Polttaribudjetti, huh huh!! Jokainen osallistuja maksaa 50? morsiamen kuluihin ja sen lisäksi vielä pitää maksaa omat syömiset, ju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polttari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sit jos joku / jotkut peruu niin arvaa kenen maksettavaks jää sit niidenkin osuus! Kaasojen tietysti... Täytyy laittaa kaikille viesti että viimeistään 2 viikkoa ennen polttareita peruutus niin ehditään miettiä missä sit säästetään.

kaveriporukasta kun on kyse, niin varmasti muut ymmärtävät tilanteesi. sanot rehellisesti,niin tuskimpa se muiden talous kaatuu jos joku antaa vähemmän. ystäviähän te olette :)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Samanlainen budjetti oli ystävän viime kesän polttareissa. Ohjelmaakin oli kyllä aika paljon. Eniten maksoi saunatilan vuokra Helsingin keskustasta ja polttarilauluvideon tekeminen.
Osallistuin ystävän illan järjestämiseen ja kustantamiseen mielelläni.

Mulla oli 10v sitten samanlaiset polttarit. Käytiin stokkalla tekemässä se video ja sitten mentiin hämeetielle saunaan missä oli myös syömiset (nyyttäri periaatteella) ja sieltä sit lähdettiin baarikierokselle.

Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
:o

no kuule kannattasko jättää osallistumatta. Mietippä että ne on morsiammelle once in the lifetime juttu... :/

No joo, mutta mullakin on n.20 ystävää, jotka kaikki ovat pitkään olleet parisuhteessa, mutta eivät vielä naimisissa. Laskes kuin pal tekee, jos menisivät naimisiin vaikka 5 per kesä? Ei mulla ainakaan ole varaa, vaikka rakkaita ystäviä ovatkin :(

Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
:o

no kuule kannattasko jättää osallistumatta. Mietippä että ne on morsiammelle once in the lifetime juttu... :/

Jaa-a, no hmm, tuota... Eikös ne häät kuiteskin ole se tärkein juttu? Mie oisin ollut ihan kamalan vaivaantunut tuollaisista polttareista, jos oisin tiennyt, että pienituloiset kaverit kustantaa tuollaista...

No mulla olikin junttipolttarit; saunottiin kaason vanhempien mökillä, tuttu hieroja kävi, samoin tuttu kosmetologi kävi tekemässä kasvohoidon. Kamut olivat tuoneet ruokaa nyyttäriperiaatteella, syötiin, ja lähettiin lavatansseihin. Mie en mistään hinnasta suostuisi puettuna pellenä kulkemaan kaupungilla, onneksi kaverit tajusi sen. ja hauskaa oli, naurattaa muistot (ja albumi) vielä liki 12 vuoden jälkeenkin.

Siis sä oot itse toinen kaasoista??? Koita nyt hyvä nainen saada äänes auki polttareita suunniteltaessa, jos tuntuu että menee överiksi!!

Mun mielestä ainakin heti siitä häiden jälkeisestä survival-kitistä vois luopua, johan se tiputtaa kustannuksia 10e/ nuppi.

Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Eikö sitä häiden jälkeistä selviytymispakettia voisi jättää pois?

Ne tavarat on jo ostettu :/ Ja näillä summilla ollaan silti toisen kaason kotona jossa saunotaan ja tehdään ite hemmottelujuttuja morsiamelle, joten niihin ei mene rahaa. Yks ulkopuolinen vieras ehkä tilataan... Luultavasti ite tehään ruoat, joten säästyy siinä vähän, että ei tarvii syödä ulkona. Pitää vaan omat juomat ja matkat maksaa sit ton 50? lisäks.

Tänä päivänä mitä kalliimmat polttarit niin näköjään sitä kivemmat, morsiammille ei näköjään mikään enää riitä.
Mä olisin tyytyväinen jos mulle järjestettäisiin illanistujaiset kavereiden kesken, ehkä jokin kasvohoito tai vastaavaa, mutta tärkeintä olisi että kaverit kokoontuu. Mä inhoan muutenkin kaikkea mikä aiheuttaa myötähäpeää ja jos naimisiin menisin, niin mun polttareissa ei polttarisankari pukeutuisi mihinkään naamaisasuun ja myisi jotain, ei ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Samanlainen budjetti oli ystävän viime kesän polttareissa. Ohjelmaakin oli kyllä aika paljon. Eniten maksoi saunatilan vuokra Helsingin keskustasta ja polttarilauluvideon tekeminen.
Osallistuin ystävän illan järjestämiseen ja kustantamiseen mielelläni.

