Polttarit ja rahan tuhlaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Nyt ärsyttää... kamalasti palaa rahaa toisten ihmisten häihin. Sen lisäksi, että pitää ostaa kallis lahja ja uudet vaatteet ainakin lapsille, niin nyt polttarit tulee maksamaan vielä omaisuuden.
Ärsyttää ihan kamalasti muiden tapa järjestää polttareita. Ei kysytä mielipiteitä eikä yhtään oteta huomioon rahaa, ilmoitetaan vaan että kallis mökki on varattu ja kallis päiväohjelma myös. Oletetaan vaan että kaikilla on varaa maksaa 100? toisten polttareista. Argh.
Itse jätän todennäköisesti morsiamen polttarit väliin, koska ei todella ole varaa laittaa enää niihin rahaa sen lisäksi että mies osallistuu sulhasen polttareihin 100?.

Muutenkin rahat tiukilla, hyvä kun riittää ruokaan ja laskuihin ja nyt pitäis repästä jostais ylimääräistä ainakin sellaiset 200?. Siis ei hitto. Kyllä noi polttarit voi PALJON halvemmallakin järjestää ja silti varmasti olisi hyvät.

Mikähän mahtaisi olla pienin hinta lahjalle minkä vielä kehtaisi viedä? Kun itse menimme naimisiin tämä pari ei osallistunut antamaansa lahjaan eurollakaan (tulivat muiden siivellä). Itse en kehtaa samoin tehdä ja nyt mietinkin minkä hintaisen lahjan vielä kehtaisi viedä...

en osallistuis jos noin paljon maksais. ei vaan olis varaa laittaa yksiin bileisiin sataa euroa. sen mun ystävät kyllä onneks ymmärtää. häihin kyllä menisin. jätin yhden parhaan ystävän häät väliin kun olivat toisella paikkakunnalla. olis pitäny maksaa bemsat, yöpymiset, uudet vaatteet, lahja ja polttarit niin jätinpä väliin sekä häät että polttarit

osallistu. En mäkään alkaisi tollasii summii kuluttaa. Ja mitä jää käteen..polttareista krapula, häihin ostetut vaatteet roikkuu kaappiin, kallis lahja jota hääpari ei käytä.

Olin myös polttareissa ja kaaso oli laskenut per henkil kuluiksi hieman yli 100 euroa. Tämän jälkeen en ole osallistunut polttareihin. menen vaan häihin ja ostan sinne kunnon lahjan.

Joo, oon itekin joutunut miltei vararikkoon polttareiden + häitten menojen takia. Polttarit pystyy järjestää miltei ilmaseksikin, mutta heti jos haluaa jotain vähänkin erikoisempaa niin kyllä maksaa. Ja tuntuu että moni morsian odottaakin jotain tosi erikoista ja kallista :(

Ei polttareihin ole pakko osallistua. Tosi harmillista että ne yleensä tulee tosi kalliiksi ja uskon että moni haluaisi osallistua :/ Siihen kun laske muut häihin liittyvät kulut, ei ne todellakaan ole halvimmasta päästä.

Itse en siis aio osallistua morsiamen polttareihin, jotta rahat säästyisi. Mies vaan ei aio jättää sulhasen polttareita väliin (ja ymmärrän sen ihan hyvin), joten tuo 100? menee sinne :(
En voi ymmärtää miksi pitää järjestää noin kalliit polttarit. Ilmainen mökki olis 40 km päässä päivätapahtumassa, mutta kun se ei sovi vaan pitää vuokrata kallis mökki lähempää. Ehkä jollain on laittaa 100? rahaa toisen polttareihin, mut meillä ei todella ole, kun kuukaudessa ei jää yhtään ylimääräistä rahaa käteen.

Täytyy sit yrittää tuosta lahjasta säästää mahdollisimman paljon, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. Tosi kiva jäädä miinukselle toisten häiden takia :( Mitään ylimääräistä ei ole ikinä itselle varaa ostaa ja nyt sit toisten huveihin kauhea summa :(

Onpa kiva lukea niin positiivisia viestejä toisten häistä ja niihin osallistumisesta :) Toivottavasti ette ole kukaan meidän puolesta onnellisia olevia =) Itse olen nauttinut kaikkien häistä ja polttareista ja sainpahan itsekin aivan ihanan polttaripäivän ja tiedän että siihen oli panostettu.

