Pojan nimi hakusessa, vol. entiiämitenmones

Liian lyhkäisiä, mutta kauniita. Matteon lempinimi olisi varmaan Teo.
Meillä on tosiaan Teo Johannes ja mä niiiiin rakastan sitä nimee. Toka nimi tuli papalta. Ihanalta papalta joka kuolla kupsahti kun oli ensin vaimonsa saatellu hautaan, oli luvannut ettei kuole ennen mummoo ja piti lupauksensa vaikka oli ihan älyttömän huonossa kunnossa :heart:

Siinä on kyllä rakkaustarina vailla vertaa, monet kerrat kävi sydänleikkauksessa ja vaikka missä mutta ei luovuttanut kun ei halunnut jättää naistaan yksin.

[QUOTE="sipsi";25690617]Tomas
Jonas

Oliver on oikeasti tosi kiva nimi. Samoin Marius :)[/QUOTE]
Tomas on ihana, ja se olikin aikoinaan "jos joskus saan toisen pojan niin"- listani kärkipäässä, mutta nyt mun hyvällä ystävällä on Tomás-poitsu eli ei sitä nimeä enää voi antaa. Jonas ei oikein iske.

Jotenkin tuo Marius kiehtoisi nyt eniten, muttamutta...ääh, en tiiä :D ja ensi viikolla pitää jo palauttaa esitietolomake sairaalaan, ja siinä PITÄÄ olla se oikea nimi (siis mun mielestä pitää, siihen on syynsä, vaikka tiedän ettei se pakollista olekaan).

Oletteko miettineet vain yhtä nimeä? Kasimir tai Kaspian kun voisi kivasti sopia myös toiseksi / kolmanneksi nimeksi.
Kolmannen nimen nappaan suvusta: Konstantin, Olavi, Evert ja August on vahvimmat ehdokkaat.

Mies antaa lapselle toisen nimen, turkkilaisen sellaisen, ja se nimi on sitten kutsumanimenä suvun siinä haarassa & turkkilaisen lähipiirimme keskuudessa. Myös mies kutsuu varmasti vauvaa tällä tokalla nimellä enimmäkseen.

"tiipii"
Tummennetut on jo olleetkin mun listalla :D joten sulla on aika hyvä nimimaku! :)
No eikös? Meillä onkin 5 poikaa, ja kaikilla 3 nimeä, niin on tullut näitä asioita mietittyä..Ja juu, on meillä se yksi tyttökin, ja sen kanssa vasta se nimien runsaus tulikin vastaan.. Tytölle keksisin heti hirveästi ihania nimiä..

Jatkan vielä;
Alexandros
Tomas
Nikolai
Nikanor
Marcel
Alex
Axel
Ferdinand
Felix

Deleted member 70007
Mä en tajua mistä te väännätte näitä ihmenimiä.
Sori.

Oliver on kiva.
Muut diskaisin het kättelyssä.
Ei meidän lapsen koulussa oo kuin yksi ainoa Oliver, se passais hyvin kyllä.

Matteo= ei sinänsä mitään vikaa... Tulee mieleen ainoastaan Matteuksen evankeliumi (vai onko sellasta olemassakaan :d)

Marius= Aku Ankassa seikkalevan Moby Dickin delfiinikaverin nimi.

Robin= frontside ollie :d

Kasimir= mulla tulee mieleen kashmirmateriaali. Ehkä liian venäläinen mun makuun - mut eiks teidän perheessä ollu jotain venäläistä syntyperää?

Oliver= ihana. Jos oltais poitsu saatu niin ois ollu toinen nimi varmaan.

Marlo/Marlon= Marlo kuulostaa väkisin väännetyltä TYTÖN nimeltä, eli ei. Marlon on vaatemerkki.

Sellasia mun mielipiteet...

Kolmannen nimen nappaan suvusta: Konstantin, Olavi, Evert ja August on vahvimmat ehdokkaat.

Mies antaa lapselle toisen nimen, turkkilaisen sellaisen, ja se nimi on sitten kutsumanimenä suvun siinä haarassa & turkkilaisen lähipiirimme keskuudessa. Myös mies kutsuu varmasti vauvaa tällä tokalla nimellä enimmäkseen.
Anna mä arvaan, sulla on sitten vähän niin kuin vaatimuksena, että se ensimmäinen nimi kuitenkin sointuu sen toisen nimen kanssa yhteen? Ehkäpä siksikin vaihtoehdoissasi ei ole mitään Mattia tai Teppoa ;D Tuo on noita kaksikielisyyden vaikeuksia, kun osa nimistä rajautuu pois kuin itsestään. Onnea vaikealle valinnalle kuitenkin :)

[QUOTE="tiipii";25690738]No eikös? Meillä onkin 5 poikaa, ja kaikilla 3 nimeä, niin on tullut näitä asioita mietittyä..Ja juu, on meillä se yksi tyttökin, ja sen kanssa vasta se nimien runsaus tulikin vastaan.. Tytölle keksisin heti hirveästi ihania nimiä..

Jatkan vielä;
Alexandros
Tomas
Nikolai
Nikanor
Marcel
Alex
Axel
Ferdinand
Felix[/QUOTE]
Meilläkin oli tytölle nimiä valmiina vaikka kuinka. Mutta pojalle ei...rääh.

Tomas on tosi kiva mutta ystävän pojalla jo käytössä. Felixin suhteen samat sanat, se löytyy itse asiassa kahden kamun pojalta. Muut ei oikein iske.

Anna mä arvaan, sulla on sitten vähän niin kuin vaatimuksena, että se ensimmäinen nimi kuitenkin sointuu sen toisen nimen kanssa yhteen? Ehkäpä siksikin vaihtoehdoissasi ei ole mitään Mattia tai Teppoa ;D Tuo on noita kaksikielisyyden vaikeuksia, kun osa nimistä rajautuu pois kuin itsestään. Onnea vaikealle valinnalle kuitenkin :)
Arvaat oikein :), olisi se kivaa jos toka nimi jotenkin sointuisi yhteen ekan (ja kolmannenkin) kanssa. Toisaalta taas kahden kulttuurin lapsen nimessä saa mun mielestä selkeästi näkyä ne kaksi kulttuuria eli sinänsä ei niin väliä vaikka nimessä olisi supisuomalainen nimi (esim. tuo Olavi), periturkkilainen nimi, ja jotain muuta lisäksi.

Sitä toivon, että mies valitsisi kaksitavuisen nimen. Ja vaikka lupasin että tällä kertaa en nimivalintaan puutu (kahden ekan lapsen kohdalla ns. aivopesin :D) niin aion pikkuriikkisen siihen suuntaan ohjailla kuitenkin :snotty:

Yhteistyössä