Polttari budjetti nyt mulle liikaa, mikä sulle?

  • Viestiketjun aloittaja rahaa
  • Ensimmäinen viesti
Asuntovelallinen
Sain tänään tietää polttareiden hinnan 200? + omat ruoat + omat juomat. Polttarit kestää pe-su, joten varmaanki sellainen 400?.

Siihen tietysti päälle vielä häälahja ja mahd. täytyy hankkia itselleen vielä häihin vaatetta ym.

Mitä järkeä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asuntovelallinen:
Sain tänään tietää polttareiden hinnan 200? + omat ruoat + omat juomat. Polttarit kestää pe-su, joten varmaanki sellainen 400?.

Siihen tietysti päälle vielä häälahja ja mahd. täytyy hankkia itselleen vielä häihin vaatetta ym.

Mitä järkeä?

Huhheijaa..tosiaan, mitä järkeä?!? Hirvee summa. Ainakin hääparin on sitte toivottavaa pysyä kanssa yhessä, ettei tule ero heti parin vuoden sisään :D no joo..mutta siis oikeasti melkosia showta nykyää sitte polttareista halutaan...
 
Ihan järjetöntä
Mennään ens vuonna naimisiin ja taidan järjestää omat polttarini itse... Mökille vaikka viikonlopuksi, saunotaan yhdessä, syödään yhdessä, OLLAAN yhdessä, minä ja mun elämäni tärkeät naiset. Jos haluavat voivat sitten siellä hemmotella mua jollain jalkahoidolla yms pienellä.

Niin ja yksissä polttareissa olin kyseessä oli lapsuuden ystäväni maksoi 70 ? ja mulle vielä matkat päälle. Toista kertaa en samaan suostuisi.
 
ö
Mä olin just siskoni polttareilla, kestivät lauantai-aamusta sunnuntai-aamuun. Budjetti oli 25e + omat juomat ja ruuat päälle. Päivään mahtui kaikenlaista maksetusta ohjelmasta piknikkiin ja saunomiseen yms.
 
Niiiskuneiti
Serkkuni polttareihin meni muistaakseni n.120/hlö ja meitä oli 7+ morsian. Aluksi kuulostaa joo aika isolta ja moni oli vastaan. Mutta kun polttarit oli lähes kun kaverusten mökkireissu yhden extra jutun kera (johon osallistui kaikki) sekä morsiamelle hieronta ni ei se niin paha ole. Olimme siis yön yli reissulla :)

Morsiamen kulut jotka jaettiin luonnolllisesti kaikkien kesken oli tosi pienet/hlö.
Eli näistä polttareista kaikki sai myös itselleen kivaa kokemusta, eikä pelkästään katsottu vierestä kun morsianta hemmotellaan ;)
 
vieras
Kyllähän polttarit maksaa, valitettavasti. Itse olen maksanut useampaankin kertaan matkat Tampereelta joko Helsinkiin tai Turkuun. Siinä palaa 60 euroa, eikä mitään olla vielä saavutettu. Paitsi määränpää. Ensin mennään yksityistanssitunnille, jokainen maksaa 10 euroa. Sitten tehdään jotain day spa -juttuja, johon menee oma osallistuminen 30 euroa ja morsiamen hoidoista (jotka on yleensä paljon hulppeammat tyyliin shampanja-hieronta) oma osuus, sanotaan nyt vaikka 10 euroa. Kah, 110 ekee on jo kadonnut sen siliän tien. Kauneushoitojen jälkeen mennään syömään, hienoon ravintolaan tietenkin. Ruoka 40 euroa ja juomat 15 euroa. Päälle morsiamen illallisesta osuus eli 10 euroa. Saldo tähän mennessä 175 euroa, kitshing. Sitten radalle, eli ravintolan sisäänpääsy ja narikka 15 euroa. Jes, nyt päästään asiaan eli morsiamen juottamiseen. Jos jokainen tarjoaa vuorollaan, niin se on sellainen 10 euron osuus omalle kohdalle. Tässä vaiheessa iltaa olet itse vasta juonut sen alkudrinkin ja punaviinin illallisella ja suuta kuivaa. Pari drinkkiä kaupungin kalleimmassa ravintolassa 20 euroa. Hyvällä säkällä pääset punkkaamaan kaverisi muhkuraiselle sohvalle ja säästät hotellikuluissa. Jos ne tulee vielä tohon päälle, niin meikä jää kotiin.

