Poikavauvan saaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix3

Vieras
Mulla ennestään tyttöjä, joidenka kohdalla raskaus on ollut samanlainen. Nyt odotan kolmatta ja tää raskaus on aivan erilainen. Ei pahoinvointia, ei ellotusta, mutta ottaan on ilmestyny näppylöitä :o Jestas, kun ei oo elämässäni IKINÄ ollu näin näppyläinen otta, ei IKINÄ! Mietin vaan et oiskohan tää sitte poika :D Että minkälaisia raskausoikeita teillä on poikia odotellessanne ollut?

Oireiden perusteella ois pitäny tyttö tulla :D
Voin pahoin loppuun saakka, alkurakaudessa hiukset oli ihan kauheet, muutama finnikin.
Vauvan sykkeet korkeat, vatsa levisi sivuille ja taakse eli ei kunnon vauvamahaa.

Ihana poika tuli, itsellä oli vahva tunne pojasta :heart:

Tyttö ja poika löytyvät, tästä kolmannesta en vielä tiedä. Poikaa odottaessa oksensin paljon, kun taas tyttöä odottaessa oli haju herkkyyttä ja kuvotuksen tunnetta. Ja mahanmuoto oli kyllä ihan poikamaha ja tytöstä tyttömaha. Poikaa odottaessa teki enemmän mieli suolaista tytöstä makeaa, eli aikalailla oli ne klassiset oireet =) Ainoa oli nuo sykkeet, pojalla oli aika lailla samat kuin tytölläkin.

Pojasta iho kukoisti ja hiukset oli tosi tuuheat ja hyväkuntoiset.
Tytöstä oli päin vastoin.

Kaksi poikaa on ja yksi tyttö ja täytyy sanoa, että ei ole ollut mitään erityisiä poikaoireita, jokainen raskaus on ollut omanlaisensa. Kaikille yhteinen tekijä on ollut, etten ole kärsinyt pahoinvoinnista.

ensimmäinen raskaus;ei pahoinvointia, painoa lisää yli 20 kg, maha levinny jokapuolelle, raskausajan diabetes, töissä jaksoin olla loppuun asti -> poika.
toinen raskaus;pahoinvointia ja oksentelua->keskenmeno noin viikolla 10.
kolmas raskaus; ei pahoinvointia, pientä ellotusta vaan, painoa tuli vajaa 10 kg,pieni ja sievä maha, töistä pois1,5 kk ennen sairaslomalle, järkyttävien selkäkipujen vuoksi -> poika.
eli ihan erilaiset odotusajat pojilla ollu, ja silti siis poikia molemmat... eli ei aina ne "oireet" kerro kaikkea..

5-7vk kauhea pahoinvointi.
siitä eteenpäin ei pahoinvointia yhtään ei edes etomista.
Mutta hirveä mieliteko suolaiseen(suolakurkku,kevät rullat soijakastikeella,sipsit,salmiakki,ruislepä jne)

Poikia odottaessa hiukset tippui päästä ja naama oli täynnä finnejä. Muuten voin mainiosta, pientä ellotusta lukuunottamatta. Nyt ilmeisesti odotan tyttöä ja ei finnin finniä ja tukkakin pysyy päässä. Ellotus on ollut vähän pahempaa, ku ennen. Mut en silti ole oksentanut.
Mut eihän nää kaikilla pidä paikkansa. :)
Niin ja veilä se että nyt ei tee makeaa mieli ollenkaa, mut pojilta meni kaikki herkut alas.

kolme tyttöä ensin, kauhee pahoinvointi jokaisesta. neljäs oli poika, ja ei pahoinvointia mutta sain järkyttävän urtikarian 4 kuukaudeksi. se oli järkyttävää ja tuskallista. lisäksi vain pojasta sain sen mahaviivan. pojalla sykkeet nopeammat alussa, kuin tytöillä. mutta lopussa rauhallisemmat kuin tytöillä :D lisäksi pojasta mulla oli järjetön suolaisenhimo, tytöistä taas makeanhimo...

:D Olipa kiva lueskella teidän oireistanne. Kiitos! Pitänee ootella mitä sitten rakenneultrassa näkyy, jos näkyy, mutta mielenkiinnoolla odottaen kumpiko tulokas täältä on tulossa!

Mun esikoinen on poika ja oli niin helppo raskaus, kun vaan voi olla. Ainoo vaan että ei poika halunnut erota äiskästä ja kovasti häädettiin :whistle:
Nyt tää toinen raskaus on ollut ihan tuskaa ja aattelin että olis tyttö ja ihan sellanen varma tyttöolo olo, viimeks ultrassa näky kyllä että poika olisi..mutta vieläkin on vähän tyttöolo :o

Mulla kaksi poikaa ja raskaudet täysin erilaisia. Ensimmäisestä olin kuin mikäkin murrosikäinen kaikkine finneineen ja rasvasine ihoineen. Toisesta ei ollut niitä ongelmia. Pahoinvointia oli vain toisesta ja sitäkin parisen viikkoa.

Ei oksentelua, ei edes kunnon pahoinvointia. Kahvi vaan ei uponnut. Iho ja kynnet oli tosi hyvät. Olin muutenkin koko raskausajan elämäni kunnossa. Maha levis sillai tyttömäisesti ja painoa tuli hivenen liikaa. Mutta poika syntyi.

Kaksi poikaa, kummastakaan ei lainkaan pahoinvointia, ensimmäisessä raskaudessa iho kukki jonkin verran, toisessa iho parempi kuin kuin koskaan ja hiukset kiilsi. Sykkeet 140 huteissa molemmista. Suolaista tehnyt milei molemmissa ja muiden mielestä selvät tyttömahat :D Ota noista nyt sitten selvää...

poikaa odottaessa oksetti pitkään, hirvee pahoinvointi. alavatsaan alko liikkuessa koskemaan jo ennen puolväliä raskautta eli lenkkeily oli jätettävä. muita oireita ei oikeestaan ollu

Yhteistyössä