Mun mielestä siinä ei ole mitään posiviitista, jos morsiuspari olettaa että ihmiset laittavat heihin rahaa 300? + uudet vaatteet juhliin. Varsinkin kun toinen on työttömänä ja perheellä iso laina. Joku realiteetti näihin asioihin pitäisi saada.
Itse olisin ainakin ollut onnellinen ihan halpoihin polttareihin, jossa ihmiset olisivat vaikka istuskelleet mökillä, grillailleet, saunoneet ja jutelleet.

Kyllä mun mielestä on aika itsekästä vaatia perheeltä esim puolet heidän koko kuukauden rahoista yksiin juhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Mun mielestä siinä ei ole mitään posiviitista, jos morsiuspari olettaa että ihmiset laittavat heihin rahaa 300? + uudet vaatteet juhliin. Varsinkin kun toinen on työttömänä ja perheellä iso laina. Joku realiteetti näihin asioihin pitäisi saada.
Itse olisin ainakin ollut onnellinen ihan halpoihin polttareihin, jossa ihmiset olisivat vaikka istuskelleet mökillä, grillailleet, saunoneet ja jutelleet.

Kyllä mun mielestä on aika itsekästä vaatia perheeltä esim puolet heidän koko kuukauden rahoista yksiin juhliin.

Eihän kukaan ole olettanut mitään... Mä en vaan ymmärrä kun kaikesta pitää olla aina niin negatiivinen. Kuka pakottaa sua ostamaan uudet vaatteet, en ainakaan minä morsiamena. Uskon että jokaisella on jotain vaatekaapissa mitä laittaa. Kuka olettaa että ostat kalliin lahjan, en ainakaan minä. Ja ymmärrän jos ei ole laittaa rahaa polttareihin. Itse ajattelen sen kyllä niin että jos läheisestä ihmisestä on kyse niin revin sen vaikka mistä sen rahan, toki yritän saada ääneni kuuluviin ja ehdottaa halvempia vaihtoehtoja. Surullista vaan että pitää aina valittaa kun kuitenkaan keneltäkään ei vaadita tai odoteta mitään, läsnäoloa suurana päivänä olisi ihanaa...

jos morsian tai sulhanen "odota" mitään , niin suku ainakin. Ja kyllä se pettymys on jos löytyy 10 euron kauha lahjoista kuin 100 euron ruokailusetti. Kyllä kaikki niin ahneita on.

Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Nyt ärsyttää... kamalasti palaa rahaa toisten ihmisten häihin. Sen lisäksi, että pitää ostaa kallis lahja ja uudet vaatteet ainakin lapsille, niin nyt polttarit tulee maksamaan vielä omaisuuden.
Ärsyttää ihan kamalasti muiden tapa järjestää polttareita. Ei kysytä mielipiteitä eikä yhtään oteta huomioon rahaa, ilmoitetaan vaan että kallis mökki on varattu ja kallis päiväohjelma myös. Oletetaan vaan että kaikilla on varaa maksaa 100? toisten polttareista. Argh.
Itse jätän todennäköisesti morsiamen polttarit väliin, koska ei todella ole varaa laittaa enää niihin rahaa sen lisäksi että mies osallistuu sulhasen polttareihin 100?.

Muutenkin rahat tiukilla, hyvä kun riittää ruokaan ja laskuihin ja nyt pitäis repästä jostais ylimääräistä ainakin sellaiset 200?. Siis ei hitto. Kyllä noi polttarit voi PALJON halvemmallakin järjestää ja silti varmasti olisi hyvät.

Mikähän mahtaisi olla pienin hinta lahjalle minkä vielä kehtaisi viedä? Kun itse menimme naimisiin tämä pari ei osallistunut antamaansa lahjaan eurollakaan (tulivat muiden siivellä). Itse en kehtaa samoin tehdä ja nyt mietinkin minkä hintaisen lahjan vielä kehtaisi viedä...

Anna ihmeessä palautetta kaasolle/bestmanille!
5000 euroa per naama ei ole paljon polttareista, jos kaikilla pon takuuvarmasti pätäkkää, niin ettei p***lle taivu. Mutta noin muuten pitäisi järjestävän tahon ymmärtää hiukan tarkastella muidenkin tulo- ja menotasoja ja budjetoida polttarit sen mukaan.
Itsekin monesti ollut todella hyvissä polttareissa joskus minimibudjetillakin, kun mukana ollut perheellistä opiskelijaa jne.

