Pomo suuttui kun lapsi vielä kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mun pomo veti tänään herneet nekkuun kun ilmoitin että lapsi vielä kipeä en pääse töihin. Tokaisi "voi kun kiva"

Ihan tässä tulee paska fiilis :( ihan kuin mä olisin jotenkin syyllinen et lapsi kipeenä. Helvetti että tuntuu kyllä pahalle.

Onko sulla mies pomo? Lapsia vai ei?

Mutta kurjaa, eihän sille nyt mitään voi että on sairaana- ei silloin voi hoitoonkaan viedä.
Kaikki ei tosiaan ymmärrä.
Toisaalta ymmärrän työnantajan turhautumista- ovat kalliita päiviä hänellekin, mutta silti. Kun ei voi mitään niin ei voi, ei sitä pidä työntekijälle tiuskia silti.

Sullahan olisi ollut mahdollisuus hommata lapselle hoitaja? Sitä vartenhan se kolmen päivän palkallinen vapaa onkin, sairaan lapsen hoidon järjestämistä varten. Mummot kehiin vaan. Ja kai sun lapsella isäkin on?

No vaikka työnantajille noi lasten sairastelut aiheuttaakin ylimääräisiä kuluja, niin niillä ei kyllä ole mitään oikeutta möläytellä. Ei ne lapset tahallaan sairasta. Huonoa JOHTAJUUTTA TOLLANEN.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sullahan olisi ollut mahdollisuus hommata lapselle hoitaja? Sitä vartenhan se kolmen päivän palkallinen vapaa onkin, sairaan lapsen hoidon järjestämistä varten. Mummot kehiin vaan. Ja kai sun lapsella isäkin on?

Mä olin itse viikon sairaslomalla.
Ja lapsen mummot vielä itsekin työkykyisiä joten hekin töissä ukki mukana lukien.
Isä käy myös töissä. Oliko viel muuta??

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Onko sulla mies pomo? Lapsia vai ei?

Mutta kurjaa, eihän sille nyt mitään voi että on sairaana- ei silloin voi hoitoonkaan viedä.
Kaikki ei tosiaan ymmärrä.
Toisaalta ymmärrän työnantajan turhautumista- ovat kalliita päiviä hänellekin, mutta silti. Kun ei voi mitään niin ei voi, ei sitä pidä työntekijälle tiuskia silti.

naispomo ja hälläkin lapsia tosin aikuisia jo ja viel pieni lapsenlapsikin melkein samanikäinen tyttäreni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja lapsen mummot vielä itsekin työkykyisiä joten hekin töissä ukki mukana lukien.

No miksei isä voisi jäädä kotiin?

mä sain tosta syystä loparit töistä.
kun jouduin olemaan lasten sairauksien takia pois töistä.
vaikka hommasin jokaikiseltä poissa ololta lääkärintodistuksen, mut ei paljo auttanu!
nyt sit työtön, ja nautin 4kpl lapsistani

niin, ja välillä kyl mieskin hoiti, mut on aika paljon ollu reissus, tai sit vääntänyt 14 tuntisia päiviä.
ja tienaa 4 kertaisesti muhun verrattuna, eli ei epäilystä kumpi jää kotiin!
ja muutenkin, äidin paikka on kotona, kun lapsi sairastaa!

Alkuperäinen kirjoittaja fiksu:
niin, ja välillä kyl mieskin hoiti, mut on aika paljon ollu reissus, tai sit vääntänyt 14 tuntisia päiviä.
ja tienaa 4 kertaisesti muhun verrattuna, eli ei epäilystä kumpi jää kotiin!
ja muutenkin, äidin paikka on kotona, kun lapsi sairastaa!

Miusta se on äidin tai isän paikka kotona jos lapsi sairastaa! Miks muka just äidin? Kaikilla lapsilla ei edes äitiä ole. Ihan yhtälailla se isäkin sairaan lapsen kanssa voi olla ja lapsi on ihan yhtä tyytyväinen oli sitten äiti tai isi kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No miksei isä voisi jäädä kotiin?

isä on ainoa firmassaan joka tekee niitä hommia joten hällä siitä enempi hallaa. Kaikki jää rästiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tasa-arvoa kehiin:
Välil ihmetyttää ettei toisten miehet osallistu sairaan lapsen hoitoon, onneksi osa tajuaa itsekin osallistua.. Yhdessä ne on tehtykin -yleensä ;D

ap:n tapaus tuntui olevan melko selkeä. Miehellä suurempi halla jäädä lapsen kanssa työpäivinä kotiin. Kyllä kannattaa näissäkin asioissa järkeä käyttää. Ja miehellä varmasti parempi palkkakin kuin ap:lla joten fiksumpi ratkaisu.

mä sain tosta syystä loparit töistä.
kun jouduin olemaan lasten sairauksien takia pois töistä.
vaikka hommasin jokaikiseltä poissa ololta lääkärintodistuksen, mut ei paljo auttanu!
nyt sit työtön, ja nautin 4kpl lapsistani

no mä en usko saavani lopareita mut tuntuu silti kyllä inhottavalle et pomo tuollein tokaisi.

