Pojan nimi hakusessa, vol. entiiämitenmones

maximilianista tulee plussamamma mieleen..
eiks oo semmonen ohjelma ku isä matteon tutkimukset vai muistanko väärin? :D
Jotenkin tulee mieleen..

ja august:in äitee liputtaa sen puolesta ainakin.. ootas mie kaivelen tuota sukukirjaa...

Nikodemus
Optatius
Villehad
Valerius
Vigelius
Aristarkus

tommosia :D :LOL: erikoisempia

[QUOTE="vieras";25691026]Jos sukunimi on tyyliä Mäkinen niin suurin osa näistä ehdotetuista kuulostaa tosi hassuilta ja väkisin väännetyiltä.[/QUOTE]
Sukunimi on ulkomaalainen, ja lapsen isä siis myös.

Mun mielestä Marius on ihana nimi! Voisin ilomielin antaa pojalleni jos vaan sopis mutta ei sovi sukunimen takia. Mutta siis muutenkin olen aina pitänyt tuosta nimestä.
Mäkin oon aina tykännyt siitä. Ja jossain vaiheessa oli jo selvää että mun seuraava poika on Marius. Nyt en kuitenkaan ole varma...toisaalta sama juttu tapahtui isomman pojan nimen kohdalla myös: nimi oli pari vuotta ennen jo valmiina, raskausaikana mietin myös muita nimiä, mutta lopulta se jo valmiina ollut nimi voitti enkä kyllä sekuntiakaan ole valintaa katunut. Itse asiassa myös tytön nimen suhteen oli aikoinaan sama juttu - jo päätetty nimi, sitten pientä epävarmuutta ja muiden mahdollisuuksien mietintää, mutta palasin kuitenkin siihen aikaisemmin päätettyyn eikä sekään ole koskaan kaduttanut :)

Kai pitäisi vaan kirjoittaa paperiin että MARIUS ja lopettaa pähkäily siihen. Nimi sopii paitsi sukunimeen (miehen suku voi olla eri mieltä :D, heistä se kuulostaa varmaan samantyyliseltä kuin Christopher Kälviäinen!) myös sisarusten nimiin. Tuskin tulisin katumapäälle kuitenkaan.

[QUOTE="Tiu";25691109]Sitä olikin jo ehdotettu, en huomannu. Mut mun mielestä tosi ihana nimi, yhden pikkupoika-Alvarin tunnen.[/QUOTE]
Se on kyllä tosi kiva nimi, mutta en tiedä olisiko se oikea nimi minun pojalleni. Yhden vauva-Alvarin tiedän ja hänelle nimi sopii kuin nakutettu :)

Ai että tuo nimen keksiminen on oikeasti vaikeaa :) Meillä meinasi poika jäädä tyystin nimettömäksi - luin suomenkieliset, ruotsinkieliset, saamenkieliset, ortodoksien kalenterit, erikoisten nimien kalenterit ym. ym. ym. Tytölle olisi ollut vaikka kuinka nimiä mutta pojalle ei... No, meillä touhuaa kuitenkin nyt 4kk vanha Aatos :)
Mutta tuo Marius on kyllä hyvä ja Oliver, mä olisin pojasta halunnut Oliverin... Mulla tuli mieleen nimi Josias jonka mies hyllytti meillä heti :D

Yhteistyössä