Mulle tuli hyvä mieli omissa polttareissa erityisesti siitä että sain viettää päivän ystävieni kanssa. Ohjelma oli tarkkaan suunniteltu ja siihen oli käytetty aikaa ja ajatusta. Jokaisen juhlijan lompsa kärsi ehkä n. 20?. Parhaat polttarit joissa olen ollut, ja näin sanoi moni muukin päivään osallistunut!!

Täälläjust polttarisuunnitelmia tehty ja minä pistin kaasolle ja muille sähköpostia, jossa ilmoitin että kaikki ei ehkä sitte ole halukkaita maksamaan hunajaa niistä. Tein siis asian heti selväksi ja sieltä sitten pomppasi muitakin, jotka oli samaa mieltä. Yleensä porukka ei sao mitään ja sitten tullaan tänne purnaamaan, kun ei saada sitä turpaa auki.

Minä en antanut kaasoni pitää minulle polttareita sillä hän pyyti jokaiselta osallistujalta 80e ja minä olisin voinut itse maksaa vaikka koko lystin tai näiden muutamien kavereideni jotka opiskelikin joten heille olisi ollut iso raha tuo summa laittaa,
mutta tämä ei sopinut kaasolleni :(
Joten peruin polttarit. Minulle kun olisi kelvannut vaikka pelkkä uimahallissa olo ja illalla omakustanteisesti bilettämään mutta kaasolleni ei :( Muuten oli kyllä hyvä kaaso mutta kyllä toistenkin etenkin pinituloiset pitää ottaa huomioon eikä olla näin itsekkäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täälläjust polttarisuunnitelmia tehty ja minä pistin kaasolle ja muille sähköpostia, jossa ilmoitin että kaikki ei ehkä sitte ole halukkaita maksamaan hunajaa niistä. Tein siis asian heti selväksi ja sieltä sitten pomppasi muitakin, jotka oli samaa mieltä. Yleensä porukka ei sao mitään ja sitten tullaan tänne purnaamaan, kun ei saada sitä turpaa auki.

No mustaki tuntuu ettei ihmiset saa sanottua. Mä itse asiassa sanoin morsiamena että ainoa "ehto" polttareille on että saan viettää päivän kavereiden kanssa ja yksikään ei saa jäädä polttareista pois sen takia että ne maksavat liikaa =)

Meillä naisten polttarit ovat olleet ihan ok hintaisia, mutta mitä sanotte miehen kaverin polttareista, jotka maksoi per nenä yli 400 euroa ja bestmänin selitys oli, että "kun se sulhanen on niin spesiaali tyyppi"??? Mies ei mennyt niihin polttareihin...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä naisten polttarit ovat olleet ihan ok hintaisia, mutta mitä sanotte miehen kaverin polttareista, jotka maksoi per nenä yli 400 euroa ja bestmänin selitys oli, että "kun se sulhanen on niin spesiaali tyyppi"??? Mies ei mennyt niihin polttareihin...

Aikaisempiin toisen kaverin polttareihin oli juuri mennyt 280 euroa ja niihin mies kyllä meni. Saman pariskunnan morsiamen polttarit maksoivat osallistujille 30 euroa per nenä...

Oon kyllä aika varma, että morsiuspari on pettyy jos lahjaksi saavat vaikka 10? lahjakortin? Kyllä nyt oletetaan, että ainakin se 20? per osallistuja lahjaksi saa... Eli meidänkin perheeltä jo aika summa.

Uudet vaatteet on myös aika pakolliset, jos ei sitten farkuilla sinne tulla ja kyllä silloin alkaa juhlaväki aika pitkään jo katsella.

Itselle kanssa tärkeintä se yhdessäolo polttareissa eikä se, että saa mahdollisimman suuren summan palamaan niihin.

Mikähän siinä onkin, että usein morsiamen polttareihin menee vähemmän rahaa ja siellä jopa budjetti otetaan huomioon (ainakin niissä, joissa olen ollut mukana). Sulhasen polttareihin sit taas laitetaan kamalat summat menemään, kun päivä pitää ahtaa täyteen kaikkea toimintaa ja kaiken pitää maksaa maksikoita.

Yhteistyössä