poika rikkoi vahingossa ikkunan,yritin yhteistyössä hoitaa asiaa,eipä onnistunut

  • Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti
"Mymy"
Teillä ei siis ollut vastuuvakuutusta. Se kannatta ottaa kotivakuutuksen yhteyteen, ei ole suuri lisä.

Ihan normaali käytäntö tuo on jokaisessa vakuutusyhtiössä. Onko ihmiset tosiaan näin palikoita, ettei tiedä, mitä vakuutuksia kannattaa olla?
En minä tiedä, mitä vakuutuksia kannattaa olla. Mieheni huolehtii niistä.

Omasta mielestäni (!!) en ole erityisen "palikka". ÄO on korkea, koulumenestys aikanaan kova ja myös psykologisten testien ja psykiatrin arvion mukaan olen poikkeuksellisen luova ja älykäs. Mutta minulla on ADHD!

Ihmiset ON aika yleisesti palikoita, yhdellä tai useammalla osa-alueella. Katsokaa vaikka, mitä kaikkea soopaa minäkin olen tänne palstalla kirjoitellut... vaikka en edes tunnusta olevani mikään palikka!
 
"huoh"
Auton tuulilasin vaihto olis tuon about 400e joten miten vitussa joku mopoauton (sivu?) Ikkunan vaihto olis saman hintanen ? Ja lisäksi kuka on niin tyhmä ettei omista kotivakuutusta ??????
 
"viola"
Oma lapseni viskoi suutuspäissään kourallisen kiviä ja lasi meni rikki autosta.Soitin vakuutusyhtiöön ja kerroin rehellisesti mitä tapahtui ja että oma lapsi teki sen
Eipä tullut korvausta kaskosta eikä kotivakuutuksesta kun oli oma lapsi sen tehnyt.Jos olisin valehdellut että auton ikkuna oli rikki kun tulin pihalle ja tekijästä ei tietoa niin korvattu olisi...Vakuutus pohjolassa.
Kyllä auton täyskasko korvaa, vaikka oma lapsi tekisi vahingon. Oliko teillä joku osakasko tms?
 
"viola"
Teillä ei siis ollut vastuuvakuutusta. Se kannatta ottaa kotivakuutuksen yhteyteen, ei ole suuri lisä.

Ihan normaali käytäntö tuo on jokaisessa vakuutusyhtiössä. Onko ihmiset tosiaan näin palikoita, ettei tiedä, mitä vakuutuksia kannattaa olla?
Sulle palikka, vastuuvakuutus ei korvaa, jos lapsi hajottaa oman auton lasin, mutta auto täyskasko kylläkin.
 
jjjjjj
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.

Olen siis keskustellut tuon äidin kanssa mutta tämä ex mies ja mopoauton virallinen omistaja ei ole suoraan minulle vastannut yhtään mitään[/QUOTE]

En lukenut koko ketjua, mutta tietystikään sinulla ei ole autovakuutusta eikä ole MOPOautossakaan. Mutta kait sinulla nyt kotivakuutus on? Sellainen jossa on ns vastuuvakuutus? Se on just sitä varten, että kun sinun lapset tai lemmikit rikkoo ikkunan, kaataa maalipurkin naapurin itämaiselle matolle, pudottaa ystävän Ming vaasin jne. Silloin se kotivakuutuksen vastuu vakuutus korvaa.
Mopoautoja ei sitten ole joka romuttamolla, joten sieltä lasin löytyminen voi olla hankalaa.
 
hakeudu hoitoon
2+ mamman lapsi rikkoo ikkunan ja olettaa, ett rikotun auton omistaja alkaa kallaamaan romuttamoja sen takia, että saisi lasin halvemmalla :D Ei vittu mikä juntti!

Hakeudu hoitoon ap
 
Disdat
[QUOTE="huoh";30272313]Auton tuulilasin vaihto olis tuon about 400e joten miten vitussa joku mopoauton (sivu?) Ikkunan vaihto olis saman hintanen ? Ja lisäksi kuka on niin tyhmä ettei omista kotivakuutusta ??????[/QUOTE]

Sivuikkunat ovat henkilöautoonkin monesti suhteessa kalliimpia kuin tuulilasi. Ja miten tässä asiassa mopoauto poikkeaa mielestäsi henkilöautosta? Pikkasen pienempi lasi pinta-ala ei merkitse käytännössä mitään. Työ on ihan vastaava ja kun myyntimäärät ovat murto-osa henkilöautoista niin varaosien myyntimäärät ovat samassa suhteessa pienemmät -> eli kalliimmat
 
Voi hyvänen aika
Miks helvetissä sen mopoauton omistajan pitäisi lähteä jotain autopurkaamoja kiertelemään siks, että sä niin haluaisit? Omistaja saa viedä ikkunan korjattavaksi ihan mihin haluaa ja sä vaan maksat.
 
vieras*
[QUOTE="jenna";30271759]no ei päästy, 400e mopoauton lasista on aika paljon, ja luultavasti autopurkaamoista ei ole edes kysytty. 400e saa jo halvan auton.[/QUOTE]

Homma ei myöskään mene niin, että vieraaseen alunperin ehjään autoon hommataan romuttamolta osia.

Jos kyseessä olisi oma autosi, jonka olisit itse tai lapsesi rikkonut, niin toki voisit alentaa auton arvoa romuttamon osilla.
 
vierass
Itselläni meni ostoskärry tuulella auton kylkeen, vieraan auton kylkeen. Kotivakuutuksen vastuuvakuutus korvasi sen, auto vietiin arviointiin ja ilmoitettiin vakuutusyhtiölle eli kävi tarkastaja, en tiedä. Ainut mitä minun tarvi tehdä, oli maksaa omavastuu joka oli 100e. Ellen olisi tuota kautta saanut, niin sitten olisin koettanut matkavakuutukseni kautta.
 
[QUOTE="jenna";30271747]niinpä,mutta sain kiertotietä tiedon että vakuutus ei korvaa(enpä tiedä miksi)[/QUOTE]

Siis oma vakuutuksesi? Sehän se korvaa lasten tekemät vahingot,kai teillä on kotivakuutuksessa vastuuvahinkovakuutus eli pöljän pojan vakuutus?
 

Yhteistyössä