Porvoon seudun odottajat!

Tervetuloa joukkoon eläinkaupantäti :)
Harmi vaan kun ulkona on noin kylmä, niin ei oikeen pääse uloskaan. meillä mies on taas rakennustyömaalla. Ollaan rakentamassa omaa taloa. Välillä tuntuu, että ois yksinhuoltaja, kun sitä ei kotona näy :D mutta kesän alussa ois tarkotus päästä muuttamaan ennen kun pikkunen syntyy.

Kattelin noita porvoon sivun avoimia päiväkerhoja. Voikohan niihin vaan mennä vai pitääkö ilmottautua jotenkin?
Ketkä pääsis tapaamiseen arkenakin, jos vaikka iltapäivästä tavattais? Keskustassa WSOY talossa oli keskiviikkona vauvakahvila. se sopisi ainakin mulle hyvin ja Lennikin varmasti viihtyisi siellä. Emmykin olis varmaan helppo tulla siihen bussilla..

 
Avoimiin kerhoihin voi ihan vaan mennä,eikä tarvitse etukäteen ilmottautua =)
Vauvakahvilaan me ei voida tulla,mutta voin jäädä siitä tapaamisesta pois. Meillä kun ei ole yhtään alle 2-v lasta...
Tänään olisi raskausviikkoja tasan 15+0 :heart: Lapset taas heti aamusta kuuntelivat ja halivat "vauvaa" eli äidin massua. Ihan kiva,kun ainakin vielä ovat tulevasta vauvasta innoissaan...toivottavasti intoa riittää sittenkin,kun vauva kesällä syntyy.
 
voinkohan mä tulla, vaikka ei ollakaan porvoosta?? :ashamed:

Täällä esikoisen synttärit juhlittu. Olipas rankka homma, äidilleni jo ilmoitin että ristiäiset pidetään niillä, tai sitten tilaan kaikki syötävät muualta. Onneksi noita juhlia on vain kerran vuodessa ;)

mua pelottaa tuleva kesä kun tuo meidän tyttö, on aika kiinni mussa, mutta ehkä se siitä..
 
Onnea teidän pikku neidille emmy!! :flower:
Voidaanhan me tistysti tavata jossain muuallakin, niin että mahdollisimman moni pääsee mukaan :)
Kyllä mä uskon, että emmy tekin pääsette mukaan vaikka ette Porvoosta ole.
Mikäköhän paikka + aika ois sellanen hyvä, että mahdolisimman moni pääsee mukaan?
 
Jaahas...minä taidan sitten poistua tästä ryhmästä,koska löydettiin halpa,iso ja täysin remontoitu asunto Loviisasta ja muutto olisi jo ensi kuussa =) Lapset ovat jo innoissaan kun tulevat saamaan omat huoneet...Hyvää jatkoa kuitenkin kaikille Porvoonseudun odottajille!!
 
Onnea uuteen kotiin äiti-79 ja tervetuloa mukaan eläinkaupan täti!

Viikot kuluu niin nopeasti, pääsen jo postittelemaan kelan papereitakin. Perhevalmennuskin alkaisi jo ihan pian. Osaako joku konkari sanoa, missä vaiheessa äitiyspakkaus tulee? Saadaankohan me vauvalle viime vai tämän vuotinen 'mallisto' :D Sitä mietin, että pysyykö sisältö kutakuinkin samana, eli samantyyppiset vaatteet ja muut tarvikkeet, kuten kestovaipat, toistuu määrällisesti samana.

Kirpparisuosituksiakin otetaan vastaan: ajattelin, että voisin hankkia vähän vauvan vaatteita käytettynä, olisko Porvoossa hyvää kirppistä tähän?
 
zoet Mä suosittelen kirpparina Uukumia Tarmolassa.

äitiyspakkaus tuli mulle n kolmeviikkoa noiden papereiden lähettämisestä, joten jos olet nyt niitä lähettelemässä , niin uskon että tulee v 2009 pakkaus. Ja suunnilleen samat vaatteet siellä tulee.

Onnea äiti-79 uudesta kodiosta, mun anoppi asuu Loviisassa, ihana paikka!!

Täällä voivottelen väsymystä. Olen ihan poikki. Miehellä vielä huomennakin töitä ja su edessä siskon muutto...
Ehkä tän viikonlopun jkoptenkin jaksan..
 
Täällä on ollu aika hiljasta. Pino oli tippunu tosi pitkälle..
Mites olette voineet?
Meillä on ens ma rakenneultra :D Tää pikkunen on alkanu potkiin kauheesti, tunnen potkuja nyt paremmin. Iltasin on aina kiva ennen nukkumaan menoa "seurustella" pikkusen kanssa, kun ei sitä päivällä niin hirveesti kerkee, kun esikoisen kanssa touhuaa.

Mulla viime yönä tuli nenäverenvuotoo. Ei tässä raskaudessa oo aikasemmin tullukaan. Esikoisesta tuli tosi usein. Puoli tuntia kesti, että sain sen tyrehtymään..
 
