Aina huono omatunto poissaoloista! (lapsi sairastaa..)

Onko teillä muilla huono omatunto, jos joudutte olemaan töistä pois lapsen sairauden takia?? Mulla saa pomo aina mielen maahan, kun joudun töihin soittamaan etten pääse.. :/

Tottakai lapsi on mulle tärkein, ja kotona on saatava sairastaa. Tää alkaa vaan olla TODELLA stressaavaa jo. Aika usein meillä kumminkin sairastellaan.

Oisko vinkkejä, miten olla ahdistumatta tästä asiasta? Ihan laillinen oikeushan mulla on kotona olla sairaan lapsen kanssa :eek: Eikä oo kiva kun tentataan "eikö isä voi olla välillä" "paljonko sitä kuumetta siis on" "no millon arvioit tulevas töihin (no jaa-a aika näyttää, niin ja kuumemittari) Yleensä pomo vielä olettaa mun hommaavan tuuraajat töihin.. se ei todellakaan taida olla mun hommani, vaan pomon.

Tekis mieli tästä lähin vaan lähettää tekstari, etten pääse. En vaan haluis olla silleen tylykään :(
 
EJK
Sehän on virallisesti tilapäinen hoitovapaa lapsen hoidon järjestämiseksi ja eikö se ole palkallisena 3 päivää. Eli oikeastihan se pitäisi yrittää järjestää se lapsen hoito muutoin.
 
mii
Mulla oli tollasta omien poissaolojen kanssa joihin oli lääkärintodistus. Vaihdoin sit työpaikkaa. En jaksanu kun aina oli sellanen olo että epäillään eikä arvosteta ja ihan ku kaikki mikä työpaikalla mätti ois ollu mun vika. Kerran jopa vihjas että mulla on krapula poissaoloja. En koskaan ees juo niin paljon epilepsian takia. Myöhemmin sitten selvis että sairastelusta osa johtu MS-taudista, mutta vitutti tosiaan ja oli syyllinen olo.
 
x
niin eiks pitäis olla puoliks pois? mut toisaalta ärsyttävää tollanen mussuttaminen "paljon kuumetta on" onks sil jotain väliä. meinaaks se et jos on vaan vähä kuumetta niin vois laittaa hoitoon???
 
Isä on kotona n. joka 3 kerta.

Musta melko kohtuullista, kun aattelee mitä me tehään työksemme. Rahallinen menetys isän kotonaololla on meille n. 70?/päivä. Sen verran tekee mieli pelata omaan pussiin, ettei isä ihan joka kerta jää hoitamaan..

Eikö se muuten oo niin, että äiti saa hoitaa vaikka joka kerta? Vai onko siinä joku säännös? Kyllä mä tosin ymmärrän senkin, että pomoa ahistaa jos isä ei ikinä jää kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Sehän on virallisesti tilapäinen hoitovapaa lapsen hoidon järjestämiseksi ja eikö se ole palkallisena 3 päivää. Eli oikeastihan se pitäisi yrittää järjestää se lapsen hoito muutoin.
Juu, äitini saan hoitamaan välillä jos hällä vapaata sattuu olemaan.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Sehän on virallisesti tilapäinen hoitovapaa lapsen hoidon järjestämiseksi ja eikö se ole palkallisena 3 päivää. Eli oikeastihan se pitäisi yrittää järjestää se lapsen hoito muutoin.
No ei ole.
Toisissa tesseissä on ihan virallisesti lupa olla pois lasta hoitamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Sehän on virallisesti tilapäinen hoitovapaa lapsen hoidon järjestämiseksi ja eikö se ole palkallisena 3 päivää. Eli oikeastihan se pitäisi yrittää järjestää se lapsen hoito muutoin.
No ei ole.
Toisissa tesseissä on ihan virallisesti lupa olla pois lasta hoitamassa.
Tätä mäkin mietin.. ja aika yleisesti se taitaa kai niin ollakin, että lapsi hoidetaan kotona. Ensin 3pv palkallisena, sitten loput palkattomana.

