikolla, viikonloppuisin mie svoi heittää, viikolla kuljemme bussilla. mutta tosiaan nyt kun on lunta niin mielummin nähtäis sisätiloissa.. :ashamed:

Täällä ekoja hentoja liikkeitä tuntenut. ihanaa kun tulee jotenkin varmempi olo...

tänään oli sokerirasitus ja kaikesta pahoinvoinnista huolimatta selvisin siitä hengissä.. vielä ois toinen edessä rv 20.. ei kiva..

Huominen ois taas yhtä hulinaa, leipoa pitäis ja la sitten esikoisen 1v synttärit.. :heart:

Tervetuloa eläinkaupantäti joukkoon
 
Avoimia päiväkerhoja löytyy Porvoon sivuilta ja muistaakseni varhaiskasvatuspalvelut osiosta...sieltä löytyy paikat ja ajat =) Sitä varmaan itsekkin tulee taas käytyä täällä Gammelbackan seurakunnan avoimessa kerhossa,kunhan tässä taas kotiin jään lasten kanssa. Taas olisi viikonloppu ja saa rentoutua kotona...tosin siivota varmaan taas täytyy :whistle: eli se siitä laiskottelusta :D

Niin ja tervetuloa joukkoon eläinkaupantäti :wave:
 

Yhteistyössä