Polttaribudjetti, huh huh!! Jokainen osallistuja maksaa 50? morsiamen kuluihin ja sen lisäksi vielä pitää maksaa omat syömiset, ju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polttari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä maksoi yhden kaverin polttarit suunnilleen saman verran. Mutta jo suunnittelua aloittaessa kartoitettiin hintahaarukka mihin kenelläkin on varaa ja halua maksaa, sen jälkeen vasta alettiin suunnitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yritin toiselle kaasolle sanoa, että vois vähän pienemmällä budjetilla yrittää kun joukossa monta pienituloista, mutta sanoi, että osa porukasta olis ollut valmiita maksamaan enemmänkin. En tiedä tajusko ne, että toi 50? ei todellakaan sisällä kaikkea. Sit kun pitää vielä häälahjaksikin antaa rahaa niin mä oon ihan P-A kyllä häiden jälkeen. Mäkin pienituloinen yh niin en tiedä mistä revin kaikki rahat :(

Kaikki maksaa joten jos teitä on vain yhdeksän niin pitänee tinkiä jostain.

Valtaosa juhlakaluista muuten vihaa niitä asuja joten onko 90 ? asuun fiksua? Ja minkä he..etin selvitytymispaketti, säästäkää edes siinä.

Ja jos kaaso on aivoton eikä tajua, ettei kaikilla ole rahaa niin pitää sanoa suoraan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap, mihin tuo raha sitten menee? Mitä sillä on muuta maksettu kuin se pakkaus?

Eli 9x50=450?: Polttariasu 90? selviytymispaketti 100? ja sit ehkä eräs esitys kotona jonka tekee ulkopuolinen (ei vielä tiedetä hintaa ja riippuu hinnasta tilataanko vai ei). Kaason ruoat, juomat, matkat...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kaveriporukasta kun on kyse, niin varmasti muut ymmärtävät tilanteesi. sanot rehellisesti,niin tuskimpa se muiden talous kaatuu jos joku antaa vähemmän. ystäviähän te olette :)

Kyllä polttareissa usein on osa ihan ventovieraita, kun niihin osallistuu morsiamen hyvät ystävät. Ei kaikki morsiamen ystävät ja sukulaiset ole keskenään kavereita. Mitä nää sekoilet?

Eli 9x50=450?: Polttariasu 90? selviytymispaketti 100? ja sit ehkä eräs esitys kotona jonka tekee ulkopuolinen (ei vielä tiedetä hintaa ja riippuu hinnasta tilataanko vai ei). Kaason ruoat, juomat, matkat...

No saishan tuolla kaikille ruuat ja juomat jos ei lähtis minnekään baareihin pyöriin.

Mitäs järjestätte niin kallista ohjelmaa.

Ja tosiaan, 50 egellä odottais saavansa kyllä muutakin kuin saunan jonkun kotona, näinniinku vieraan näkökulmasta...

Aikas hintavalta kuulostaa.
Meillä edellisen kaverin polttareissa jokainen maksoi muistaakseni 25e(ja meitä maksajia oli n.10).
Sillä rahalla saimme morsiamelle polttariasun,päivä vietettiin maatilamatkailupaikas,jossa laskimme koskea ja sit morsiamella oli mm.kosken ylitys köydellä ym.
Ja lopuks sauna ja ssaunan pihal oli sit viel porekylpyallas.
Omat juomat noiden lisäks,paitsi morsiamelle oli hankittuna juomat.

Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Yritin toiselle kaasolle sanoa, että vois vähän pienemmällä budjetilla yrittää kun joukossa monta pienituloista, mutta sanoi, että osa porukasta olis ollut valmiita maksamaan enemmänkin. En tiedä tajusko ne, että toi 50? ei todellakaan sisällä kaikkea. Sit kun pitää vielä häälahjaksikin antaa rahaa niin mä oon ihan P-A kyllä häiden jälkeen. Mäkin pienituloinen yh niin en tiedä mistä revin kaikki rahat :(

Valtaosa juhlakaluista muuten vihaa niitä asuja joten onko 90 ? asuun fiksua? Ja minkä he..etin selvitytymispaketti, säästäkää edes siinä.

Ja jos kaaso on aivoton eikä tajua, ettei kaikilla ole rahaa niin pitää sanoa suoraan!