Vai onko joku joka esim. ottaa lastenhoitajan kotiin hoitamaan kipeetä lasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Sehän on virallisesti tilapäinen hoitovapaa lapsen hoidon järjestämiseksi ja eikö se ole palkallisena 3 päivää. Eli oikeastihan se pitäisi yrittää järjestää se lapsen hoito muutoin.
No ei ole.
Toisissa tesseissä on ihan virallisesti lupa olla pois lasta hoitamassa.
Tätä mäkin mietin.. ja aika yleisesti se taitaa kai niin ollakin, että lapsi hoidetaan kotona. Ensin 3pv palkallisena, sitten loput palkattomana.

Vai onko joku joka esim. ottaa lastenhoitajan kotiin hoitamaan kipeetä lasta?
 
vieras
Varmaan on stressaavaa pomollekin, tulíko mieleen? Hän hankkii tuuraajan tai jos on itse yrittäjä, painaa hommat ylitöinä itse.

Ja tottakai saa kysyä, koska arvelet olevasi tulossa töihin/mihin asti sairasloma kestää. Sehän vaikuttaa niihin sijaisjärjestelyihin.

Mutta oikeassa olet sinäkin, sinulla tosiaan on oikeus jäädä sitä lasta hoitamaan, piste.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan on stressaavaa pomollekin, tulíko mieleen? Hän hankkii tuuraajan tai jos on itse yrittäjä, painaa hommat ylitöinä itse.

Ja tottakai saa kysyä, koska arvelet olevasi tulossa töihin/mihin asti sairasloma kestää. Sehän vaikuttaa niihin sijaisjärjestelyihin.

Mutta oikeassa olet sinäkin, sinulla tosiaan on oikeus jäädä sitä lasta hoitamaan, piste.
-Pomo ei ole yrittäjä

-Pomolle ei tulisi mieleenkään tehdä ylitöitä

-hommaan itse sijaisen, soittelen kaikille erikseen vuoronvaihdoista, usein menen itse iltavuoroon (mies kotona illalla) helpottaakseni pomon elämää, vaikka lain mukaan saisin olla palkallisella vapaalla kotona.

Että on tullut mieleen pomonkin stressi :D Nyt ajattelin sitten vaihteeksi ajatella itseänikin.
 
jebulis
Selvitä ensin lain kiemurat ennen kuin avaudut töissä. Jos olet Stockan kassa tai tarhan täti niin poissaolosi ovat iso ongelma pomolle...

Meillä pomot on vähintään kolmen lapsen äitejä, joten kukaan ei musstuta. Mutta mies on hoitanut noin 70% poissaoloista koska minun työni rahoituskuviot ovat sellaiset.

Joka tapauksessa selvitä miten on, ja sano sitten, että ymmärrät pomon tilanteen, mutta olisit mielummin töissä kuin kotona sairaan lapsen kanssa. Kun meidän lapsi on ekaa kertaa kipeenä niin soitin läpi anteeksi pyydellen ne kaverit joille olin sanonut, että "sulla on kyllä kiva kun saat lepäillä kotona kun tuo Jere sairastelee niin usein". Jos pomolla ei ole lapsia niin voi kuvitella, että sairaan taaperon kanssa yöt on nukkumista varten ja päivät iloisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jebulis:
Selvitä ensin lain kiemurat ennen kuin avaudut töissä. Jos olet Stockan kassa tai tarhan täti niin poissaolosi ovat iso ongelma pomolle...

Meillä pomot on vähintään kolmen lapsen äitejä, joten kukaan ei musstuta. Mutta mies on hoitanut noin 70% poissaoloista koska minun työni rahoituskuviot ovat sellaiset.

Joka tapauksessa selvitä miten on, ja sano sitten, että ymmärrät pomon tilanteen, mutta olisit mielummin töissä kuin kotona sairaan lapsen kanssa. Kun meidän lapsi on ekaa kertaa kipeenä niin soitin läpi anteeksi pyydellen ne kaverit joille olin sanonut, että "sulla on kyllä kiva kun saat lepäillä kotona kun tuo Jere sairastelee niin usein". Jos pomolla ei ole lapsia niin voi kuvitella, että sairaan taaperon kanssa yöt on nukkumista varten ja päivät iloisia.
En ole kumpikaan, kassa tahi tarhantäti :) Mut joo, otan selvää ennen keskustelemista. Vaikka eiköhän tässä tapauksessa aika selviä noi kiemurat ookin..
 

Yhteistyössä