Pojat keräs kastematoja ämpäriin, niin mikä oikeus naapurin äijällä on kaataa ne pois????!!!!

Pojat innoissaan lähtivät pihalle, kun vettä sataa ja päättivät etsiä kastematoja (pleikkarilla pelaamisen sijaan). Leikkivät tuolla hyvin pienessä "purossa", ja etsivät matoja, tekivät muka jotain "patoa" ja päästivät taas veden virtaamaan. Tossa "purossa" on ehkä sentti vettä.
Äsken meidän poika tuli poraten kotiin ja sanoi että naapurin "Kalle" oli kaatanut madot pois (ja tää on siis reilu 30 kymppinen mies) ja sanonut, ettei siinä saa leikkiä, koska hänen ***keleen uppopumppunsa kerää vettä (joka ei kyllä ole edes hänen tontillaan).
Siinäpä meni sitten poikien leikit pilalle.

Katsotaan vaan muutaman vuoden päästä kun heidän poikansa kasvaa, niin mitä saa tehdä ja mitä ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
mitä täällä vaikuttaa vinkua, sano sille ukolle suorat sanat
Kysyinkin, ja sano mulle ihan samoin kun pojille. Ottaa vaan niin aivoon, siks VINGUIN.
siis leikkikö pojat "ei kenenkään maalla" vai omalla tontillanne? Mäilmotan tollasissa tilanteissa aina että lapset saa leikkiä just siinä missä ovat (jos eivät siis tee mitään pahaa eivätkä toisten pihoilla)
Ei pidä antaa toisten hyppiä silmille ja antaa lapsille kuvaa että se oli oikeutettua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
mitä täällä vaikuttaa vinkua, sano sille ukolle suorat sanat
Kysyinkin, ja sano mulle ihan samoin kun pojille. Ottaa vaan niin aivoon, siks VINGUIN.
siis leikkikö pojat "ei kenenkään maalla" vai omalla tontillanne? Mäilmotan tollasissa tilanteissa aina että lapset saa leikkiä just siinä missä ovat (jos eivät siis tee mitään pahaa eivätkä toisten pihoilla)
Ei pidä antaa toisten hyppiä silmille ja antaa lapsille kuvaa että se oli oikeutettua!
Ne leikki "ei-kenenkään-maalla", ei siis esim. naapurin tontilla.
Ovat ennenkin siinä olleet leikkimässä, tossa kun on sellanen pieni "metsä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainut mitä ihmettelen että odotellaan katkerana kostamista sen miehen pojalle...
Mä tarkoitin sitä, että mitä he itse sitten antavat oman poikansa tehdä silloin. Ja missä leikkiä.
Koska nyt on helppoa toisten lapsia komennella, kun oma on vasta muutaman kuukauden ikäinen. Ei mitään hajua tulevasta.
 
vieras
Tässä on nyt jäänyt yksi ehkä oleelinen asia huomiotta. Se uppopumppu. Ei kukaanpidä missään uppopumppua käynnissä ilman perusteltua syytä. Tästä poikien leikistä saattoi olla jotain todellistahaittaa ja koko matojuttu olikin vain sivujuonne tarinassa. Äkkiä vaan nousi aloittajalla hiki päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä on nyt jäänyt yksi ehkä oleelinen asia huomiotta. Se uppopumppu. Ei kukaanpidä missään uppopumppua käynnissä ilman perusteltua syytä. Tästä poikien leikistä saattoi olla jotain todellistahaittaa ja koko matojuttu olikin vain sivujuonne tarinassa. Äkkiä vaan nousi aloittajalla hiki päähän.
Tuokin on totta mutta pitäs se aikuisen miehen ymmärtää ettei lapset tajua uppopumpuista mitään. Oishan se voinu selittää lapsille MIKSI siinä ei saa leikkiä tai pyytää äiti juttusille ja selittää hälle jotta äiti ois lapsilleen sitte voinu kertoa syyt ja seuraukset ja opastaa muualle leikkimään.
 
Kehtaatkin tehdä tällaisen aloituksen! Siis sun lapsillas on oikeus rääkätä viattomia luontokappaleita millä perusteella?? :kieh: Saman tempun olisin kuule tehnyt kun sun naapuris jos paikalle olisin sattunut.

Mä todellakin opetan lapseni olemaan rääkkäämättä MITÄÄN eläimiä, oli ne sitten matoja tai koiria.
 

Yhteistyössä