Poistuiko jo se turha keliakiakorvaus vai ei?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Spencer Hastings
vierailija
Joo on se aika omituinen korvaus aikuiselle. Keliakia on autoimmuunisairaus joo, mutta miksi esim pähkinä- tai maitoallergiset eivät saa mitään korvausta? Allergiat vielä ovat hengenvaarallisia kertalaakista, keliakiakin pitkään laiminlyötynä toki, mutta sen kanssa ei ole välittömän kuoleman vaaraa.
Osta gluteenitonta leipää niin näet kuinka kalliita gluteenittomat leivät on.

Keliakia aiheuttaa hoitamattomana osteoporoosia joten gluteeniton ruokavaliota on noudatettava.

Satutko tietämään että leipomot lisäävät GLUTEENIA taikinaan kun leipää leivotaan.

Keliakiaa sairastaa moni tietämättään ja menettää terveytensä.

Osalle keliakiaa sairastaville tulee niin kovat kivut ja lisäsairaudet jotka aiheuttavat työkyvyttömyyden ja joutuvat sairaseläkkeelle.

Tunnen erään jolle kävi niin että ensin tuli keliakia ja sen seurauksena lisää sairauksia ja joutui jäämään sairaseläkkeelle 42-vuotiaana joten keliakiaa on turha pitää vähäpätöisenä sairautena.

aatus

Keliakia aiheuttaa hoitamattomana osteoporoosia joten gluteeniton ruokavaliota on noudatettava.

Satutko tietämään että leipomot lisäävät GLUTEENIA taikinaan kun leipää leivotaan.

Osalle keliakiaa sairastaville tulee niin kovat kivut ja lisäsairaudet jotka aiheuttavat työkyvyttömyyden ja joutuvat sairaseläkkeelle.

Tunnen erään jolle kävi niin että ensin tuli keliakia ja sen seurauksena lisää sairauksia ja joutui jäämään sairaseläkkeelle 42-vuotiaana joten keliakiaa on turha pitää vähäpätöisenä sairautena.
Keliakia ei olekaan mikään vähäpätöinen sairaus. Sen hoitamiseen ei kuitenkaan tarvita kalliita korvausruokia. Luontaisesti gluteenimmalla ruualla pärjää aivan mainiosti. Eikä maksa paljon.

Spencer Hastings

Olen keliaakikko. En silti pidä korvausta tarpeellisena. Mites vaikka mun kuolettavasti mm. sellerille, chilille, currylle, soijalle, korianterille ja pähkinälle allerginen sisko? Ei hänkään saa mitään korvausta ruokarajoitteestaan, vaikka aika yhtälailla häneltä jää hyllylle erinäköisiä tuotteita allergioidensa takia kuin mulla. Ravintolassa syöminen on hänellekin yhtä tarkkaa nillittämistä kuin mulle.

vierailija
Olen keliaakikko. En silti pidä korvausta tarpeellisena. Mites vaikka mun kuolettavasti mm. sellerille, chilille, currylle, soijalle, korianterille ja pähkinälle allerginen sisko? Ei hänkään saa mitään korvausta ruokarajoitteestaan, vaikka aika yhtälailla häneltä jää hyllylle erinäköisiä tuotteita allergioidensa takia kuin mulla. Ravintolassa syöminen on hänellekin yhtä tarkkaa nillittämistä kuin mulle.
Korianteri on makkaramauste

vierailija

Hyvin kirjoitettu! Keliakia on vakava sairaus.

vierailija
Kyllä sitä korvausta yritetään saada takaisin ja hyvä jos saadaan. Kannatan täysin.
Gluteenittomat tuotteet on paljon kalliimpia kuin normaalit ja vähävaraiselle se on vaikeaa. On suuri kiusaus sortua syömään oman terveytensä kustannuksella normaaleja ruokia vaikka ei saisi.

Yhteistyössä