Kiitos emmy kirpparivinkinstä! Kävin uukumissa pyörähtämässä heti viikonloppuna ja mukaan tarttui jo pari pikkubodya :heart: Kelan paperitkin postittelin jo innokkaana.

Tähän saakka on ollut niin ihanan energinen olo, että olen kyllä todella nauttinut raskaudesta, mutta nyt tän viikkoa on ollut armotonta väsymystä. Työpäivät on pitkiä ja vähän enemmän tarvitsisin lepoa kuin mihin nyt vuorokauden tunnit riittää muiden velvotteiden jälkeen. Valituttaa... Onneksi kohta on taas viikonloppu ja pääsee kunnolla ulkoilemaan ja rentoutumaan.
 
Moi,

aloitin juuri mammaloman Porvoossa ja tuli löydettyä tänne aikamoisen mutkan kautta. Mulla on laskettu aika maaliskuun puolivälissä ja nyt vapaalla kotona, vihdoinkin. Ensimmäinen tulossa. Nyt ihmettelen mitä kaikkea Porvoossa on tarjolla odottajille/lapsiperheille, muutettiin tänne Helsingistä v. 2008 ja olen ollut töissä Loviisassa.

Löysin sattumalta tiedot uudesta mammajoogaryhmästä tammikuussa ja käyn siellä maanantaisin 16.45 - n. 17. 45, paikka Fredirikan lähde (Runeberginkatu 18). Se alkoi muutama viikko sitten ja siellä on käynyt vain muutama odottaja. Suosittelen kokeilua (eka kerta ilmainen, muuten 6e), ja olisi todella sääli että ryhmä lopetetaan kun sinne ei kukaan löydä. Rauhallista menoa, kynttilän valossa rentoutusta ja osaava ohjaaja. Ei tarvitse tuoda omaa mattoa.

Nyt mulla alkaa kodin siivousurakka ja kaikki hankinnatkin pitää vielä hoitaa...ja nukkua "varastoon" ennen kuin pikkuinen tulee ulos :) ja tänään on Pikkuisten Päivä Gammelbackassa, joten siellä täytyy piipahtaa. Kuulemisiin!
 
tervetuloa laura-78 joukkoon.

zoet ole hyvä, mäkin kävin torstaina sieltä ostamassa yhden ihanan kietaisubodyn. Odotan tonne rakenneultraan,että uskallan ostaa enempi vaatetta jos vaikka saataisi pientä vihiä tuosta sukupuolesta. Sinne rakenneultraan on vaan vielä se kuuausi aikaa 4.3 ois vasta aika.

Mulla alkaa käymään täm raskaus selkään, varsinkin jos pitää paljon kantaa esikoista, tai kun tänään sivottiin, niin on alaselkä aikas kipeä, ajattelinkin huomenna aamusta soittaa terveyskeskukseen jos siellä ois vapaana noita raskausvoita, meillä kun ne saa ilmaiseksi lainaan.

muuten voinkin suhteellisen hyvin, ihania pieniä potkuja masussa tuntuu, väsymys on vaihtelevaa

 
Tervetuloa laura-78! Itselläni jäi Pienten päivä reissun takia väliin, vaikka olisinkin halunnut käydä tutkimassa erilaisia kestovaippoja. Oliko hyödyllinen? Meillä on aikomus kokeilla kestoilua heti alusta alkaen.
 
Pienten Päivässä oli yllättävän paljon kaikenlaista, kirppari, esityksiä ja uusia tuotteita. Oli todellakin hyödyllinen meille, tämä kun on täysin uusi tuotemaailma. Tuli sitten ostettua erilaisia versioita kokeiltavaksi, tarkoitus meilläkin on heti alusta kokeilla toimiiko kestoilu.
 
Tervetuloa mukoaan vain laura -78!

Me käytiin tosiaan siellä rakenneultrassa eilen, oli kiva nähdä taas pikkusta. Oli kasvanu kovasti. Siellä se potki lujaa. Sukupuolta ei suostunut näyttämään :)
Munkin piti käydä siellä pienten päivillä, mutta ei sitten kerettykään Porvooseen ajoissa reissulta.
Mullakin alkaa esikoisen kanniskelu ottaa voimille jo.
Se jooga vois olla ihan mielenkiintosta. Oon nyt tosiaan käyny tavallisissa jumpissa vielä. Pitääkö sinne ilmottautua etukäteen?
 
Joogaan ei tarvitse ilmoittautua, tulla vaan paikalle 16.45 mennessä rennoissa kuteissa. Eilen olin yksin, sainpahan yksityisopetusta :) Mutta kivempi kaikille jos siellä olisi enemmän porukkaa. Käytiin mm. sellaisia harjotuksia läpi, joista on apua synnytyksessä.

