Polyamoriset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23188191]Onko kummatkin miehesi yhtäaikaa luonasi, ja toinen vaikka istuu olkkarissa kattomass telsua kun sinä rakastelet toisen miehen kanssa makkarissa?[/QUOTE]

Minusta olisi hieman epäkohteliasta kadota rakastelemaan jos minulla on joku käymässä :) Sen sijaan vietämme juhlia (esim kuopuksen nimiäiset ensi viikolla) ja joskus arkenakin illastamme yhdessä. Nuorempien lasten kasvaessa tulee varmaan vietettyä enemmänkin aikaa niin, että molemmat miehet ovat paikalla kun lapset leikkivät keskenään. Viime Juhannuksena olimme yhdessä mökillä, minä, lasten isät ja esikoinen (ja vauva masussa).

Sen sijaan, että menen rakastelemaan toisen kanssa niin saatamme kaikki kolme istua yhdessä sohvalla ja katsella telkkaria, tosin aika harvoin kun meillä on kuitenkin lapsia ja muutakin elämää, niin tuollainen lapseton loikoiluaika on kortilla ja tarvitsemme kuitenkin myös kahdenkeskistä aikaa.

Kirjoitin tuossa aikaisemmin viestin että ystäväni on myös polyamorinen, jossa mietin sopivatko lapset kuvioon. Pakko vielä lisätä että on tosi ihana ajatus jos suhteenne toimivat, teidän täytyy olla melko kypsiä aikuisia :) Lapsenne ainakin saa usean aikuisen rakkautta ja mallia, mikä ei ole ollenkaan huono tilanne.

Minä kirjoitin tossa että mun tuttava perhe on polyamorinen ja siis heillä on lapsia, eikä nuo ainakaan näin tuttavan silmissä/korvissa hirveen kiusatuilta ja kärsiviltä näytä :)

[QUOTE="vieras";23188243]Olen kuullut kiusaamisesta nimen, ihonvärin, varallisuuden, pukeutumisen, vamman, homovanhempien, yksinhuoltajuuden, alko-ongelmien ja ties minkä kaiken takia. Melkein voisi kysyä, että entäpä omat lapsesi, kuinka mauttomia ja hajuttomia huomaamattomia hiirulaisia he ovat jos heissä ei ole mitään, josta kukaan ei ilkeyksissään ikinä kiusaisi?[/QUOTE]

En osaa ennustaa tuollaista. Toki mikä hyvänsä syy riittää kiusaamiseen, mutta en usko että sitä kiusaamista ainakaan vähentää se, että sisaruksilla on eri isät, joiden kanssa äiti elää polyamorisessa suhteessa.
Sorry nyt vaan, mutta se on senverran outoa, että ei sitä ihmiset ihan hevillä ymmärrä.
Ei minulla ole mitään ongelmia vaikkapa seksuaalisten suuntautumisten kanssa, mutta tämä tuntuu olevan ainakin itselleni kovin vaikeaa tajuta.

[QUOTE="aloittaja";23188271]Minusta olisi hieman epäkohteliasta kadota rakastelemaan jos minulla on joku käymässä :) Sen sijaan vietämme juhlia (esim kuopuksen nimiäiset ensi viikolla) ja joskus arkenakin illastamme yhdessä. Nuorempien lasten kasvaessa tulee varmaan vietettyä enemmänkin aikaa niin, että molemmat miehet ovat paikalla kun lapset leikkivät keskenään. Viime Juhannuksena olimme yhdessä mökillä, minä, lasten isät ja esikoinen (ja vauva masussa).

Sen sijaan, että menen rakastelemaan toisen kanssa niin saatamme kaikki kolme istua yhdessä sohvalla ja katsella telkkaria, tosin aika harvoin kun meillä on kuitenkin lapsia ja muutakin elämää, niin tuollainen lapseton loikoiluaika on kortilla ja tarvitsemme kuitenkin myös kahdenkeskistä aikaa.[/QUOTE]

Minne se esikoisen isän "ensisijainen" oli jäänyt Juhannuksenvietostanne :(

En osaa ennustaa tuollaista. Toki mikä hyvänsä syy riittää kiusaamiseen, mutta en usko että sitä kiusaamista ainakaan vähentää se, että sisaruksilla on eri isät, joiden kanssa äiti elää polyamorisessa suhteessa.
Sorry nyt vaan, mutta se on senverran outoa, että ei sitä ihmiset ihan hevillä ymmärrä.
Ei minulla ole mitään ongelmia vaikkapa seksuaalisten suuntautumisten kanssa, mutta tämä tuntuu olevan ainakin itselleni kovin vaikeaa tajuta.

Ai nyt sä sitten koet voivasi puhua kaikkien puolesta?! Kuule, mut voit jättää tuon ulkopuolelle!

Ja sen sijaan että aina huomautellaan asioista joista voidaan kiusata, niin OPETTAKAA PERKELE NIILLE LAPSILLENNE SUVAITSEVAISUUTTA ja ihan siellä kotona terottakaa niille pilteillenne että KETÄÄN EI KIUSATA!!! Vanhemmatkin vois ottaa sitä vastuuta!

