Poltatteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mievaa"

Vieras
Mites on poltatteko säännöllisesti tupakkaa? Jos poltatte miten kauan ootte sitä "harrastanu"? Entäs sillon kun odotitte lastanne poltitteko silloin, jos poltitte niin kuinka monta päivässä?

Kysyn vaan siks ku itte poltan ja meillä miehen kanssa ois vauvakuume, mut haluisin eka lopettaa tupakoinnin ku rupeen oottamaan, mut se onkin helpommin sanottu kuin tehty (monta kertaa olen yrittänyt lopettaa mutta ei onnistu!)! Onko teillä vinkkejä? Poltan nykyisin maksimissaan 5 päivässä (töissä en polta kun siellä ei sallittua). Kiitoksia jos joku viittii vastata asiallisesti, ja ei tartte sit tulla tänne aukoo päätä, tiedän että on paha tapa!

[QUOTE="mievaa";24275664]Mites on poltatteko säännöllisesti tupakkaa? Jos poltatte miten kauan ootte sitä "harrastanu"? Entäs sillon kun odotitte lastanne poltitteko silloin, jos poltitte niin kuinka monta päivässä?

Kysyn vaan siks ku itte poltan ja meillä miehen kanssa ois vauvakuume, mut haluisin eka lopettaa tupakoinnin ku rupeen oottamaan, mut se onkin helpommin sanottu kuin tehty (monta kertaa olen yrittänyt lopettaa mutta ei onnistu!)! Onko teillä vinkkejä? Poltan nykyisin maksimissaan 5 päivässä (töissä en polta kun siellä ei sallittua). Kiitoksia jos joku viittii vastata asiallisesti, ja ei tartte sit tulla tänne aukoo päätä, tiedän että on paha tapa![/QUOTE]

viis päivässä? askia vai tupakkaa.... viis päiväs pelkkää tupakkaa ei ole mtn.... joten ei huolta!

Poltin reilut neljä vuotta ja lopetin ilman apukeinoja kun tulin raskaaksi. Lapsi nyt 1v 10kk ja edelleen olen polttamatta. Vaikkakin joskus on tehnyt mieli. :)
Jos et polta töissä, niin mikä saa polttamaan kotona? :) Kannattaa tietysti kokeilla pikku hiljaa vähentämällä ja onhan noita nikotiinilaastareita ja purkkaa jne.

Viimeksi muokattu:
Olen polttanut yli puolet elämästäni. Semmoset reippaat 15 vuotta. Olen huono ihminen ja riippuvainen tupakasta, en siis saanut lopetettua raskaudenajaksi.

Työstän koko ajan lopettamista. Itsestähän se on lähdettävä. Mutsi lopetti tupakoituaan kymmeniä vuosia, sillä oli apuna ne lääkkeet zampix tms. Oli vuosien saatossa kokeillu kaikkea mahdollista (mm. hypnoosia).

Suositukseni sinulle on hommata semmonen kirja kun stumppaa tähän. Google varmaan kertoo kirjoittajan. Sillä mä sain puhdin päälle (kunnes aloin taas heikoksi ihmiseksi ja (muka) stressin takia jatkoin tupakointi.

Tsemppiä sulle! Järkevää lopettaa ennen vauva!

Itse lopetin tupakoinnin viime keväänä. Tosin kovin montaa vuotta ei polttamista takana ollut; vain 5. Ensimmäiset kaksi viikkoa olivat yhtä tuskaan. En pystynyt ajattelemaan mitään muuta kuin polttamista ja oli jatkuva nälkä. Tai ei oikeastaan nälkä, mutta tarve napsia jotain. Oli myös vaikeaa kun en tiennyt mitä mainoskatkoilla yms olisi tehnyt. Ja kaiken lisäksi mieheni polttaa ja sekin vaikeutti asiaa.

Poltin siis lopettamispäätöksen aikaan reilu 20 tupakkia päivässä. Sitten vähensin niin, että poltin aamulla yhden, päivällä yhden ja ennen nukkumaanmenoa yhden. Sitten jätin aamutupakin pois. Samoin päivätupakin. Vähän aikaa meni siis niin, että poltin tuon tupakin ennen nukkumaan menoa, muuten en olisi saanut unta. Sitten jätin tuonkin pois. Eikä siis todellakaan ollut helppoa missään vaiheessa. Ei tuohon kolmeen tiputtaminen eikä yhdenkään niistä jättäminen pois. Pahinpaan nikotiinin tuskaan ostin inhalaattorin, josta olikin suurta apua. Sitä pystyi imeskelemään ja se auttoi lopettamisesta tulleeseen stressiin. Sitten jätin senkin pois.
Nykyisin poltan kyllä silloin kun käytän alkoholia.. Ostan ihan tarkoituksella ryyppy illoille tupakki askin. Se on eräänlainen palkinto itselle. Koska lieneekö tuo pienen pieni tupakan himo päässä koskaan sammua.

[QUOTE="mievaa";24275692]Joo siis se unohtu et 5 tupakkaa päivässä:) Ai ei haittaa jos sen verran polttaski päivässä?[/QUOTE]

No kyllä se varsinkin raskausaikana haittaa. Mutta viidestä päivässä pääsee helpommin eroon kun esim askista tai parista.

No on minusta odottajalle liikaa se 5 tupakkaa. Mä poltin nuorena (13v-20v) mutta sitten tajusin, että tässä ei oo yhtään mitään järkeä, ja siihen se loppui. Olin kaksikymppisenä jo sitä mieltä, että tuon aloittaminen on ollut virhe, ja virheet paikataan. Niin tein.
Mun päätös pitää, muutamasti olin satavarma, että nyt halkeaa pää, muttei halennut.

10vuotta poltin ja jo aluus päätin et lopetan viimestään ku tuun raskaaksi ja lopetinkin esikon raskauden ensimmäisellä kolmanneksella niin et vähensin kokoajan. Kun otan alkoholia saatan polttaa 1-3

Yhteistyössä