Tuolla lumessa kävely tuntuu todella raskaalta, ei tarvitse erikseen enää mennä kuntosalille :p Kävin tutustumassa hot&relax studioon ladylinessa ja olin ihan poikki kun pääsin takaisin kotiin. Mutta aion uskaltautua tuonne lumisateeseen vielä toisenkin kerran tänään, lapsen suunhoidosta infotilaisuus klo 18.

On tää jännää aikaa, kun kaikki on uutta ja oppii tästä omasta kropastakin paljon uusia asioita. Ja pikkunen potkii ja nyrkkeilee vähän väliä...
 
Täällä on ollut kovin hiljaista... Mites muilla odottajilla sujuu?

Vauva on ollut reippaalla tuulella viime aikoina ja sätkyttelee innokkaasti useita kertoja päivässä. Ainakin vielä 'seurustelu' on mukavaa, pieni ei ole vielä niin vahva, että öisin herättäisi. Kun vauva on niin konkreettisesti itselle koko ajan läsnä, on omat ajatuksetkin jo pyörineet enemmän synnytyksessä ja vauva-arjessa, vaikka niihin on vielä (toivottavasti) aikaa se kolmisen kuukautta.

Hyvää laskiaistiistaita kaikille! Illalla on ohjelmassa hernekeittoa ja laskiaispullia :)
 
Heips!

Kirjoitellaan nyt tännekin kun Porvoossa asustellaan. Toista odotellaan saapuvaksi 8.9., ja tyttö on kohta vuoden ja 1 kk. Juuri aamulla käytiin np-ultrassa (rv 12+0) ja nyt vihdoin uskallan olla virallisesti raskaana. Pahoinvointi on ollu lähinnä kuvotusta ja sekin tuntuu olevan helpottamaan päin, joten mikäs tässä ollessa. Väsymys vaan vaivaa. Senpä takia odottelen innolla huhtikuuta, kun aloitetaan miehen kanssa molemmat osittainen hoitovapaa. Sit saa olla kotona kaks päivää viikosta ja viikonloput, luksusta! Nyt olen itse siis töissä ja mies kotona.

 
Hei!

Löytyykö täältä Länsi-Porvoosta päin odottajia/äitejä? Olen kohta vuoden vanhan pojan 29-vuotias äiti ja toista odotetaan syntyväksi syyskuussa. Onpa melko erilainen olotila ollut tämän toisen raskauden alussa kuin ekassa ja myös vatsani on kasvanut nyt paljon nopeammin. Nyt kivut ja pahoinvoinnit sekä väsymys on ollut paljon lievempää, ja kohta jo siirrytään toiselle kolmannekselle! Parin viikon päästä myös pääsee katselemaan uutta tulokasta ultraan :)
 
Tervetuloa vetku ja Inka80! Mukavaa kun saadaan uusia odottajia joukkoon :)

Mulla alkaa olla jo toinen kolmannes loppusuoralla. Nyt kun maha on vihdoin ja viimein kasvanut edes havaittaviin mittoihin, olen itsekin jo tuntenut olevani sananmukaisesti raskaana. Aika kauan siihen menikin... Lomailin viikon ja nyt on ollut taas energisempi olo, toivottavasti tällä selviää jäljellä olevat työkuukaudet.
 
Hei,

kiva kun on lisää uusia odottajia :) Ja oli kiva tavata kohta kahden äiti joogassa maanantaina!

Porkkanasämpylät ovat kohta valmiit ja pikkuinen mahassa tuntuu odottavan niitä yhtä paljon kuin kantajansa. Mulla siis kolme viikkoa enää laskettuun aikaan ja olen tänään kokannut kaikenlaista pakkaseen varalle.

Onko kukaan muuten käynyt aiemmin imetystukiryhmän tilaisuuksissa? ensi viikolla on odottajien ilta ke 3.3. Gammelbackassa ja ajattelin mennä kuuntelemaan mistä puhutaan.
 
Hei!Olen 40-vuotias kolmatta lastaan odottava.Minulla on kaks tytärtä synt.-01 ja -03.Asumme Sipoon Söderkullassa.Mulla on laskettu aika 23.9.Nyt on viikkoja 10+3.Seuraava ultra on 9.3,mutta meen ekalle neuvolalääkärikäynnille 4.3! =)
 
Tervetuloa miita minunkin puolesta!

Täällä mennään viikko kerrallaan suht hyvissä voimissa. =) Olen yrittänyt touhuilla sellaisia asioita, joiden uskon jäävän pienelle tauolle vauvelin tulon jälkeen ja viikot onkin aika täynnä kaikenlaista... Pian pitäis alkaa hankkia tulokkaallekin tarvikkeita, ajateltiin aiemmin, että maaliskuussa aloitetaan ja nyt olis jo maaliskuu :eek:

En ole käynyt imetystukiryhmän tilaisuuksissa. Ilmeisesti se on joka kuun eka keskiviikko, joten ehkä huhti-/toukokuussa menen kuuntelemaan. Kerrohan laura sitten tuntuiko tilaisuus hyödylliselle!
 

Yhteistyössä