Tää toinen kaaso on odottanut jo 5-vuotta pääsevänsä tälle morsiamelle kaasoksi. Mä olen jo toppuutellut monessa asiassa, muuten budjetti olis enemmänkin kuin 50? pelkästään morsiamen juttuihin. toinen Kaaso oli kysymättä ostanut kaikki jutut selviytymispakettiin ja sen polttariasun...

Voisitteko lukea koko ketjun ennen kuin vastaatte. Noi on jo ostettu niin niissä ei voi enää säästää...

Eiks kaaso vois ite juomansa/ruokansa kustantaa,en mä ainakaan oo koskaan ollu polttareissa jossa kaasonkin jutut maksatetaan vierailla...

Alkuperäinen kirjoittaja millis:
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
:o

no kuule kannattasko jättää osallistumatta. Mietippä että ne on morsiammelle once in the lifetime juttu... :/

Jaa-a, no hmm, tuota... Eikös ne häät kuiteskin ole se tärkein juttu? Mie oisin ollut ihan kamalan vaivaantunut tuollaisista polttareista, jos oisin tiennyt, että pienituloiset kaverit kustantaa tuollaista...

No mulla olikin junttipolttarit; saunottiin kaason vanhempien mökillä, tuttu hieroja kävi, samoin tuttu kosmetologi kävi tekemässä kasvohoidon. Kamut olivat tuoneet ruokaa nyyttäriperiaatteella, syötiin, ja lähettiin lavatansseihin. Mie en mistään hinnasta suostuisi puettuna pellenä kulkemaan kaupungilla, onneksi kaverit tajusi sen. ja hauskaa oli, naurattaa muistot (ja albumi) vielä liki 12 vuoden jälkeenkin.

Kuule, nykyään junttipolttareiksi lasketaan ne naurettavat pukupelleilyt ja yleinen örvellys. Ne on ihan ysärikamaa ja ehdottoman out. Nyt on trendikästä juuri saunoa, istua iltaa, ottaa kauneushoitoja jne. Morsiamen nöyryyttäminen ei kuulu tälle vuosituhannelle.

Alkuperäinen kirjoittaja veiras:

No miksi ette panneet vastaan ajoissa? Nyt lienee turha valittaa. Eikös ensin suunnitella ja budjetoida, lyödä budjetti lukkoon niin, että kaikki hyväksyy ja sitten vasta tuhlataan?
Tää toinen kaaso on odottanut jo 5-vuotta pääsevänsä tälle morsiamelle kaasoksi. Mä olen jo toppuutellut monessa asiassa, muuten budjetti olis enemmänkin kuin 50? pelkästään morsiamen juttuihin. toinen Kaaso oli kysymättä ostanut kaikki jutut selviytymispakettiin ja sen polttariasun...

Voisitteko lukea koko ketjun ennen kuin vastaatte. Noi on jo ostettu niin niissä ei voi enää säästää...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:

Eiks kaaso vois ite juomansa/ruokansa kustantaa,en mä ainakaan oo koskaan ollu polttareissa jossa kaasonkin jutut maksatetaan vierailla...

Tarkoitin kyllä morsiamen juomat :D Ei pitäis puhua samalla puhelimessa kun tänne kirjottelee :)

[

[/quote]

No niin, kaaso on sekaisin joten maksakoot sekoilunsa ihan itse! Jos jumankauta sen elämäntehtyävä on päästä jollekin kaasoksi niin kyllä on nuppi sekaisin. Ja jos haluaa sooloilla ja tuhlata rahaa niin olisi säästänyt sen 5 vuotta niin olisi säästöt millä mällätä. Onko morsian sulle läheinen? Ja entäs tää kaaso? Kaasot noin yleensä tuppaavat suututtamaan niin morsiamen kuin polttariväen sekoilullaan...

Alkuperäinen kirjoittaja halveksin pellejä:
Alkuperäinen kirjoittaja millis:
Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
:o

no kuule kannattasko jättää osallistumatta. Mietippä että ne on morsiammelle once in the lifetime juttu... :/

Jaa-a, no hmm, tuota... Eikös ne häät kuiteskin ole se tärkein juttu? Mie oisin ollut ihan kamalan vaivaantunut tuollaisista polttareista, jos oisin tiennyt, että pienituloiset kaverit kustantaa tuollaista...

