Lapsi sairastaa "taas" ja pomo on vihanen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lintsari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lintsari

Vieras
Nyt alkaa taas riittää... Lapsi sairaana ja pomo herneet nenässä!

Lapsi kohta 3v, Sairastellut kieltämättä paljon perussairauden takia. Aina ollaan oltu miehen kanssa 50/50 pois töistä hoitamassa lasta. Minä viimeksi viime vuoden lokakuussa (!).

Nyt tuli taas "kierre" ja oon kuukauden sisään ollut pari kertaa kotona hoitamassa: ekaksi 2 pv ja taas joudun varmaan sen 2-3 pv olemaan. Paskaa niskaan tulee töistä kun soittaa ja ilmottaa tilanteen!

Nyt alkaa oma mielenterveys rakoilla aika pahastikin.. ootan aina kauhulla lapsen sairastumista etukäteen ja sit kun joudun kotiin jäämään oon kun perseeseen ammuttu karhu! Tiedän että mulla on oikeus hoitaa sairasta lasta kotona, mutta ei auta.
Musta tuntuu että en vaan jaksa tätä painostavaa ilmapiiriä ja kodin/työn ristitulta enää!

En enää tiedä mitä teen? Onko mun pakko jäädä vielä hoitovapaalle tai jotain.. oon ihan hukassa oman jaksamisen kanssa ja tälläsen asian takia!! Ottaa itteenikin jo aivoon.

Ja juu, anteeksi kirjoituksen sekavuus, on vähän hermot pinnassa täällä!

p.s Toinen lapsei ois haaveissa, mutta miten hemmetissä siihen enää uskaltaa lähtee?? Sit on kaks sairastajaa!

Kaksi lasta ei välttämättä sairastele niin paljoa jos ikäeroa on. Meillä 5v kohdalla sairastelu vähentyi huomattavasti ja 7v sairastelee suurinpiirtein saman verran kuin me aikuiset.

Kiitos kovasti vastauksista!

Helpottavaa kuulla että se sairastelu luultavasti jossain kohtaa helpottaa!
Tiedän että oon tässä asiassa toiminut ihan sääntöjen mukaan ja pomossa on vika, mutta se ei auta tähän kamalaan syyllisyyden tunteeseen ja pahaan oloon..

Eikö oo ketää jolla ois samanlaisia pulmia? (tai varmasti kaikilla, joiden lapset sairastaa) mut onko ketään joka kokisi tän asian näin ahdistavana?? Mitä voi tehdä? Sitä työpaikan vaihtoa oon tosin harkinnut vakavasti.. pelkään vaan joutuvani ojasta allikkoon!

Meillä lapset ovat myös sairastaneet paljon. Tässä kuussa olen ollut neljä päivää pois lasten sairastamisen takia pois töistä ja nyt sairastuin itse. Eipä voi mitään. Aluksi hermoilin samalla tavalla kuin sinä, mutta sitten huomasin etten voi tehdä töitä lainkaan jos hermoilen asiasta liikaa. Täytyy myös muistaa, että mikä elämässä on tärkeintä.

Kyllä meilläkin pomo asiasta hermoilee. Suosittelen, että otat asian ihan suoraan pomosi kanssa puheeksi. Kannattaa myös mainita, että hoidatte lapsia 50/50 miehesi kanssa eikä esim. isovanhemmilla ole mahdollisuutta auttaa. Jos pomollasi ei ole lapsia tai on vanhempi henkilö, kannattaa lähteä ihan alkeista, kuten lapsia ei saa viedä päivähoitoon, jos ovat kuumeessa. Mun pomolle (60v mies) tämäkin oli uutta tietoa...

Oon itsekin sitä mieltä, että lapsi on elämässä tärkein. Tietenkin!
Pidän kuitenkin myös työni tekemisestä kovasti, ehkä siksikin ärsyttää pomon suhtautuminen.. oon kuitenkin tunnollinen työntekijä ja esitän aina lääkärintodistukset.

Meillä naispomolla 4 lasta, eli mun mielestä empatian puute on aika kummallista! Pomolle oon sanonut että on ahdistavaa koittaa sovittaa kotia ja työtä yhteen tässä sairastamisasiassa, mutta ei ollut kummoista vaikutusta :(

Toi on hyvä neuvo, tuo hermoilun lopettaminen. Vielä kun osais toteuttaa sen käytännössä!

Yhteistyössä