5v. Poikani pääsi hoitoon tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt tähän

Vieras
Kirjoitin päivällä 5 vuotiaasta pojastani jonka käytös muuttui yllättäen. Potki koiraani, repi koiran turkkiin karvattomia laikkuja, heitti ruuat seinille, kiusasi kavereitaan, hyökkäili ihmisten kimppuun, huusi vihaan sua, ym ym. Tein poikani päivystävälle lasten psykiatrille. Neuvoteltiin tunti ja psykiatri sanoi että paras että poika jää osastolle. Mieheni on siellä vielä pojan luona. Itse tulin äsken kotiin. Poika sai rauhoittavaa lääkettä: ataraxia. Pojan tutkimukset aloitetaan heti. Huomenna pää kuvataan, ja vanhempien pitää olla paikalla. Soitin työnantajalleni ja alustavasti saan olla tämän viikon pois, riippuen pojan tilanteesta. Lääkärin mukaan tällaisia samanlaisia yllättäen alkavia oireyhtymiä on aika paljon. Jokin aivojen välittäjäaine vain ei nyt ilmeisesti toimi. Selkeä käytöshäiriö joka ei johdu kotioloista vaan se on aivoissa. Ihanaa kun saan levätä nyt. Oli kuukausi olemista. 9v tyttöni sanoi että mukava olla kun ei tarvitse pelätä sitä että mitä veli tekee seuraavaksi. Näin siis kävi.

Loppu hyvin ja kaikki hyvin =) Voimia sinne roppakaupalla koko perheelle ja pojulle virtuaali halaus.

Maan päällä paikka yksi on,
niin pyhä, armas verraton,
mi tarjoo lemmen turvaisan
ja kätkee onnen kalleimman.

Vain sydän äidin, tunnet sen,
näin hellä on ja lämpöinen.
Se riemuitsee sun riemustas,
se tuntee huoltas, tuskias.

On paikka, missä lohdun saa:
sua sydän äidin rakastaa.
Voit hellään helmaan painaa pään
ja itket murheen lientymään

Poika on todella ihana, ja pakko oli toimia näin. Hänen parastaan ajattelen. Lääkärikin sanoi että tein hienon ratkaisun ja sanoi että minun on levättävä ja voimien mukaan käyn katsomassa. Iskä laittoi just viestin että poika huutaa ja itkee. Iskä sanoi pojalle että olet turvassa täällä ja äiti ja iskä käy luonasi ja että huomenna aamulla jo tulemme. Lääkäri sanoi vielä että meidän vanhempien pitääkin käydä alussa paljon pojan luona. Poika kyllä on aina ollut sosiaallinen ennen sairastumista, ja on pärjännyt ukin ja mummon luona jopa viikon. Osastolla on paljon leluja, on vaikka mitä joten varmasti pärjää hyvin. Rakastan poikaani paljon, olipa hän millainen hyvänsä. Tällainen käytöshäiriö kuulemma menee ohi, mutta lääkettä saattaa tarvita pitkään. Atarax rauhoittaa, ja sitä käytetään erilaisissa sairauksissa. Ja oli tosi tosi tosi helpotus että eetu pikkuinen pääsi hyvään hoitoon. Olen valmis mihin hyvänsä että poika paranee niin että kohtauksia ei tulisi.

Jotain välittäjäainetta aivot eivät tuota tarpeeksi. Pojan pää kuvataan huomenna jotta nähdään ettei siellä ole mitään vakavaa, joku tietokonekuvaus. Pojalle aloitetaan myös mrsi lääkitys. Se on serotoniinin takaisin oton estäjä. Tulos näkyy parin kolmen viikon kuluessa joten ainakin tuon ajan poika on osastolla. Olen kiitollinen teiltä saamastani tuesta. Nyt lähdettävä koira poika viemään lenkille. On muuten ensimmäisen kerran kuukauteen nukkunut kaksi tuntia yhteen menoon. Ja minä aion käydä kymmeneltä nukkumaan. Poika on uninen tällä hetkellä. Kun iskä laittoi viestin. Hoitaja sanoi että nyt kun nukahtaa niin nukkuu aamuun asti. Eli minun lie ei tarvitse enää osastolle lähteä. Iskä tulee kohta kotiin ja saamme oikeasti levätä nyt.

voisiko joku tai ap nostaa sen päiväisen aloituksen? pelkästään näillä tiedoin kuulostaa oudolta, että poika jäi osastolle :(

poika kokee sen valtavana hylkäyksenä. atarax ei sinänsä ole rauhoittava lääke vaan sitä käytetään yleensä allergiasolujen lamaamiseen ja se väsyttää jonkin verran. miksi poika ei voinut saada ataraxia ja tulla kotiin ja mennä perheen kanssa aamulla tutkimuksiin?