No mulla olikin junttipolttarit; saunottiin kaason vanhempien mökillä, tuttu hieroja kävi, samoin tuttu kosmetologi kävi tekemässä kasvohoidon. Kamut olivat tuoneet ruokaa nyyttäriperiaatteella, syötiin, ja lähettiin lavatansseihin. Mie en mistään hinnasta suostuisi puettuna pellenä kulkemaan kaupungilla, onneksi kaverit tajusi sen. ja hauskaa oli, naurattaa muistot (ja albumi) vielä liki 12 vuoden jälkeenkin.

Kuule, nykyään junttipolttareiksi lasketaan ne naurettavat pukupelleilyt ja yleinen örvellys. Ne on ihan ysärikamaa ja ehdottoman out. Nyt on trendikästä juuri saunoa, istua iltaa, ottaa kauneushoitoja jne. Morsiamen nöyryyttäminen ei kuulu tälle vuosituhannelle.

Samaa mieltä! Tää toinen kaaso on mennyt ite 90-luvun alussa naimisiin ja se haluaa ehdottomasti nää polttariasut ja rahankerjuut. Morsian on vielä ujo niin pyörittelin silmiä kun kuulin että kaikki on jo hommattu, sanomista ei ole. Mutta tää kaaso on niin räväkkä, että lupautu olemaan pääjehuna suurena apuna tässä rahankerjuussa= myydään jotain pinssejä mitkä me kaasot askarrellaan itte... ettei morsian saa mitään paniikkihäiriötä tämän takia :/

[

No niin, kaaso on sekaisin joten maksakoot sekoilunsa ihan itse! Jos jumankauta sen elämäntehtyävä on päästä jollekin kaasoksi niin kyllä on nuppi sekaisin. Ja jos haluaa sooloilla ja tuhlata rahaa niin olisi säästänyt sen 5 vuotta niin olisi säästöt millä mällätä. Onko morsian sulle läheinen? Ja entäs tää kaaso? Kaasot noin yleensä tuppaavat suututtamaan niin morsiamen kuin polttariväen sekoilullaan...[/quote]

Mä olen morsion paras ystävä ja toinen kaaso sukulainen...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:

Tarkoitin kyllä morsiamen juomat :D Ei pitäis puhua samalla puhelimessa kun tänne kirjottelee :)

No mä jo ihmettelin,et mispäin on tapana polttareis kaasokin hemmotella :D

Meillä tosiaan on aina ennen järjestelyjä kysytty vieraiksi kutsuttavilta et paljonko heillä ois varaa laittaa polttareihin ja vasta sit ruvettu suunnittelemaan.

Ja aina on saatu morsiamelle sopivat ja mieluisat polttarit järkättyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Eikö sitä häiden jälkeistä selviytymispakettia voisi jättää pois?

ei siitä illasta ole kiva niinkään tinkiä, mutta selviytymispaketin voi tehdä (halutessaan) halvemmallakin. Esim. burana, jaffa ja salmiakkia ja 10e:n lahjakortti lähipitseeriaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:

ei siitä illasta ole kiva niinkään tinkiä, mutta selviytymispaketin voi tehdä (halutessaan) halvemmallakin. Esim. burana, jaffa ja salmiakkia ja 10e:n lahjakortti lähipitseeriaan tms.

öhöm... monennenko kerran. Ei ole polttareiden selviytyspaketti vaan "avioliiton selviytymispaketti" joka luovutetaan häissä sitten!

öhöm... monennenko kerran. Ei ole polttareiden selviytyspaketti vaan "avioliiton selviytymispaketti" joka luovutetaan häissä sitten!

No sittenhän ei tartte erikseen enää lahjaa? On se prkl jos pitää monta lahjaa olla parille. Tuo järjestäjä on HULLU.

miksi ei niin, että jos osalla on laittaa 100e ja osalla 25e niin olisitte laittaneet ensin keränneet rahan kolehtina ja sitten miettineet mitä sillä saatte. Ja tuo selviytmispaketti, en tajua yhtään ideaa, sori.

[

No niin, kaaso on sekaisin joten maksakoot sekoilunsa ihan itse! Jos jumankauta sen elämäntehtyävä on päästä jollekin kaasoksi niin kyllä on nuppi sekaisin. Ja jos haluaa sooloilla ja tuhlata rahaa niin olisi säästänyt sen 5 vuotta niin olisi säästöt millä mällätä. Onko morsian sulle läheinen? Ja entäs tää kaaso? Kaasot noin yleensä tuppaavat suututtamaan niin morsiamen kuin polttariväen sekoilullaan...