[QUOTE="vieras";23188332]Kirjoitin tuossa aikaisemmin viestin että ystäväni on myös polyamorinen, jossa mietin sopivatko lapset kuvioon. Pakko vielä lisätä että on tosi ihana ajatus jos suhteenne toimivat, teidän täytyy olla melko kypsiä aikuisia :) Lapsenne ainakin saa usean aikuisen rakkautta ja mallia, mikä ei ole ollenkaan huono tilanne.[/QUOTE]

Kiitos! Neuvottelutaitoja ja kärsivällisyyttä toki tarvitaan, että osaa sovittaa yhteen monen ihmisen tarpeet. Haasteita on, mutta palkinto on niin ihana :heart: Niin paljon rakkautta! Kunnioitan kumppaneitani aivan eri tavalla nykyään kun ymmärrän syvällisemmin, ettemme omista toisiamme. Eikä minun tarvitse kilpailla huomiosta tai rakkaudesta. Ja se, ettemme sido toisiamme; emme ole yhdessä vain siksi, että pelkäämme muuten olevamme yksin. Jos seksuaalisuuden monopoli poistuu, täytyy pariskunnan miettiä oikeasti miksi on yhdessä :) Jos oikeasti rakastaa jotakuta toista, niin ei tarvitse huolestua vaikka rakkautta olisi enemmänkin. Se, että pysynkö minä yhdessä rakkaitteni kanssa ei riipu ulkopuolisista ihmisistä, vaan kyse on meidän keskinäisestä rakkaudesta.

[QUOTE="aloittaja";23188375]Hän oli ulkomailla yhden rakastajansa kanssa :)[/QUOTE]

:) Joo, nyt alan mennä sekaisin, melkoinen suhdeverkosto teillä. Itse tiedän vain yhden polyamoriatapauksen, ja siinä vain yksi mies ja kaksi "vaimoa". Eivätkä elä vapaassa suhteessa, vaan ovat toisilleen uskollisia, ainakin omien puheidensa mukaan. Mutta en viitsi toisten asioita täällä enemmälti ruotia. Itse eivät varmaan täällä palstaile.

[QUOTE="aloittaja";23188213]Lapsia voidaan kiusata? :D Siinäpä syy ylipainoisille, punatukkaisille ja silmälasipäille jättää lapset tekemättä :) Pitääkö nämä samat asiat käydä läpi jokaisen perhemuodon kanssa erikseen? Kun homoseksuaalien oikeuksista keskustellessa nämä samat "No mitäs muut ajattelevat"-keskustelut on käytävä läpi. Kiusaaminen ei johdu siitä, että lapsella on useampia vanhempia tai vanhemmat ovat homoseksuaaleja tms. Kiusaaminen on ikävä ilmiö, mutta harvemmin se liittyy suoraan mihinkään lapsen ominaisuuteen. Kiusaajat kiusaavat ihan tavallisten perheitten lapsia. Yksiavioisuus ei siltä pelasta.[/QUOTE]

Tietysti lapsia voidaan kiusata monestakin syystä,eikä se lasten vika ole joutua kiusatuksi,mutta ehkä siun elämäntyyli voi ehkä lisätä tai moninkertaistaa kiusaamista, en syylistä sinnuu tästä ,mutta mietin vain tuota kiusaamista ja voiko se myöhemmin pahentua perhesuhteiden takia.Toivottavasti ei näin käy,lapset osaa olla julmia.
Kyllä mie olen suvaitsevainen erinlaista seksuaalisuutta kohtaan,siitä ei ole olleenkaan kyse.=)
Mie itse en tarvitse parisuhteeseen muita kuin miestäni,joten vaikee vaan ymmärtää miksi tarvitset useempia kumppaneita.=)
Hienoa on että uskallat täällä keskustella teijän " erikoisesta " perhe-elämästä ja kumppanuudesta. =)

Viimeksi muokattu:
olet vastaillut ihmisten kysymyksiin tosi ihanasti ja kärsivällisesti ;) vaikka en itse voisi elää polysuhteessa, kunnioitan sinua ja uskon että lapsistasi kasvaa ihan "normaaleja". nykyään todella on niin monenlaisia perheitä. itse olen yh. tsemppiä vauvan kanssa ja kaikkea hyvää teidän koko poppoolle! :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti27v;23188501:
olet vastaillut ihmisten kysymyksiin tosi ihanasti ja kärsivällisesti ;) vaikka en itse voisi elää polysuhteessa, kunnioitan sinua ja uskon että lapsistasi kasvaa ihan "normaaleja". nykyään todella on niin monenlaisia perheitä. itse olen yh. tsemppiä vauvan kanssa ja kaikkea hyvää teidän koko poppoolle! :)

Kiitos, teille myös!

