Porvoon seudun mammat

Meillä kanssa vanha talo. Alakerrassa on pönttöuuni ja takka, muina lämmönlähteinä lämpöilmapumppu ja vesikiertoiset patterit. Takka ei oo varaava, joten sei ei paljon lämmitä jos ei nyt sitten vieressä istu kuten minä nyt. Pönttöuuni on jostain kohtaa tukossa kun siellä on ollut linnunpesä ties kuinka monta vuotta ja ei olla saatu aikaisiksi pyytää nuohoojaa poistamaan se.

Ostettiin tämä talo vähän vajaa vuosi sitten ja täällä on kaikenlaista pikku puuhaa niin on tuo asia jäänyt hoitamatta ja pitää kyllä sanoa että näin kylmällä säällä harmittaa ettei olla saatu pönttöuunia vielä toimimaan!
 
Kiitos kutsusta Kaisla! Meille sopii myös ens torstai oikein hyvin!

Meidän talo ei ole edes vanha, 90-luvun alun "laatua". Muuten on kyllä lämmintä, mutta lattiat ovat kylmät. Ilmeisesti ei pohjassa ole tarpeeksi eristeitä. Villasukat jalassa joutu olemaan jatkuvasti. Pidän Ilmaria kyllä lattialla, mutta kylmillä säillä on kunnon alusta + villahaalari päällä.
 
Eipä tuo keli tänäänkään ulkoiluun kutsuvalta näytä :headwall:

Lähdemme tänään Ellin kanssa tylsistymistä torjumaan Nuppulinnaan erään ystäväni luo. Hänellä on kaksi nuorta Neufoundlandinkoiraa, joten jännitysmomenttia riittää :whistle:
 
mievaa____ 22v. ____1. poika syntynyt 3.1.08___2. poika syntynyt 12.7.09

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt 21.8.2009

Flora-79____30 v.__poika syntynyt 16.10.2009

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______27v. ____tyttö syntynyt 6.11.2009

Kaisla-80___29v.___tyttö syntynyt 1.10.2009

Bambilainen______26v______poika syntynyt 10.9.09


Liitympä minäkin nyt tänne:) odottajissa silloin innolla kirjottelin mutta nyt ei ole jotenkin yhtään kerennyt/jaksanut tai jotain:) ajattelin ihan tossa kirppariosastolla käväistä matkarattaita reissua varten katsomassa ja "ohimennen" vilkasin keskustelupalstaa.. täällähän te kaikki olette ja ilmeisesti treffailleetkin jo puolin ja toisin!:) kyllä sitä alkaa tässä jo vähän seuraa kaipaamaan ja varsinkin seuraa joka "samassa tilanteessa":)
kauhean nopeasti menee aika, ukkeli jo kohta 5kk... joka päivä melkeen tulee jotain uutta ja kaikki muuttuu niin nopeasti. aina kun ajattelee että alkaapa tämä asia vihdoin sujumaan niin mönkään menee tai jos joku ollut vaikeaa niin yhtäkkiä huomaa että menee kuin vettä vaan. kaikille varmaan tapahtunut hurjasti kaikkea, en jaksanut ihan kaikkea tuolta lukea.. paljon asiaa:) ja taas mennään... pitää käyttää pikku-ukon suosiollinen mieli heti heräämisen jälkeen hyväksi että saa imetettyä... ei muuten enää oikein suostu tissille öitä lukuunottamatta... kaikki muu on niiiiin paljon kivempaa:)
 
Kiva kuulla sinusta bambilainen =)

Mä lähdin tänään vaunulenkille. En edes muista milloin viimeksi kävin, varmaan joskus viime viikolla? No, ei oltu vielä aurattu kävelytietä vaan siellä puolet matkasta työnsin vaunuja ihan urakalla eteenpäin :kieh: Sain ainakin kunnon käsi- ja jalkatreeniä siinä tarpoessa. Ihanaa kun voi taas ulkoilla vauvan kanssa :)
 
Bambilainen Kiva, että löysit meidät :D . Tervetuloa taas kanssamme keskustelemaan ja treffailemaan.

Kotiuduimme tunti sitten kyläilyreissulta. Aika kului nopsaan hyvässä seurassa ja Ellikin viihtyi =) . Kotimatka vaan tuntui kamalan pitkältä, kun pimeän ja lumisateen takia näkyvyys oli tosi huono. Kummasti sitä on ruvennut pelkäämään ihan erilailla liikenteessä vauvan synnyttyä.
 
