Pneumokokkiin tarvitsee reseptin, jos aiot ostaa sen itse etkä osallistua tutkimukseen (jossa sitä ei siis ihan varmasti saa). Reseptin voi pyytää tarkastuksen yhteydessä neuvolalääkäriltä tai soittaa terveyskeskukseen ja pyytää omalääkäriä kirjoittamaan sen. Reseptinkirjoitusaika on viikko, joten kannattaa olla kohtuu ajoissa ennen neuvolaa asialla. Ilmarille annettiin Prevenar tmv.-niminen rokote. Ilmeisesti jotain toistakin merkkiä on olemassa. Rokote maksoi jotain 80 e, joten kalliiksi tulee kyllä kolmen antaminen
Mä haluaisin ehdottomasti Ilmarille sikainfluenssarokotteen, mutta kaiketi sitä ei voi antaa tuon kanamunallergian takia. Pitäisi edes itselle hakea piikki. Lauantaina en päässyt, koska oltiin siellä juhlissa. Kaisla oliko pitkät jonot? Mies sai jo aikaisemmin työterveydestä.
Mä haluaisin ehdottomasti Ilmarille sikainfluenssarokotteen, mutta kaiketi sitä ei voi antaa tuon kanamunallergian takia. Pitäisi edes itselle hakea piikki. Lauantaina en päässyt, koska oltiin siellä juhlissa. Kaisla oliko pitkät jonot? Mies sai jo aikaisemmin työterveydestä.