Illan loppusumma: 220 euroa.

Sillä sait: Pikaisen kasvohieronnan, tanssitunnin, ravintolaillallisen + alkudrinkin ja lasin punaviiniä, kaksi drinksua jossain pintaliitopaikassa.

Vastaavanlaisia keikkoja on tullut tehtyä lukemattomia. Ja sit joku vielä ihmettelee, miksi en enää näin kolmenkympin paremmalla puolella jaksa innostua polttareista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän polttarit maksaa, valitettavasti. Itse olen maksanut useampaankin kertaan matkat Tampereelta joko Helsinkiin tai Turkuun. Siinä palaa 60 euroa, eikä mitään olla vielä saavutettu. Paitsi määränpää. Ensin mennään yksityistanssitunnille, jokainen maksaa 10 euroa. Sitten tehdään jotain day spa -juttuja, johon menee oma osallistuminen 30 euroa ja morsiamen hoidoista (jotka on yleensä paljon hulppeammat tyyliin shampanja-hieronta) oma osuus, sanotaan nyt vaikka 10 euroa. Kah, 110 ekee on jo kadonnut sen siliän tien. Kauneushoitojen jälkeen mennään syömään, hienoon ravintolaan tietenkin. Ruoka 40 euroa ja juomat 15 euroa. Päälle morsiamen illallisesta osuus eli 10 euroa. Saldo tähän mennessä 175 euroa, kitshing. Sitten radalle, eli ravintolan sisäänpääsy ja narikka 15 euroa. Jes, nyt päästään asiaan eli morsiamen juottamiseen. Jos jokainen tarjoaa vuorollaan, niin se on sellainen 10 euron osuus omalle kohdalle. Tässä vaiheessa iltaa olet itse vasta juonut sen alkudrinkin ja punaviinin illallisella ja suuta kuivaa. Pari drinkkiä kaupungin kalleimmassa ravintolassa 20 euroa. Hyvällä säkällä pääset punkkaamaan kaverisi muhkuraiselle sohvalle ja säästät hotellikuluissa. Jos ne tulee vielä tohon päälle, niin meikä jää kotiin.

Illan loppusumma: 220 euroa.

Sillä sait: Pikaisen kasvohieronnan, tanssitunnin, ravintolaillallisen + alkudrinkin ja lasin punaviiniä, kaksi drinksua jossain pintaliitopaikassa.

Vastaavanlaisia keikkoja on tullut tehtyä lukemattomia. Ja sit joku vielä ihmettelee, miksi en enää näin kolmenkympin paremmalla puolella jaksa innostua polttareista.
Tää pitää varmasti paikkansa paremmin kuin hyvin :attn: yhdet polttarit mulla vasta takana ja toiset parin vkon päästä edessä. Ja kiva kun osa porukasta on kuitenkin ihan ookoo palkkaisissä töissä, ja osa vielä opiskelijoita..kiva maksella sitten kuitenkin saman verran kuin reilua paria tonnia tienaavatkin :whistle:
 
MaryMary
Mä oon valmis laittamaan polttareihin about 150 euroa, MUTTA sillä pitää munkin saada jotain, eli en oo valmis laittamaan niin iso summaa ja sitten vielä maksaa päälle kaikki ruuat ja juomat koko päivälle.

