Porvoon seudun mammat

Voihan nenä!! Lähdin taas rappukäytävään vaunuja työntelee kun ei tämä marakattit nuku kunnolla sisällä ja mieskin nukkuu yövuoron jäliltä. Ei tänään tullut uni rapussa niinkuin monena muuna aamuna ja kun sisään yritin ni huomasin et ei oo avaimia!!! ei heränny mies ja siinä vaiheessa kun sitä postilaatikosta huutelin ni toivoin ettei naapurit oo menos minnekkää... naureskelin et ite ainakin kuvittelisin miehen heittäneen äidin ja pienen lapsensa pihalle :LOL: ei auttanu ku soittaa joku avaa ovee.. onneks oli mihin soittaa! päästiin pian sisään ja nyt nuori herra tyytyväisenä taas tuhisee kantoliinassa :D Eilen käytiin muuten s-marketin parkkihallissa lenkillä! ei tuule, pyrytä, pakkanen ok ja taustamusiikkiakin kaupanpäälle :hug: ihmisiä nauratti! juh.. pakko oli tulla purkaa tänne kun ei pysty tolle ukollekkaan nyt kertoo ja pikkuisen jo naurattaa nämä nukuttamispuuhat B)
 
Bambilaisella on ollu sitten touhukas aamu! Meillä ollu ihan samalla tavalla nuo nukkumispuuhat molempien kohalla vaikka mitä on yritetty tehä, joten et ole ainut tän asian kanssa!! Esikoisella sai kuukauden välein vauvasta asti vaihdella eri nukutus tyyliä, ensin sitteri, vaunut, meijän sängyssä ja taas alusta. Nyt sitte 2 vuotiaana nukkuu omassa sängyssä kun meen sen viereen nukuttaa. Tää kuopus onki sitte mahavaivojen takia nukkunu 4kk ikäisestä useimmiten sitterissä koska siinä saan sen rauhottumaan ja edelleen on sillä jotain pieruvaivoja minkä takia en saa omaan sänkyyn nukkumaan!! Niin ja hampaita tulossa ties kuinka monta! Joten aika samanlaista tuo homma on meilläkin!

Ulkona oliskin hieno ilma ja mieli tekis lähteä, mutta on tullu nukuttua monta yötä aika kehnosti ton pikkumiehen takia joka on valvottanu niin nyt sitte iski se laiskuus!!

Koskas vois olla seuraavat treffit jos vaikka minäki pääsisin joskus osallistumaan..? Kun mulla tää muisti pettää tai sit on oltu kipeenä tai reissussa..

Nyt täytyy mennä.. :wave:
 
Meiltä jää jumppa taas väliin, sillä kupsahdin eilen kumoon ja nyt ei vasen käsi nouse ylös. Tarvii varmaan mennä lääkäriin, jos vaiva ei pian helpota. On meinaan hankalaa nostella vauvaa, kun käsi ei pelaa :headwall: .

Ellikin on alkanut maistella kiinteitä. Peruna ja porkkana eivät oikein meinaa maistua, mutta mangososetta ihan imee lusikasta. Tyttö on tullut äitiinsä, sillä samalla lailla ymmärtää herkkujen päälle :whistle:
 
Toivottavasti Silven käsi paranee pian! Jumpassa ei ollut tänään kuin neljä äitiä ja kolme vauvaa. Johtuikohan tuosta räntäsateesta, että niin moni jäi tulematta.

Pitikös meidän treffata torstaina Vimpun luona?
 
Heips!

Me palattiin vasta tänä iltana Pohjanmaalta. Reissu venyi yllättäen melkein kolme viikkoiseksi. Ihana olla kotona viimein!

Alustavasti oli tosiaan puhetta treffailusta meillä torstaina. Miltä teidän suunnitelmat näyttää? Olisiko tulijoita nyt vai mietitäänkö esim. ensi viikkoa? Mulle sopii lähes koska vaan ja kiva olisi taas nähdä muita vauvoja ja äitejä:) Meidän piha vaan on ongelma. Se on niin täynnä lunta, että sinne mahtuu parkkiin ehkä yksi auto.. Kadutkin täällä on aurattu niin kapeiksi, ettei kadun varteenkaan oikein voi jättää.. :eek:
 
