Polttaribudjetti, huh huh!! Jokainen osallistuja maksaa 50? morsiamen kuluihin ja sen lisäksi vielä pitää maksaa omat syömiset, ju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polttari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Eikö sitä häiden jälkeistä selviytymispakettia voisi jättää pois?

Ne tavarat on jo ostettu :/ Ja näillä summilla ollaan silti toisen kaason kotona jossa saunotaan ja tehdään ite hemmottelujuttuja morsiamelle, joten niihin ei mene rahaa. Yks ulkopuolinen vieras ehkä tilataan... Luultavasti ite tehään ruoat, joten säästyy siinä vähän, että ei tarvii syödä ulkona. Pitää vaan omat juomat ja matkat maksaa sit ton 50? lisäks.

Kirjoitit, että 260euroa tästä summasta menee morsiammen syömisiin juomisiin ja matkoihin.
Jos morsian ei asu 300km:n päässä tästä polttareiden viettopaikasta ja vedä viinaa kuin sieni, niin en ymmärrä,e ttä miten saatte menemään 260 hänen ruokiin ja juomiin kun ette mene ravintolaan syömään vaan olette sen kaason kotona ja teette ite ruuat.

Jos rahaa jää yli annetaan ne sit morsiammelle...

Joku sanoi, että sielläpäin kaikki osallistujat suunnittelee yhdessä ohjelman. Meidän porukka on 3 eri kaupungista niin aika hankalaa olis.

Kun järjestettiin polttarit ystävälleni niin porukkaa oli 4 eri kaupungista, pohjoisimmat Rovaniemeltä... Messengerillä ja sähköpostein järjestettiin eikä yhteydenpidossa ollut mitään ongelmia. Kaikki onnistuu jos vaan haluaa.

Ne tavarat on jo ostettu :/ Ja näillä summilla ollaan silti toisen kaason kotona jossa saunotaan ja tehdään ite hemmottelujuttuja morsiamelle, joten niihin ei mene rahaa. Yks ulkopuolinen vieras ehkä tilataan... Luultavasti ite tehään ruoat, joten säästyy siinä vähän, että ei tarvii syödä ulkona. Pitää vaan omat juomat ja matkat maksaa sit ton 50? lisäks.

Kirjoitit, että 260euroa tästä summasta menee morsiammen syömisiin juomisiin ja matkoihin.
Jos morsian ei asu 300km:n päässä tästä polttareiden viettopaikasta ja vedä viinaa kuin sieni, niin en ymmärrä,e ttä miten saatte menemään 260 hänen ruokiin ja juomiin kun ette mene ravintolaan syömään vaan olette sen kaason kotona ja teette ite ruuat.

Joku sanoi, että sielläpäin kaikki osallistujat suunnittelee yhdessä ohjelman. Meidän porukka on 3 eri kaupungista niin aika hankalaa olis.

Miksi annatte rahat morsiammelle?

Häälahjaksi teistä jokainen antaa rahaa ja sitten häiden jälkeen saa selviytymispaketin.
Eikö se riitä? Jos annatte vielä polttareissa rahaa hänelle niin kyllä siitä tulee vähän vivautunut olo morsiammelle.

Sen ymmärrän, että varaisitte jokainen 50 morsiammen kuluihin ja sitten vietätte iltaa ja teette ruuat ja jäljelle jääneet rahat jaatte keskenänne, mutta tietenkin vaikka sitten häissä tai häiden jälkeen niin ettei morsian näe.
Ei ole korrektia morsiammen edessä ynnätä hääbudjettia.

netti on keksitty, näyttää sullakin olevan. mesessä tai facebookissa onnistuu oikein hyvin.

haluaakohan se morsian rahaa joista on täällä itketty jo sydänveretkin.
Uskokee tai äläkee, ei se morsian sokea ole.

mulla on äärettömän paha mieli kyseisen morsion puolesta.
:ashamed:

nykyään tietokoneet mahdollistaa kyllä yhteydenpidon aika helposti ja edullisesti toista se oli vuonna 1999 kun polttareita suunniteltiin, tuli puhelimessa istuttua ja tapaamisia järjestettyä kahviloihin..

Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tupu:
ap toivottavasti se morsio sitten vahingossa sattuuki tälle palstalle...
saispas ainakin tietää kuinka Ihania ystäviä hänellä on. Vittu soikoon, ja kaasona vielä!

sepä onkin kun harmaana et täältä juttujas poistele...arvaasmyös kuinka moni muu polttari porukasta googlailee polttarijuttuja sattuen just tälle sivustolle....

toivottavasti saat omat kaasos sitten samanlaiset. :kieh:

Mikäs mielenterveysongelma sulla on hoitamatta?

ei mikään
:D

en vaan käsitä tuollaisia "ystäviä"ja "kaasoja".

Pilaavat pahimmillaan morsiamen päivän ja haukkuu muut seläntakana.