Mulla on ihan sama juttu. Jos on yhtään huonompi sää, niin ei yhtään huvittaisi lähteä liikenteeseen vauvan kanssa. Mä kun en oo mikään superkuski muutenkaan.. :p

Just tultiin vaunulenkiltä. Ihan luksusta pitkän tauon jälkeen. Poika nukkuu ulkona jo toista tuntia, mikä on vielä enemmän luksusta! =) Täällä päin ei olla hirveästi panostettu pyöräteiden auraukseen, joten lenkki kävi todellakin kuntoilusta.. Tosin ihan hyvä vain pitkän löhöily kauden jälkeen. Olen huomenna autoton jälleen. Tarkoituksena olisi vaunuilla jumppaan. Saas nähdä mitä siitä tulee.. Ilmarin uniaika kun on silloin jo hieman ohi. Toivottavasti sää pysyy yhtä kivana!

Bambilainen Kiva, kun löysit meidät taas. Tulehan joskus miittailemaankin! Olisi hauska nähdä teidänkin poikaa. Hänhän on aika saman ikäinen Ilmarin kanssa samoin kuin Luminellan tyttö.

Onnea Flora vauvauintipaikasta! Haluan ehdottomasti kuulla sitten kokemuksia!
 
On tosiaan luksusta kun pääsee vaunuilemaan :) Luukas on nyt nukkunut 1,5h tuolla ja vielä taitaa uni jatkua. Ehdin minäkin tehdä vähän kotihommia. Täällä on nyt aurattu nuo pyörätiet niin pääsee helpommin lykkimään eteenpäin.
Toivottavasti pääsen huomenna jumppaan sillä mun auto on jäänyt vähän pahasti tuonne kinoksien keskelle. Pitää koittaa se tänään jo sieltä saada pois. Mies menee huomenna Helsingin toimistolle niin en saa hänen autoa lainattua.

Juu, kerron kyllä sitten kokemuksia. Vähän jänskättää äitiä jo :)
 
Terve:)

Parina päivänä en ollut forumissa ja niin paljon asioita,etten kaikkia muista:)

Jos vielä mahtuu ja sopii niin mekin voimme tulla Kaislan luo(jos ei ole meille liian kaukana kun me Sannin kanssa vaunuilla tai kantoliinalla aina ollaan:).
Voi miten on kiva taas pari paivää olla ulkona tytön kanssa!Uskomattoman hyvä fillis:)!
Flora,meillekin tänään soitti henkilö vauvauinnista ja meidän vuoro alkaa samana päivänä kuin sinulla,mutta klo 17.30. En tiedä miksi,mutta muistin,että meillä oli varattu sunnuntaina eikä perjantaina :LOL: :LOL: :LOL:

Nähdään huomenna Tytöt!Minä taas yritän tehdä niin,että Sanni nukkuu 3t ennen jumppaa,sitten syötän hänet pukukopissa(ja jos tarvii niin salissakin) ja voin jumpata:)Katsotaan suostuuko hän:)
Hyvää yötä.
 
Meillä jää valitettavasti jumppa tänään väliin. Elli rokotettiin eilen neuvolassa ja hänelle nousi yöllä kuume. Tyttö on ollut rauhaton ja tuskaisen oloinen. Nukahti viimein aamuyöstä saatuaan Panadolia.

Mites teillä muilla? Onko vauvat oireilleet rokotusten jälkeen?

Nähdään sitten torstaina Kaislan luona :wave:
 
Voi Elliä, onneksi Panadol auttoi.
Luukas oli rokotuspäivän illan ja seuraavan päivän tosi väsynyt ja vähän kiukkuinen. Kuume ei noussut kylläkään.

Autoasia on kondiksessa, mutta Luukas nukkuu päikkäreitään ja kun ei ikinä tiedä kestääkö ne 30min vai 3 tuntia niin katsotaan nyt ehditäänkö jumppaan vai ei. En viitsi häntä tuolta vaunuista herätellä vaan antaa herätä omia aikojaan. Kovasti kyllä toivon että pääsisin tällä viikolla jumppaamaan.
 
Olipas Ellillä ikävät rokotusvaivat! Minkä rokotteen saitte? Meillä ei ole ollut merkittävää vaivaa rokotteista. Ehkä rotan jälkeen ollaan kitisty hieman enemmän useampi päivä, mutta se on tietty voinut johtua jostain muustakin.