Kiusauskortti on kyllä aika hyvä. :D Ekohörhövanhempienki pitäis varmaan luopua elämäntyylistään, ettei vaan lapsia kiusattais. Oiskohan silti parempi opettaa lapset suvaitsevaiseksi (ja opetella sitä myös itse) kuin yrittää rajoittaa ihmisten elämäntyylejä (jos se tyyli ei siis vahingoita ketään).

Tuo polyamorisuus on semmone asia, ettei siihe oo juuri törmätty, se on uutta ja outoa, onko ihme että ihmiset sitä karsastaa. Pitäis tuoda enempi pinnalle sitä, ihan niinku homoseksuaalisuuttaki.
Ehkäpä iteki oon sit "moraaliton" ku en näe asiassa pahaa (monimutkainen ja vaikea se voi kyllä olla, varsinki jos vielä useampi kumppani olis..?), vaikken itse moisiin suhdekiemuroihi pystyis. :)

[QUOTE="vieras";23188393]Ai nyt sä sitten koet voivasi puhua kaikkien puolesta?! Kuule, mut voit jättää tuon ulkopuolelle!

Ja sen sijaan että aina huomautellaan asioista joista voidaan kiusata, niin OPETTAKAA PERKELE NIILLE LAPSILLENNE SUVAITSEVAISUUTTA ja ihan siellä kotona terottakaa niille pilteillenne että KETÄÄN EI KIUSATA!!! Vanhemmatkin vois ottaa sitä vastuuta![/QUOTE]

no juuri näin! Mä en ymmärrä miten ihmiset on näin negatiivisia ja suvaitsemattomia. Miten se on keltään pois tai ketään vahingoittaa jos joku on polyamorinen! Tosi kärsivällisesti ja ystävällisesti ap olet vastannut kaikille! Toivottavasti löydät samanhenkisen kaveriperheen :)

ku juttu kerta lähti jo kättelyssä OT, niin kysyn minäkin jo arvostelleilta, että miltäs tuntuu..? tämä PA-Rouva täällä puhuu niin kauniisti ja kypsästi ja itsevarmasti, ettei vastaväitteille ole sijaa jäänyt.. Mitäs se teitä hermostuttaa, jos kaveri naapuripöydässä, vieläpä täysi-ikäinen, tilaa menyystä, jotain mistä te ette oikein pidä? Eikö kukaan teistä jo tajua, että istutte itsekin VÄÄRÄSSÄ RAVINTOLASSA!

Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen. Kääntäen (ilm 22:11),: paha henki johtaa KAIKKEEN pimeyteen, ei vain siihen johon me itse ollaan mielistytty.

No, meneehän tämän nielemiseen taas varmaan muutama sukupolvi, mutta voishan ne paidat pestä ennenkuin se lika on pinttynyt.

Onko todellakin niin että ihmisiltä on mennyt viimeisetkin moraalin rippeet. Kaikkea paskaa yritetään saada sallituksi kun se vain nimitetään rakkaudeksi. Kaikki nai kaikkia sikin sokin ja sekö on rakkautta? Täyttä paskaa mielestäni ja todella oksettavaa, ei puutu kuin koirat ja kissat leikeistä mutta voihan sitä kohta varmaan mennä hauvelinsa kanssakin naimisiin jos haluaa. Tällaista saastetta ei pidä missään nimessä rinnastaa avioliittoon miehen ja naisen välillä. Muuten minulle sama mitä nämä pervot sekasikiöt tekevät mutta jättäkööt lapset ja avioliiton rauhaan. Mitä se minulle todellakaan kuuluu mitä jotkut sekopäät touhuavat mutta sen luonnollisena pitäminen on sairasta ja osoittaa miten mätä tämä yhteiskunta alkaa olla.

Toimiva polysuhde on mielestäni 100 kertaa parempi kuin toimimaton monogamia. Huonoja perheitä on tuhansittain. Itse en ketään polya tunne, mutta oma kasvatus ja maailmankatsomus on hieman avarampia kuin mitä (surullista kyllä) täällä tuntuu olevan.

Eikös tuo ole ihan normikamaa ollut läpi ihmiskunnan historian, että muutama mies käyttää panopuuna yhtä naista samaan aikaan :) ja muutenkin, vapaat suhteethan ovat nykyään tuollaisia, ehkäpä voisi ajatella että nykyään vaan tuollaiselle ristiin paneskelulle on keksitty nimi ja lokero jonne sitä harrastavat voivat asettaa itsensä? Todennäköisesti et edes osaa mieltää itseäsi hyväksikäytetyksi, mikä lienee kaikkein parasta ja jotenkin armollisinta kaikessa kertomassasi. Toivottavasti olet kuitenkin älynnyt sen, että olet laittanut kummatkin isät tunnustamaan isyytensä. Et sinä mitään viisasten kiveä ole keksimässä, vaikka rakkautta jaatkin. Me tavalliset omaa moraaliamme ja etiikkaamme pähkäilevät ihmiset käymme vain yksinkertaisesti vieraissa :D

Yhteistyössä