pojalla on joku hätänä, lukematta päiväistä aloitusta en voi ymmärtää miksi nyt osastolla yksin vieraiden hoitajien kanssa, jos isä jo tulossa kohta kotiin. vai onko tilanne niin raskas että kotonaolo oli mahdoton? kauanko jatkunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jotain välittäjäainetta aivot eivät tuota tarpeeksi. Pojan pää kuvataan huomenna jotta nähdään ettei siellä ole mitään vakavaa, joku tietokonekuvaus. Pojalle aloitetaan myös mrsi lääkitys. Se on serotoniinin takaisin oton estäjä. Tulos näkyy parin kolmen viikon kuluessa joten ainakin tuon ajan poika on osastolla. Olen kiitollinen teiltä saamastani tuesta. Nyt lähdettävä koira poika viemään lenkille. On muuten ensimmäisen kerran kuukauteen nukkunut kaksi tuntia yhteen menoon. Ja minä aion käydä kymmeneltä nukkumaan. Poika on uninen tällä hetkellä. Kun iskä laittoi viestin. Hoitaja sanoi että nyt kun nukahtaa niin nukkuu aamuun asti. Eli minun lie ei tarvitse enää osastolle lähteä. Iskä tulee kohta kotiin ja saamme oikeasti levätä nyt.

hyvä että saatte levätä, jollette ole pitkään aikaan kunnolla nukkuneet. menittekö tänään vasta ensi kertaa lääkäriin? en ymmärrä miten lääkitys voidaan aloittaa tekemättä mitään testejä? miten lääkäri päätteli, että pojan muuttunut käytös johtuu välittäjäaineiden riittämättömästä määrästä? yleensä niin on ollut aina, se ei ole käsittääkseni mikään yhtäkkiä alkava tila. ja anteeksi jos kyselen, tulin vain huolestuneeksi poikanne takia. voimia teille kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

hyvä että saatte levätä, jollette ole pitkään aikaan kunnolla nukkuneet. menittekö tänään vasta ensi kertaa lääkäriin? en ymmärrä miten lääkitys voidaan aloittaa tekemättä mitään testejä? miten lääkäri päätteli, että pojan muuttunut käytös johtuu välittäjäaineiden riittämättömästä määrästä? yleensä niin on ollut aina, se ei ole käsittääkseni mikään yhtäkkiä alkava tila. ja anteeksi jos kyselen, tulin vain huolestuneeksi poikanne takia. voimia teille kaikille!

Eiköhän ne psykiatrit tiedä mitä tekee, paremmin kuin palstamammat täällä. Voimia ap:lle ja koko perheelle, koittakaa nyt levätä, hienoa, että saitte pojan hoitoon ja asiat selvitetään!

Tässä teille lääkeinfon toetoa Ataraxista:

1. MITÄ ATARAX ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN

Atarax on rauhoittava lääke, se vähentää ahdistuneisuutta, jännittyneisyyttä ja kiihtymystä. Atarax on myös voimakas antihistamiini, ja erityisen tehokas iho-oireisiin liittyvässä kutinassa. Allergisilla potilailla Ataraxia voidaan käyttää unihäiriöissä.

Ataraxia käytetään seuraaviin käyttötarkoituksiin:
- aikuisten ahdistuneisuuden oireenmukainen hoito
- kutiseva nokkosihottuma
- allergisiin oireisiin liittyvä unettomuus

Joten kyllä ovat voineet antaa lapselle Ataraksia psyykeoireisiin. Oireet voi tulla äkkiä, myös serotoniinin puutteesta tai sitten lapselle voi tapahtua jotain, joka mieltä "horjuttaa", eikä sen tarvitse olla omasta perheestä lähtöisin. Tai voi tulla joku kasvain tai muu, joka aiheuttaa psyykkeen muuttumisen.
Hoitoon voi päätyä osastolle piankin, jos tilanne on niin vakava, että lapsi on vaaraksi itselleen.

Poikani on nyt 6v ja voi aikas hyvin. Ihan kuin mitään ei olis koskaan ollutkaan. Hän syö epilepsia lääkettä jota käytetään myös mielenhäiriöihin. Sitten menee pari muuta lääkettä ja verensokeri lääkitys. Sokeri paastoarvot tasaisesti 7-8. Vähän kun saisi poikaa lihomaan kun laihtunut 3kg. Mutta hyvin on mennyt.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Yhteistyössä