Eilinen jumppareissu otti kyllä tämän äidin voimille. Tulomatka vaunuja työtäen auraamattomia kävelyteitä pitkin oli paljon paljon suurempi ponnistus kuin itse jumppa, vaikka matkaa ei ole kuin ehkä noin 2,5-3 kilometriä. Ensimäisen kilometrin Ilmari vielä kitisi vaunuissa (niin että meinasin kääntyä jo kotiin), vaikka normaalisti siihen aikaan pitäisi olla syvässä unessa. Takaisin päätin mennä sitten bussille (ekaa kertaa Porvoossa). Ilmari huusi koko matkan uimahallilta bussipysäkille. Sitten onneksi nukahti. Kotiin päästyä oli kyllä sellainen olo, että ihan heti en lähde mihinkään kauemmas ilman autoa.. Tänä aamuna mies sitten pyöräilikin bussiasemalle, jotta me päästään autolla muskariin.

Kiva nähdä Kaislalla huomenna! Mä voin vuorostaan tällä kertaa hoitaa keksien tuonnin:)
 
Mä ajattelin kävellä huomenna Kaislalle. Katsoin kartasta että kolmisen kilometriä on matkaa. Jos menee tiukille aikataulun kanssa niin on tultava autolla. Siinä sais vaan kivasti päivälenkit tehtyä samalla.
Mä voin tuoda myös jotain makeaa.
 
Nähdään huomenna! Minä leivoin suolaista piirakkaa ja niitä keksejäkin löytyy =) Autot voi ajaa pihaan. Luulisin, että siihen mahtuu kolmekin autoa, jos ensimmäinen ajaa autokatokseen. Tien varteen ei autoja oikein voi jättää, koska lunta on niin paljon.
 
Kaislalle kiitos viimeisestä :flower:. Kiva oli taas nähdä. Kotimatka olikin hikinen koitos, sillä en sitten löytänytkään heti Tolkkistentielle vaan pyörin pitkän tovin vaunuja lumessa puskien pitkin Haikkoota. Puolentoistatunnin kuluttua kuitenkin vihdoin olimme kotona. Että sellainen hikijumppa! :LOL:

Vimpu Rota ei aiheuttanut Ellillä ongelmia, mutta se reiteen pistettävä yhdistelmärokote oli paha :( . Vieläkin on raukalla reisi turvoksissa.

Taidan ryhtyä surffailemaan netistä Ellille uikkareita sinne vauvauintiin. Ihanaa, että saatiin se paikka =)
 
Hei!
Harmittaa,kun emme päässeet Teille.Niin se on jos joku on ilman autoa ja asuu toisella puolella Porvoota :'( .

Meillä oli tänään Neuvola.Sanni on nyt 5755cm(synn.3900g) ja pituus 59.5cm(synn.50cm). Hän on terve,viisas ja iloinen lapsi.Sai tänään rokotukset-5in 1 yhdistelmän ja rotavirus rokotteen.Hän nukui sen jälkeen-4t,mutta normaalisti hän nukkuu saman verran aamulla(3-4t).
Meille tarjottiin myös pneumoki rokote,mutta vielä mietin asiaa.Olletteko Te ottanut?Mä on vähän kahden vaiheilla ja neuvola täti sanoi myös,että Sannilla on täydellinen unirytmi joka oli yllätys meille. Emme sitä ajatelut tai tienneet yhtään.Terveisiä Teille.
 
Oli kiva nähdä Silveä ja Floraa vauvoineen =) Harmi, kun muut eivät päässeet tulemaan. :( Täällä on tosiaan hieman hankala liikkua ilman autoa. Me pohdimme jokin aika sitten kahden auton tarpeellisuutta äitiyslomani aikana, mutta onneksi emme myyneet toista autoa, sillä nyt se on osoittautunut tarpeelliseksi.

Mekin pääsimme vauvauintiin!!! =) =) Mies kyseli puhelimitse, mikä meidän jonotustilanne on. Emme kuulemma olleet edenneet yhtään kummassakaan jonossa, mutta yhdessä toisessa sunnuntain ryhmässä ei ollut jonoa lainkaan, joten pääsimme sinne.
 
Harmi tosiaan Senni kun ette päässeet :( Katsotaan jos saisin ensi kuussa järkättyä tapaamisen tuonne Luukaksen mummilaan vanhaan kaupunkiin niin ei matkan puolesta tulisi sinulle ongelmaa :) Meille tänne Tolkkisiin olisitte toki tervetulleita, mutta meidän neljä koiraa pitävät semmoista härdelliä että vauvat jotka eivät ole koiriin tottuneita voisivat säikähtää. Kesällä asia on helpommin järjestettävissä kun koirat voi olla pihalla. Portin taakse jos nuo pistäisi niin mekastus olisi valtava kun varsinkin kaksi näistä rakastaa vauvoja ja ovat tottuneet olemaan täällä sisällä vapaasti :heart:

Me käytiin tänään ostamassa Muumiuikkarit Luukakselle. Otin kokoa 70, toivottavasti ovat reisistä riittävän tiukat. En ole vielä päässyt sovittamaan.