Mä olen morsion paras ystävä ja toinen kaaso sukulainen...

Ymmärsinkö mä oikein. Sä olet siis toinen kaaso, ja tämä toinen kaaso on hommannut kaikki kysymättä sulta, morsiamelta tai muilta vierailta yhtään mitään mitä ne haluavat tai mihin on varaa? Jos tilanne on tosiaan tää, sun pitäis avata suusi ja ilmottaa suoraan että ei näin. Morsian todennäköisesti vihaa polttareita, vierailla ei mahdollisesti ole rahaa maksaa kuluja ym. ota hyvä nainen itteäs niskasta kiinni ja pelasta mitä pelastettavissa on.

Polttarit on morsianta varten, ei kaasoja. Mun mielestä polttareista tehdään morsiamen näköiset sillä rahalla mikä vierailla on siihen laittaa. Toki pitää muistaa että kaikki maksaa, ja jos rahasta on tiukkaa, sillon tingitään ensimmäiseksi omista juomista jne, viimeiseksi morsiamen kuluista. Mutta tuskin kukaan haluaa että vieraat menee konkurssiin polttareitten takia?

huomasin, että olet best friend tälle morsiolle. Minusta ei silloin olisi kyllä urputtamaan rahasta, mutta kukin tavallaan. Ymmärtäisin jos olisit "vaan kolmas vasemmalta kaveri".

ystäväni polttarit jotka järjestettiin Helsingissä maksoivat 50?/hlö ja tämä sisälsi kaiken muun paitsi omat alkoholijuomat. Ohjelmassa oli naurujoogaa, morsiamen suklaahierontaa, astrologista karttaa, saunomista (ilta 18-24) ja syömistä (valikoima morsiamen herkkuruokia) ja taidettiin kiertää kierros vielä koffin ratikallakin... Niin ja sisäänpääsy ravintolaan sisältyi myös tuohon rahaan. Kyllä edullisellakin saa järjestettyä kun suunnittelee hyvin ja kyselee tarjouksia eri paikoista.

huomasin, että olet best friend tälle morsiolle. Minusta ei silloin olisi kyllä urputtamaan rahasta, mutta kukin tavallaan. Ymmärtäisin jos olisit "vaan kolmas vasemmalta kaveri".

No mutku aika iso raha jolla ei sit lopulta saa edes paljon mitään, niin kyllä ymmärrän että tympii!

Yrittääks se toinen kaaso maksattaa oman lahjansa teillä muilla (se selviytymispakkaus)..?

Minä en halunnut mitään typeriä polttareita.

Ihmiset, joille olen tärkeä, kuitenkin järjestivät yllätyksen. Se ei maksanut juuri mitään mutta se oli täydellisen upea, ihana yllätys.

Puuhaajana oli tyttäreni, hyvä ystäväni (asuu 300km:n päässä eikä siis päässyt oikeasti osallistumaan mutta oli mukana suunnittelemassa), hommaan valjastettiin myös poikani ja heidän kavereitaan.

Tyttären kanssa oli sovittu että lähdemme yhdessä shoppailemaan tai jotain, odotin häntä työpaikan oven edessä kun siihen ajoi auto, josta nousi frakkiin (hanskat ja kaikki) pukeutunut nuori mies, minulle täysin tuntematon. Ja valokuvaaja.
Vasta autossa tajusin, että se on pojan auto.
Autossa oli tarjottimella pieniä päällystettyjä keksejä, pieni pullo kuohuviiniä ja lasi.
Ja kamera kävi.

Minut vietiin kaupunkikierroksen jälkeen hierojalle !

Josta haettiin pois, vietiin kotiin, kiitos kyydistä, kamera räpsi.

Sitten soi ovikello. Minulle oli tilattu pitsa. Jääkaapissa oli mehua.

Päiväkoti-ikäiselle lapselle oli nämä isot lapset järjestäneet hoitajan, eli poika haki hänet päiväkodista.

Mies oli töissä ja tuli sitten illalla kotiin, siksi ei päässyt eikä voinut osallistua tähän.

Tytär kokosi näistä albumin joka esiteltiin häävieraille häissä.

Se ei maksanut paljoa, vaati kuitenkin vaivannäköä, ajattelua että mistä se äiti ja ystävä oikeesti tykkää, ja oraganisointia. Ja kaikki tämä salaa minulta.

Yhteistyössä