Meille ainakin sopii treffailu torstaina. :) Ensi viikkokin käy, jos se on muille parempi. Meidän pitää kyllä tulla omalla autolla, mutta voitais ottaa samalta suunnalta esim. Silve ja Elli kyytiin, niin olisi ainakin yksi auto vähemmän. :)
 
Moi kaikille!
En ole ollut pitkään aikaan täällä, kun meillä on ollut kaikenlaista (ja näyttää jatkuvan).
Ensin mulla oli joku 2 päivää kuume joka meni ohi,myöhemmin Sannille tuli joku nuha ja emme pääseneet vauvauintiin,sitten kävimme lasten lääkärissä tarkistamassa Sannin lonkat ja silloin saimme tiedon,että Sannilla on osittain tosi kuiva iho ja pitää rasvata erikoisrasvalla 2kertaa päivässa (eli vauvauinti peruutettiin kokonaan ja uimapuku jäi käyttämättä),sen jälkeen miehellä on ollut aikamoinen sairaus(poskiontelotulehdus ja kuume) ja nyt minulla on taas synnytyksen jälkeen *merkit*, sen takia en pässyt jumppaan. Minulla on ollut jälkitarkastus 5.1.2010,se oli tosi nopea ,mutta ne oli kertonut,että vaikka synnytys oli hirveä,niin kaikki näyttää kuitenkin ok. Sen jälkeen kaikki alkoi parantua,mutta yksi *seinä* sisällä kiristi tosi pahasti.Luulin,että se menee ohi,mutta ei mennyt.Tilanne huononi ajan edetessä. Yksi perjantai ilta vihloi ja kiristi tosi paljon-yritimme saada lääkärin,mutta ei ollut ketään saatavilla ja vasta maanantaille sain paikan Porvoon Lääkärikeskuksessa.Gynekologi oli tutkinut sen ja kertoi,että siellä on jotain huonosti ompeltu(mitä ei oltu huomattu),ja myöskin roikkui 2 verirakkulaa(jonka pystyy näkemään itse) ja hän antoi lähetteen Porvoon Sairaalaan ja kertoi,että minulle tulee kutsu tai sieltä otetaan yhteyttä.Viikko meni ja ei kuulunut mitään.Sunnuntaina oli niin kova kipu,että en pystynyt kunnolla istua ja kävely teki myöskin kipeää. Eilen soitin taas Porvoon Sairaalaan ja ne sanoi,että minulle on lähetetty kutsu 19.03.Kerroin,etten jaksa odottaa niin kauaa, koska kipu on tosi paha niin hän oli lötänyt minulle ajan 3.03 eli huomenna.En tiedä mitä ne tekee siellä. Eilen kipu on ollut onneksi jo pienempi,mutta todennäkoisesti jotain tapahtui( tuli hieman verta, mutta olo helpottui). Katsotaan huomenna.
Terkkuja Teille ja hyvää viikon jatkoa.
 
Tsemppiä Senni, kuulostaa ikävältä :(

Ikäviä juttuja on sattunut meillekin. Minun isä menehtyi täysin yllättäen pari viikkoa sitten ja alkujärkytyksestä ollaan vasta toipumassa. En koe vielä olevani treffailufiiliksissä, mutta eiköhän tästä pian pidä aloittaa taas normaalielämäkin. Perjantaina olisi tarkoitus mennä ekan kerran uimaan kun jäi aiemmin välistä.
 
Voi, olipa Floralla ikäviä uutisia:( Jaksamisia :hug: Tsemppiä ja pikaista paranemista myös Sennille ja Silvelle vaivojen kanssa!

Hiukan hiljaiselta näyttää treffien suhteen näin lyhyellä varoitusajalla. Treffataanko Kaisla kuitenkin huomenna vai siirretäänkö ensi viikkoon? Mulle käy kumpi vaan tai sekä että:)
 
Osanotto Floralle, koita jaksaa. Kaikilla näyttää olleen kurjia juttuja.. itsekin ollut veljestä hyvinhyvin huolissaan kun on pikkuveljellä asiat sekaisin ja mitä ilmeisemmin ihan oikeaa masennusta, ero tyttöystävästä ym... huomenna kuitenkin mennään veliä katsomaan poitsun kanssa niin näkee Samukin kummisetäänsä:) Josko saatais asioita järjestykseen. Olisi hirmu kivaa tutustua muihin äiteihin ja saada Samulle kavereita että jos ensi viikolla olisi näkeminen niin jos mukaan saa liittyä, olisin hirmun iloinen =)
koittakaa jaksella, kohta tulee kevät, aurinko alkaa paistamaan ja noi hiivatin lumet sulaa! B)
 
Meille sopii treffailu huomenna tai ensi viikolla =)

Kovin ikäviä asioita on monille meistä tapahtunut, mutta toivottavasti parempia aikoja on edessä :hug: .