Sitten vielä tällainen kyssäri: käyttääkö joku teistä Liberon 3-vaippoja? Meillä olisi tuota kokoa ylimääräisenä iso paketti kun ne jäi pieneksi ja tuli hamstrattua noita liikaa...Voisin tuoda vaikka tiistaina nuo sinne jumppaan jos jollekin kelpaa. Pistäkää vaikka yksäriä ken tuon paketin haluaa ja ilmaiseksi tottakai. Paketti on siis avattu.
 
Heips!

Muakin harmitti tosi paljon etten päässyt Kaislalle :( Onneksi mikään tauti ei iskenyt kuitenkaan päälle, ehkä olin syönyt jotain ihmeellistä. Pelästyin vain, että on noro-virusta, kun muskarissa oli just puhetta, että sitä on paljon liikkeellä. Onneksi ei kuitenkaan ollut, koska meillä oli viikonloppuna tosi tärkeät ja kauan odotetut juhlat.

Meilläkin voidaan treffailla. Sennillä taitaa kyllä olla tännekin liian pitkä matka vaunuilla (varmaan noin 4km), mutta bussilla pääsee kätevästi! Sovitteko muuten mitään seuraavasta kerrasta? Meillä on myös vain yksi auto, mutta mies onneksi tekee paljon töitä kotona, ja tarvittaessa voi mennä bussillakin.

Hitsi, oon ihan kade teille tuosta vauvauinnista. Kuulostaa niin kivalta!!! Ilmarin iho on tosin niin hyvässä kunnossa dietin myötä, joten jospa mekin vielä joskus. Pitää seurata tilannette vielä pari viikkoa ja sitten ehkä taas kysellä paikkaa. Kiva kuulla teiltä kokemuksia!

Senni: Me otettiin Ilmarille pneumokokkirokote (tosin ostettiin itse, joten se on eri merkkiä kai kun neuvolan tutkimusrokote). Rokotteesta ei Ilmarille tullut mitään sivuoireita, ja vaikuttaa kyllä oikein hyödylliseltä.
 
Rokotuksista: Mekin hankittiin omalla kustannuksella E:lle pneumokokkirokote. Mistään rokotteista ei ole onneksi tullut tytölle sivuoireita, pientä levottomuutta lukuun ottamatta.

Me kävimme lauantaina hakemassa miehen kanssa sikainfluenssarokotteet, ja minä tulin siitä tosi kipeäksi. Illalla nousi kuume ja joka paikkaa särki ja oksetti. Tämän kokemuksen jälkeen toivon, että E tai kukaan muukaan vauva ei joutuisi kokemaan samaa. Toivottavasti Ellikin säästyy jatkossa ikäviltä sivuvaikutuksilta.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan!

Paljon on tullut uutta juttua teillä. En ole päässyt kirjottelemaan kun olimme 2 viikkoa tampereella serkkuni luona ja siellä ei sitten koneelle juuri ehtinyt. Eilen sitten vasta tultiin kotiin. Teillä on ilmeisesti ollu tapaamisia.. Mä voisin yrittää ens kerralla tulla kun miitti järjestetään, jos nyt sit vihdoin ja viimein pääsisin :D

Meille ei kummosta kuulu vauhtia riittää pikkasen liikaakin välillä. Tänään oli Santun neuvola ja painoa oli 10kg ja pituutta 73cm.

Ja muuten meille sopii kyllä kanssa tulla joskus.

Mut nyt on pakko taas mennä :wave:
 
Meinaatteko muuten ottaa vauvoille sen sikainf.rokotteen? Mä en tiedä rokottaako ne enää myöhemmin keväällä, mutta mä haluaisin sen Luukakselle kunhan on riittävästi ikää. Itse sain vähän oireita rokotuksen jälkeen, kättä särki pari päivää ja yöllä oli vähän lämpöä. Jotkut ovat saaneet kyllä tosi pahoja oireita tuosta, joten siksi vähän kyllä mietityttää tuo Luukaksen rokottaminen...

Pneumokokkia ei olla annettu, vielä. Tarvitseeko siihen jonkun reseptin vai voiko rokotteen ostaa apteekista ilman mitään dokumentteja? Minkä niminen se rokoite on ja paljonko maksaa? Paljon kysymyksiä, sorry :LOL:
 

Yhteistyössä