Porsaan lihasuikale + kastike siihen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon kyllästynyt niihin valmismarinaadeihin, teen nimenomaan ruskeeseen kastikkeeseen, sekaan esim. porkkanaa ja hillosipulia tai suolakurkkua ja punasipulia.
Samperin ehdottama hapanimeläkin toimii loistavasti, uncle bensin valmiit kastikkeetkin on tosi hyviä lihasuikaleiden kanssa.. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Miten te saatte niistä suikaleista syötäviä? :ashamed: Mulla ne on aina sellasta purkkaa ja läskiä vaan :kieh:

Ensinnäkin nehän pitää ottaa huonenlämpöön puolta tuntia ennen valmistusta. Sitten riittävän pitkä haudutus, nii se on siinä. En kyllä ite tee kuin ehkä kerran vuodessa ko. ruokaa (en siis voi oikein "mestaroida" täs asiassa...)

Mureita tulee kun jaksaa hauduttaa! Mä yleinsä paistamisen jälkeen heitän koko satsin vielä uuniin ja annan hautua pienellä lämmöllä pidemmän aikaa.. sillon sitä syö hampaaton mukelokin hyvällä ruokahalulla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Miten te saatte niistä suikaleista syötäviä? :ashamed: Mulla ne on aina sellasta purkkaa ja läskiä vaan :kieh:

Ensinnäkin nehän pitää ottaa huonenlämpöön puolta tuntia ennen valmistusta. Sitten riittävän pitkä haudutus, nii se on siinä. En kyllä ite tee kuin ehkä kerran vuodessa ko. ruokaa (en siis voi oikein "mestaroida" täs asiassa...)
Kuumalla pannulla paistaa voi-öljy yhdistelmässä, että tulee hyvä paistopinta lihaan. Sitten kastikkeen tai liemen joukkoon hautumaan miedolle lämmölle tunnista puoleentoista.

Yhteistyössä