Polkupyörään istuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka vanhaa lastenistuinta uskaltaa turvallisin mielin käyttää? Me saatiin sukulaisilta n 15 vuotta vanha istuin ja se on ihan hyvässä kunnossa, tai ainakin näyttää siltä, mut onkohan noin vanha jo käyttökelvoton, jos vaikka pyörällä kaatuu tms? Kun auton turvaistuimia ei ainakaan suositella käytettävän kovin pitkään, oliskohan 5 vuotta maksimi.

eli minä olin oikeassa ja mies väärässä :D Miehen mielestä se on vielä ihan käyttökelpoinen ja mun mielestä ei oikeen ole. Tietty jos mitään ei tapahdu, niin siinähän tuo lapsi istuu ihan hvyin, mut jos kuitenkin käy vahinko niin...

Minulla on kymmenkunta vuotta vanhat lastenistuimet pyörässä, eipä ole tullut mieleenkään, ettei niitä voisi koko katras käyttää :( Olen kyllä joka kauden alussa tarkastanut istuimet ja niiden kiinnityksen, ja ihan virheettömiltä ovat vaikuttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Minulla on kymmenkunta vuotta vanhat lastenistuimet pyörässä, eipä ole tullut mieleenkään, ettei niitä voisi koko katras käyttää :( Olen kyllä joka kauden alussa tarkastanut istuimet ja niiden kiinnityksen, ja ihan virheettömiltä ovat vaikuttaneet.

Mut näkeekö niistä päällepäin, et onko varmasti kunnossa? näkeekö muovin haurastumisen? me taidetaan lähteä huomenna istuinkauppaan ja palauttaa se sukulaisten istuin takaisin

Siis, eihän sen istuimen ole tarkotus suojata lasta samalla lailla kun auton turvaistuimen. Lapsen turva pyöräillessä on kypärä, ei isuin (vai onko sellasia oikeen turvaistuimia pyörän tarakallekin olemassa nykyään?). Ainakin noi mitä mä oon nähnyt ovat ihan yksinkertaista muovia mikä ei uutenakaan kovaa iskua kyllä kestä.

Eli jos istuin on silytetty asianmukaisesti (ei suuria lämpötilanvaihteluja, ei suoraa auringonpaistetta) eikä mitään havaittavia vikoja ole, niin miksei voi käyttää?

Luin myös jostain, että tuo turvaistuimille säädetty 5v käyttöikä olisi rajusti yliammuttua ja peräisin rapakon takaa usa:sta, eli että auton turvaistuimiakin voisi huoleta käyttää kauemin kun 5v, kunhan ei ole kolaroitu ja on säilytetty asianmukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Siis, eihän sen istuimen ole tarkotus suojata lasta samalla lailla kun auton turvaistuimen. Lapsen turva pyöräillessä on kypärä, ei isuin (vai onko sellasia oikeen turvaistuimia pyörän tarakallekin olemassa nykyään?). Ainakin noi mitä mä oon nähnyt ovat ihan yksinkertaista muovia mikä ei uutenakaan kovaa iskua kyllä kestä.

Eli jos istuin on silytetty asianmukaisesti (ei suuria lämpötilanvaihteluja, ei suoraa auringonpaistetta) eikä mitään havaittavia vikoja ole, niin miksei voi käyttää?

Luin myös jostain, että tuo turvaistuimille säädetty 5v käyttöikä olisi rajusti yliammuttua ja peräisin rapakon takaa usa:sta, eli että auton turvaistuimiakin voisi huoleta käyttää kauemin kun 5v, kunhan ei ole kolaroitu ja on säilytetty asianmukaisesti.

Onko näin?

Yhteistyössä