Poikani tutkimus yhtä taistelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
On koko tarina jossain täällä. Otsikkona poika repii koiraa... Tai miten se nyt meni, muistikin pätkii kun kuukauden yö unet olleet kolmea neljää tuntia. ..Niin olikin eeg tutkimus. Ja tämä ongelma alkoi kuukausi sitten. Kyl ne jossai kirjoittamani ketju aloitukset on. Nyt on pakko mennä maata. Silmät menee kiinni.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1803707 Löysin sen

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Se on nyt varmaa että psykiatrisesta hoidosta tulee pitkä. Ainakin 3kuukautta. Kotona ei jokatapauksessa voi asua. Olette kyllä aivan ihania ihmisiä. Teidän avulla jaksan tsempata. Ja on minulla hyvä mieskin mutta hänkin on väsynyt. Huomenna käytävä työnantajan juttusilla ja sovittava asioista. En oikeesti jaksa mennä töihin. Työni on aika raskasta. Vanhusten nostoa, pesua, ulkoilutusta, syöttämistä ym. Tarvitsen lomaa. Ja lepoa.

miten noin nuori voi joutua psykiatriseen hoitoon? onko vanhempia syyllistetty. missä lapsi sitten jatkossa tulee asumaan? eikö kotona ikinä,sossuko päättää?

onko lapsi aina ollut tollanen,vai yhtäkki

Äippä: ei tuo ole edes harvinaistakaan, yliopistosairaaloiden lastenpsykiatriset yksiköt ovat nykypäivänä ihan ylikuormitettuja. Ensin tietysti selvitetään onko taustalla jokin elimellinen syy kuten epilepsia tai aivokasvain. Kun nämä on poissuljettu niin siirrytään psykologisiin sun muihin testauksiin ja kartoitetaan tietysti kotitilanne juurta jaksain sekä mahdolliset traumatisoivat tapahtumat lapsen elämässä (kuolemantapaukset, pahoinpitelyt, seksuaalinen hyväksikäyttö jne.). Kotona asuminen riippuu ihan siitä, todetaanko kotioloissa sellaisia tekijöitä jotka ylläpitävät tai pahentavat oireilua ja voidaanko nämä tekijät poistaa, plus tietysti perheen oma jaksaminen.

Luin tuon edellisen ketjun ja toivon teille vanhemmille kovasti voimia tilanteeseen. Kuulostat hyvältä ja rakastavalta äidiltä, älä syytä itseäsi :hug: Toivotaan että poikakin saa tarvitsemansa avun. Muistakaa tekin vanhemmat levätä ja hakea jutteluapua.

Hyvä että saatte apua, varmasti raskasta aikaa teille!! Kirjoituksesi tuntuvat hieman siltä, että tunnet syyllisyyttä tilanteesta... Älä tunne, tuo ei kuulosta siltä että voisi olla teidän syy!! Toivottavasti asiat järjestyvät!

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Äippä: ei tuo ole edes harvinaistakaan, yliopistosairaaloiden lastenpsykiatriset yksiköt ovat nykypäivänä ihan ylikuormitettuja. Ensin tietysti selvitetään onko taustalla jokin elimellinen syy kuten epilepsia tai aivokasvain. Kun nämä on poissuljettu niin siirrytään psykologisiin sun muihin testauksiin ja kartoitetaan tietysti kotitilanne juurta jaksain sekä mahdolliset traumatisoivat tapahtumat lapsen elämässä (kuolemantapaukset, pahoinpitelyt, seksuaalinen hyväksikäyttö jne.). Kotona asuminen riippuu ihan siitä, todetaanko kotioloissa sellaisia tekijöitä jotka ylläpitävät tai pahentavat oireilua ja voidaanko nämä tekijät poistaa, plus tietysti perheen oma jaksaminen.

mistä sinä tiedät,siis oletko hoitohenkilökuntaa tms? oho mikä yleensä aiheuttaa lapsen joutumisen siihen tilaan?

-itekkin oon lapsena kokenut seksuaalista ahdistelua(vuosia),koulukiusaamista(vuosia),pahoinpitelyä,lisäksi välinpitämättömyyttä(mikä ehkä oli pahinta kun kukaan ei rakastanut) mutta minä en satuttanut,en kiusannut, en oireillut mitenkään. taitaa sitten olla aika yksilökohtaista mihin reagoi.

oma lapseni käyttäytyy agressiivisesti ja kiusaa jatkuvasti,ei noudata sääntöjä uhmaa jatkuvasti ja ikää on 6vuotta. erikoissairaanhoidon piiriin ei olla päästy ja mä sanoin jo 4v neuvolassa että tää on niin haastava lapsi että ei voi olla normaalia.

Äippä: kyllä lapset voivat oireilla psyykkisesti ihan samalla tavoin kuin aikuisetkin. Syömishäiriöitä ja masennusta voi olla jo imeväiselläkin, itsetuhoisuutta, paniikkioireilua tai yliseksuaalisuutta jo leikki-ikäisellä.

Oletko ottanut yhteyttä kasvatus- ja perheneuvolaan? Se on alle kouluikäisen lapsen käytöshäiriöissä ensisijainen taho, sieltä sitten tarvittaessa voidaan suositella erikoissairaanhoidon tutkimuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minua:
kiinnostaa, mistä johtuu se, että nykyaikana on niin paljon psyykkisesti sairaita lapsia.

ei niitä sen enempää ole kuin ennenkään.Nykyään ne vain tilastoidaan ja ohjataan hoitoon.Ennen hankalat tai spyykkisesti sairaat lapset suljettiin sairaaloihin tai lastenkoteihin.Siellä niitä vielä pahimmissa tapauksissa 60- ja 70-luvulla piestiin kuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Minua:
kiinnostaa, mistä johtuu se, että nykyaikana on niin paljon psyykkisesti sairaita lapsia.

ei niitä sen enempää ole kuin ennenkään.Nykyään ne vain tilastoidaan ja ohjataan hoitoon.
Ja ne oireilevat nykyään enemmän koska yhteiskunta ja sen vaatimukset ovat muuttuneet. Mikäs sitä oli jossain maalaispitäjässä juostessa koko päivä ulkona ja kiipeilleissä puissa ja hyppiessä heinäladossa yms. ja elukoita paimentaen oli kuluttaa päivänsä. Aina keksi tekemistä ja kun joku lakkasi kiinnostamasta niin puusta alas vaan ja seuraavan homman pariin eikä jatkuvasta impulsiivisuudesta ollut muille haittaa.

Koulussa taas keskityttiin niihin joille oppi meni perille ja jos se vähän huonommin oppiva siellä luki sarjista koko tunnin niin ketä kiinnosti? Hän sitten lähti koulun jälkeen hanttihommiin.

Nykyään menee vähän eri lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja raivoleipä:
Mä olin pienenä välillä raivoisa kanssa,
tiedätkö voisko teidän pojalla olla jotain ruokayliherkkyyksiä? Mulle ei sovi pasta eikä sokeri (eikä oikeestaan leipäkään), tulee kenkku olo ja pistää raivottamaan

Meidän tytön raivopuuskien takaa (jossa jopa puri itseään) löytyi maitoallergia (+muita allergioita)

Pelkän arvion perusteella ei aloiteta pitkäaikaisia lääkityksiä, niiden aloittamiseen täytyy olla dokumenttia. Joku tässä jutussa mättää mielestäni. Sorry, jos olen väärässä.

Yhteistyössä