Ja jos se on SUSTA ookoo, niin onneks et oo mun kaveri, ja ongelmat siellä sun päässä. Tai sit sulla ei vaan oo yhtään ystävää että voisit ymmärtää tällaista!

peace you all-

Miten sä et käsitä, että tää ON kaason ystävä ja kaaso TYKKÄÄ, ja ettei kyse ole välittämisestä ja sen määrästä??? Siis kun sitä ei rahassa mitata! Mutta kaikilla ei ole monia kymppejä' ylimääräistä heittää ihan höpöhöpöön, se vaan on fakta eikä vähennä sitä ystävyyden määrää mitenkään! Paitsi sulla vissiin, kun ystävä on heti v***u soikoon huono ystis jos sillä ei ole varaa.

eo oo huono ystis jos ei oo varaa.

huono ystis on se joka suunnittelee ite polttarit ja täällä valittaa sit selän takana.

hyvänen aika. satasella oisitte saanu hyvät polttarit jos oisitte viittineet suunnitella kunnolla.

hei onko luetun ymmärtämisessä vikaa.. toinen kaaso oli ostellut ja suunnitellut itekseen...

Miksi annatte rahat morsiammelle?

Häälahjaksi teistä jokainen antaa rahaa ja sitten häiden jälkeen saa selviytymispaketin.
Eikö se riitä? Jos annatte vielä polttareissa rahaa hänelle niin kyllä siitä tulee vähän vivautunut olo morsiammelle.

Sen ymmärrän, että varaisitte jokainen 50 morsiammen kuluihin ja sitten vietätte iltaa ja teette ruuat ja jäljelle jääneet rahat jaatte keskenänne, mutta tietenkin vaikka sitten häissä tai häiden jälkeen niin ettei morsian näe.
Ei ole korrektia morsiammen edessä ynnätä hääbudjettia.

Itseasiassa täytyy tehä niin, että vaikka baarin sisäänpääsy maksetaan kaikille tosta 260? budjetista koska ei tosiaan kimppataxikyydillä ja kotiruualla voi mennä noin paljon pelkästään morsiamen juomiin baarissa...

tuollaisia kaasoja on oikeesti maailma pullollaan, joka haluaa ITSE päättää ja suunnitella morsion polttarit. Sitten kirjottelevat sähköposteja osallistujille ja latelevat valmiit suunnitelmat ja ilmoittavat summan ja sillä selvä. Aina välillä on tullut mietittyä, että taitavat suunnitella itselleen mieleiset polttarit ajattelematta sen enempää morsiamen mieltymyksiä ja elämäntilannetta (esim raskaana/pieni lapsi joka valvottaa tms)

Mun äärest pihi siskoni suunniteli polttarini serkkumme kanssa kahdestaan, koska ei jaksanut sitä kaaosta, mikä tulee, kun kymmenen ihmistä suunnittelee yhdessä jotain. Polttarit oli kivat eikä rahaa mennyt juuri nimeksikään. Lisäksi siskoni on mua aika paljon vanhempi, joten sieltä jäi sitten automaattisesti kaikki pelleilyt ja myymiset ynnä muut typeryydet pois.

no aika oma moga jos olette ite sellaset polttarit suunnitellut..

itse pari kertaa onnistuneesti polttareita järjestämässä.

1. Pitäkää heti alkuun polttaripalaveri missä mietitään budjetti
2. järjestäkää kalliit jutut aamupäivällä tai aikaisemmin niille jotka ovat valmiit maksamaan enemmän ja loppuillasta voivat lähteä mukaan ne jotka on köyhempiä eivät kykene maksamaan kuin omat ruokansa..

Muuten 50? polttareista on aika normi hinta, mutta on noita paljon halvemmallakin järjestetty

Minä kielsin minun polttarrien pidon.
Ihan vain siksi kun kaasoni mielivaltaisesti halusi ne itse päättää mitä niissä tehdään,
ei siis kunnellut minua tai ehdotuksiani *nehän on sulle kuule yllätys ja sinähän sitten vaan nautit*
Sitten sain kuulla isosiskoltani että kaaso oli hänellekin laittanut päivämäärää milloin ne olisi ja hintaa yli 50? jos vaan kaikki tulee ja mahdollisten peruutusten tullessa ne olisi kalliimmat.
Sanoin kaasolleni ehdottomasti että ne saa maksaa max.15-25? per.henkilö kun kuitenkin jokainen maksaa vielä oman osuutensakin.
Vaan olikin kaaso ilmoittanut että ne maksaa 50? per henkilö +oma henkilökohtainen osuus :( Soitin kaasolleni ja pyysin perumaan koko polttarit, ja hän kiukkusi kuinka ei muutamalla kympillä saa mitään järjestettyä.
Ihme jos ei saa, jos kaikkien 8 ihmisen täytyy maksaa 50? niin aikamoiset gurmeet ja kasvohoidot ja ties mitkä pitää olla jo tarjolla.
Minulle kun olisi kelvannut vaikka leffassa käynti ja ravintolassa syönti,ei siis missään pikaruokapaikassa mutta ei nyt missään kaupungin kalliimmassakaan,
kunhan minulla olisi ollut ystävät kerrankin koossa.

Yhteistyössä