Äläpäs puhu asioista mistä et näköjään tiedä. Se kolme päivää ei ole mikään maaginen raja vaan saa olla kauemminkin jos tarve vaatii. Niin ainakkin meidän Tessissä. Eikä ole mitään ikärajaa kuten 10 vuotta. Ja toisekseen, meidän Tessissä poissaolo on tarkoitettu joko hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi, ne on tasavertaiset vaihtoehdot.
Kylläpä minussa asuva pääluottamusmies nostaa päätään. Ärsyttää vaan kun ihmiset ei tiedä ja jakaa eteenpäin täysin virheellistä tietoa. Omasta Tessistä kannattaa katsoa nämä asiat.

mäkin kuulin pomon suusta ensin sitä ilkeillyä, joka sai mut monesti itkemään, ja tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi, kun hoidan sairasta rakasta astani kotona! sit tuli ne potkut! ja pomolla kyl iteläkin lapsia 5 kpl, et luulis tietävän !

mäkin kuulin pomon suusta ensin sitä ilkeillyä, joka sai mut monesti itkemään, ja tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi, kun hoidan sairasta rakasta astani kotona! sit tuli ne potkut! ja pomolla kyl iteläkin lapsia 5 kpl, et luulis tietävän !

mun pomo on muuten mukava tyyppi. mut nyt jostain syystä noin tiuski

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Välil ihmetyttää ettei toisten miehet osallistu sairaan lapsen hoitoon, onneksi osa tajuaa itsekin osallistua.. Yhdessä ne on tehtykin -yleensä ;D

ap:n tapaus tuntui olevan melko selkeä. Miehellä suurempi halla jäädä lapsen kanssa työpäivinä kotiin. Kyllä kannattaa näissäkin asioissa järkeä käyttää. Ja miehellä varmasti parempi palkkakin kuin ap:lla joten fiksumpi ratkaisu.

Vaikka olisi minkälainen palkkaero, niin työnantajalla on täysi oikeus olettaa, että sairaan lapsen hoito jaetaan isän ja äidin kesken. Äidit tekevät hallaa kaikille lapsentekoiässä oleville nuorille naisille silloin, jos aina jäävät sairasta lasta hoitamaan kotiin, eikä isä koskaan (tai paljon harvemmin) - juuri tuon takia naiset ovat edelleen miehiä haavoittuvammassa asemassa työmarkkinoilla.

Ei työnantajaa kiinnosta, kumpi tienaa enemmän, työnantajaa kiinnostaa, tekeekö työntekijä työnsä. Pienet lapset sairastavat, ja se on työnantajan ja esimiehen hyväksyttävä, mutta sitä ei tarvitse hyväksyä, että se on aina äiti, joka on poissa töistä. Jos isä kerran tienaa niin hyvin eikä voi itse jäädä kotiin, hän varmasti voi kustantaa lapselle hoitajan kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:

Vaikka olisi minkälainen palkkaero, niin työnantajalla on täysi oikeus olettaa, että sairaan lapsen hoito jaetaan isän ja äidin kesken. Äidit tekevät hallaa kaikille lapsentekoiässä oleville nuorille naisille silloin, jos aina jäävät sairasta lasta hoitamaan kotiin, eikä isä koskaan (tai paljon harvemmin) - juuri tuon takia naiset ovat edelleen miehiä haavoittuvammassa asemassa työmarkkinoilla.

Ei työnantajaa kiinnosta, kumpi tienaa enemmän, työnantajaa kiinnostaa, tekeekö työntekijä työnsä. Pienet lapset sairastavat, ja se on työnantajan ja esimiehen hyväksyttävä, mutta sitä ei tarvitse hyväksyä, että se on aina äiti, joka on poissa töistä. Jos isä kerran tienaa niin hyvin eikä voi itse jäädä kotiin, hän varmasti voi kustantaa lapselle hoitajan kotiin?

tajutsi sä sen et ap:n mies on AINUT firmassa joka tekee niitä hommia? Vai etkö ymmärrä lukemaasi. Joten tämä tapaus on eriasia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:

tajutsi sä sen et ap:n mies on AINUT firmassa joka tekee niitä hommia? Vai etkö ymmärrä lukemaasi. Joten tämä tapaus on eriasia.

Ei muuten ole eri asia. Se on äidin työnantajalle IHAN SAMA, kuinka moni tai harva lapsen isän hommia tekee, tai ylipäätään missä koko isä on töissä. Äidin työnantajaa kiinnostaa vain se, hoitaako äiti työnsä, ja jakautuuko sairaan lapsen hoito tasan. Jos isä ei voi lasta hoitaa, hommatkoon sitten hoitajan (niitä saa myös rahalla, jos ei ole tukiverkostoja), että äiti pääsee tekemään työtään, mistä hänelle palkka maksetaan. Työsuhteen perusta kun on se työnteko, josta vastikkeeksi saa palkkaa, viis siitä, missä mies on töissä.

Yhteistyössä