Kävin tänään fysioterapiassa ja käsi alkaa jo olla vähän parempi. Joku hermo on ilmeisesti jäänyt puristuksiin olkapäässä ja se aiheuttaa kipua. Perjantaina kuitenkin menemme vauvauintiin ja eiköhän me ensi viikolla jo jumppaillakin :D
 
Kiitos osanotoista. Päivä kerrallaan tässä mennään...Isän 87-vuotias äiti on meillä suurimman huolen aiheena, että miten jaksaa tämän, mutta toistaiseksi on ollut pirteä ja Luukas tietysti tuo iloa hänelle myös :)

Oltiin tänään ekaa kertaa uinnissa. Meidänhän piti aloittaa jo kolme viikkoa sitten, mutta kun olin ensin kipeänä ja sitten tuli nämä ikävämmät jutut niin vasta nyt päästiin. Luukas tykkäsi kovasti :) Polskuttelu taisi ottaa voimille kun simahti kaukaloonsa ennen kuin päästiin autolle :D
 
Floralle jaksamista :hug: Mukava, että jaksoitte kuitenkin lähteä uimaan ja Luukaskin tykkäsi! =) E sukelsi eilen ensimmäistä kertaa ja se oli aika jännä kokemus sekä vauvalle että vanhemmille =) Saimme myös ikuistettua hetken kameralle, sillä paikalla oli valokuvaaja. Oliko valokuvaaja perjantainakin paikalla?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos :) Oli hyvä että lähdettiin niin sai muuta ajateltavaa hetkeksi ja kun Luukaskin vielä tykkäsi :)

Varmasti jännä kokemus tuo sukeltaminen. Ei ollut valokuvaajaa perjantaina paikalla, tai en ainakaan huomannut. Oliko teillä siis vedenalainen kuvaus?

Me ei tulla huomenna jumppaan vaan mennään perhevalmennuksen tapaamiseen tällä kertaa. Toivottavasti jatkossa nuo tapaamiset olisi jonain toisena päivänä, jos niitä enempää järjestetäänkään. Jumppaan sitten pitkästä aikaa ensi viikolla!
 
Mekin ollaan menossa tänään sinne neuvolatapaamiseen, joten jumppa jää myös meiltä väliin.

Valokuvaajia oli paikalla sunnuntaina kaksi, joita ei voinut olla huomaamatta =) Toinen kuvasi pinnalla ja toinen veden alla. Ehkä kuvaajat ovat teidän ryhmässänne paikalla tämän viikon perjantaina tai jollakin muulla viikolla.

E on aikaistanut aamuheräämistään sitä mukaa, kun päivä on pidentynyt. Tänäänkin herättiin jo 6.30. Mites teillä muilla? Täytyy varmaan hankkia makuuhuoneeseen pimentävät verhot. Jospa niistä olisi edes jotakin apua!
 
Viimeksi muokattu:
ihanaa ettei olla ainoita jotka "kärsii" kun lapsi herää kukonlaulun aikaan. Yleensä n. 6.30 mutta esim tänään klo 6 ja neljästä asti uni ollut todella kevyttä ja levotonta. Samu menee nukkumaankin jo klo 18 aikoihin... en tiedä että alkaisiko 6kk oleen sen ikäinen että ei enää toimi "uni lisää unta" että kannattaisko yrittää vähän myöhentää nukkumaanmenoa... Meillä kyllä melkoisen pimeä makuuhuone mutta ei tunnu auttavan. Eilen olin miehelle raivoissani kun kuuden aikaan nousi töihin ja pieraisi, herättäen tuon marakatin!!:D oikea herra herkkis tuo lapsi:) Oliko teillä muilla lapsella se ihanakamala kiljuntakausi? samulla oli joskus 4kk aikoihin ja nytt kiljuu taas ihan kamalasti. tosin muutenkin äänteet lisääntynyt valtavasti, mikähän on tietysti ihanaa:) nyt huutaa "eitä" tuolla lattialla...
 

Yhteistyössä