Mulla oli 10v sitten samanlaiset polttarit. Käytiin stokkalla tekemässä se video ja sitten mentiin hämeetielle saunaan missä oli myös syömiset (nyyttäri periaatteella) ja sieltä sit lähdettiin baarikierokselle.

Mekin kävimme Stockalla tekemässä sen videon.
Saunatila oli vuokrattu Mannerheimintieltä.

Jos mulla ei olis ollu varaa osallistua niihin kekkereihin, niin olisin suoraan sanonut, että en maksa; joko oltais sovittu sitten niin, että joku maksaa enemmän tai sit en olis osallistunut. Yhden nuoremman tytön ei tarvinnu maksaa mitään. Siltä ei edes pyydetty rahaa, teki niin ison panoksen työllänsä ja eihän hällä ollu töitä tms, kotona asuva lukiolainen.

Nuo on nykyään niin hintavia,meillä oli tuttava perheen häät viime kesänä ja morsiamen polttareihin oli se maksu 50e/per naama eli meni minulta tuo summa,no mies oli sitten miehen polttareissa ja hinta oli sitten niillä jo 150e/naama eli meillä meni rahaa niiden polttareihin 200e :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ja sulhasen polttareiden hinta alkaa nykyään olemaan min. 100e/nuppi

ja noista polttareista on alkanu tulemaan sellasia koko viikonlopun kestävät bileet niin ne maksaa...

Tää on totta!

Ja sit ei kustannuksissa säästellä...

Nii ja tän kaverin polttareissa siis vuokrattiin mökki v-lopuksi, saunottiin jne. Morsiammelle kustannettiin kasvohoito ja hieronta, osa porukasta oli lyhkäsellä baarikierroksella. Muuten askarreltiin häitä varten ja tehtiin vanhoja morsiustaikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Yheksänkympin polttariasu? Satasen lahja polttareissa?

Peiliin katsomisen paikka.

Toi lahja annetaan häiden lopuksi hääparille. Toinen kaaso rahastaa nyt tässä polttarihinnassa sen n.10? osuuden jokaiselta, koska muuten hän tuskin sais omiaan pois muuten tosta "selviytymispaketista"... Eli ilman selviytymispakettia hinta olis 40? jokaiselta...

mie en ymmärrä noita summia... tosin itse kuulun niihin jotka eivät polttareita juhlineet... kielsin järjestämästä mitään :D
enkä itsekkään osallistuis mihinkään mihin sitten sais sitä rahaa uppoamaan 100-150? on niitä muitakin rahareikiä.. itse olen kaverilleni kaasona ens syksynä ja nyt jo mietin noita polttari juttuja, kun ei vaan millään ois rahaa järjestää mitään megahypersuper makeita polttareita...

tuntuu todellakin liian hintavalta tuo homma.
mutta ehkä se on sitten niin että nykyään rahalla hommataan se mihin ei omaa mielikuvitusta enää löydy ( anteeksi jos loukkaan) itse tekemällä, porukalla tekemällä, nyyttäriperiaatteella jne. sais tuonkin budjetin varmasti puolitettua.

itse olen ollut järjestämässä moniakin polttareita. meille on aina ollut tärkeää se että illasta/päivästä on tullut morsiamen "näköinen" sekä se että ketään ei nolata eikä loukata millään tavoin. kaikilla pitää olla kivaa. ei ehkä kaikki ole ollut niin hirveän loistokasta kuin näyttää nyt olevan tyylinä mutta taatusti meillä on ollut hauskaa :)

Työssä käyviltä kai menettelee, mutta jos toinen on kotona tai työttömänä, niin ei tuota summaa niin vaan makseta. Lahjapaketin sijaan ap:n porukan olisi kannattanut tehdä vaikka omista digikuvista tai videoista itse cd:lle muistopaketti. Halvalla voi keksiä muutakin mukavaa, jos vähän pohtii.

Yhteistyössä