Kahdet viimeiset polttarit oli oikein kohtuuhintaiset. Ekat maksoi vaan 50e, siihen sisältyi piknik lounas juomineen. Toiset maksoi 80 euroa ja sisälsi kaikki ruuat ja juomat :) Kerran olen ollut polttareissa jotka maksoi yli 200e. Siihen sisältyi myös ruuat ja juomat muttei mitään todella erikoista (kallista) ohjelmaa. Ero noihin 80euron polttareihin oli se, että 80 euron polttareissa juomat jonkun mies toi laivalta ja kaikki ruuat tehtiin itse alusta alkaen. 200 euron polttareissa oli yksi ravintola-ateria.

:)
 
Miksi näin?
Alkuperäinen kirjoittaja kaaso:
En mä voi kuvitella ko morsianta myymässä mitään. Sanoi vielä itse ettei halua myydä mitään. Muu polttariporukka on noita lapsettomia cityaikuisia. Voi kun jollain olisi kiva mökki, se pelastaisi paljon.
Saat lapsettoman cityaikuisen kuulostamaan joltain kirosanalta, miksi ihmeessä? Ja ihan ymmärrettävää, ettei halua myydä mitään. Se on jotenkin niin nähty juttu ja jotenkin alentavaa, en itsekään haluaisi. Mökki on hyvä! :)
 
Hei!
Otattehan huomioon, polttareita järkkäävät, että pelkkä paikalle siirtyminen todellakin maksaa.

Aikuisen junalippu esim. Helsingistä Ouluun ja takaisin on jo pelkästään 160 euroa, että pääsee edes paikanpäälle! Toisekseen; kyllähän moni varmasti _haluaisi_ osallistua ja maksaa isojakin summia, mutta se ei kerta kaikkiaan ole mahdollista: opiskelijabudjetilla joku yli viidenkymmenen euron keikka horjuttaa budjettia piiitkäksi aikaa. Noin isoja summia ei voi vain kuitata sillä, että "kaikki maksaa".


Oma kipuraja menee kolmessakympissä, jonka päälle olisin varautunut maksamaan oman ruokailuni ravintolassa tms.
 
vieras
Mulla kipuraja alkaa lähestyä 50 euron tietämillä. Myönnettäköön että sillä, kuka on polttarisankari, on toki vaikutusta. Ei paljon huvita maksaa puolitutun polttareista 100 euroa (plus omat kyydit toiselle paikkakunnalle, omat ruuat, juomat, hotelli...), mutta hyvän ystävän polttareihin olen valmis satsaamaan.

Sekin ihmetyttää, että milloin polttareista on tullut jokin ihme extreme-lajikokeilu?? Kauheesti kiinnostaa maksaa laskuvarjohyppyjä ja kuumailmapallolentoja ihan vaan sen vuoksi kun morsian on joskus maininnut että olisi kiva kokeilla. Miksi nykyään ei enää tunnu riittävän "pelkkä" hauska yhdessäolo?
 
Kaaso
Itse olen järkkäämässä polttareita, joiden loppusummaksi tulisi n.50? per naama, sisältää mökinvuokran jossa istutaan iltaa, saunotaan ja halukkailla mahdollisuus YÖPYMISEEN, koko porukalle tunti ohjattua keilausta+kisat ja pientä naposteltavaa ja juotavaa illaksi, sekä tietty myös morsiamen asun! Itse pidin tätä halpana, koska on kuitenkin majoitus yms..., MUTTA nyt puolet polttarivieraista kitisee hinnasta...Ggggrrr.. Tuo 50? hinta siis jos vieraita tulisi n.10 hlöä
 
vieras
Kaverin polttarit maksoivat 70 ?/hlö. Opiskeluaikana tuollainen summa olis ollut liikaa, mutta nyt kun olen töissä, ei summa tuntunut niin pahalta. Ja se oli sen arvoista, kun näki miten otettu morsian oli polttareistaan ja iloinen, kun kaikki kaverit olivat yhdessä, ja itsekin pääsin tutustumaan paremmin niihin morsiamen kavereihin, joita en ole aiemmin paremmin tuntenut. Jos morsian olisi kaukaisempi, en olisi valmis maksamaan kovin helposti yli 50 euroa.
 

Yhteistyössä