poika rikkoi vahingossa ikkunan,yritin yhteistyössä hoitaa asiaa,eipä onnistunut

  • Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti
Niinhän se menee, että joka rikkoo, hänen vakuutuksensa maksaa kulut. Ei mopoauton vakuutus maksa, jos joku muu sen on rikkonut. Ellei omistaja itse valehtele, että hänen lapsensa on ikkunan rikkonut, omistajan kotivakuutus sen maksaisi (-omaavastuuosuus).
 
noh.
[QUOTE="jenna";30271739]Ja nyt sitte kiertotietä tuli kysymys että paljonko maksan että nyt on uusi ikkuna.[/QUOTE]

Korvattava summa selviää kun saat korjauslaskun auton omistajalta.

Jos summa ylittää kotivakuutuksen omavastuun sen kannattaa laittaa teidän kotivakuutuksen piikkiin.
 
dddd
Niinhän se menee, että joka rikkoo, hänen vakuutuksensa maksaa kulut. Ei mopoauton vakuutus maksa, jos joku muu sen on rikkonut. Ellei omistaja itse valehtele, että hänen lapsensa on ikkunan rikkonut, omistajan kotivakuutus sen maksaisi (-omaavastuuosuus).
Ei tietenkään mopoauton vakuutuksesta mene maksu. Silloin joutuu maksamaan sekä omavastuun että kallistuneet vakuutusmaksut tulevaisuudessa (menetetyt bonukset).
 
djlsd
[QUOTE="Mymy";30271795]Et sinä tarvitse autovakuutusta, mutta jos sulla on JOKU vakuutus, vaikka se lapsen tapaturmavakuutus tai kotivakuutus, niin joku niistä mahdollisesti korvaa tuon ikkunan. Soita vakuutusyhtiöös. Ja jos ei oo mitään vakuutusta, soita kuluttaja-asiamiehelle ja kysy, mitä sun pitäs tässä tapauksessa korvata. Sitten, jos ei oo rahaa, soita sossuun kun tiedät korvattavan summa.[/QUOTE]

Täällä oikein järjen jättiläinen! Mitä tekemistä tapaturmavakuutuksella ja ikkunan hajoittamisella on keskenään? Ei mitään!
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
djdö
Yksinkertainen ohje: Soita ap oman vakuutusyhtiösi korvauspalveluun ja kerro mitä tapahtui. He kertovat sieltä mitä sinun vakuutus kattaa ja paljonko on omavastuu. Sen jälkeen palaa tänne mitäs nytille ja kerro mitä sieltä vakuutusyhtiöstä kertoivat. Piste.
 
"meh"
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.

Olen siis keskustellut tuon äidin kanssa mutta tämä ex mies ja mopoauton virallinen omistaja ei ole suoraan minulle vastannut yhtään mitään[/QUOTE]

No ethän sinä sitä autollasi hajottanut, että autovakuutuksen perään kuulutat.... Kait teillä on kotivakuutus ja siellä vastuuvakuutus? Se voisi korvata tälläisessä tapauksessa.

Muuten se menee näin, että vahingon kärsinyt vie auton korjattavaksi ja vahingon aiheuttaja maksaa kulut. Ja toisen osapuolen ei todellakaan tarvitsee tyytyä mihinkään purkaamon vanhoihin laseihin. 400e kuulostaa varsin kohtuulliselta hinnalta auton lasista, joten todennäköisesti sen verran se kustansi. Vertailuksi voin sanoa, että kun meidän omat pojat heittivät meidän autosta takalasin hajalle, niin maksoi muistaaksen n. 700e...
 
korvaa tihutyö
kannattaa nyt jostakin ne rahat hankkia jos itse olisin mopoauton omistaja ja hajottaja vinkuisi kuinka hänellä ei rahaa ja ei suostuisi maksamaan niin tasan ilmoittasin ls-soskuun että tulevat neuvomaan hiukan lapsenkasvatuksessa jotta jatkossa osaat kakarasi kurissa pitää ettei toisen omaisuus rikkoonnu kun ei aikomustakaan korvata
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja djdö;30271864:
Yksinkertainen ohje: Soita ap oman vakuutusyhtiösi korvauspalveluun ja kerro mitä tapahtui. He kertovat sieltä mitä sinun vakuutus kattaa ja paljonko on omavastuu. Sen jälkeen palaa tänne mitäs nytille ja kerro mitä sieltä vakuutusyhtiöstä kertoivat. Piste.
Ap vaikuttaa sen verran yksinkertaiselta, että tuskin sillä edes on kotivakuutusta, saati vastuuvakuutusta.
 
vierass
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.
[/QUOTE]

No ei sinulla autovakuutusta tarvitse olla, kun et sitä autolla ole hajottanut!

Sinulla kuuluisi olla kotivakuutus, mikä korvaa lapsiesi tekemät vahingot. Myös sen mopoauton ikkunan korjaamisen. Jos et tuollaista vakuutusta ole hankkinut, niin sitten saat kaivella omaa rahapussiasi.
 
kokemusta on
Niinhän se menee, että joka rikkoo, hänen vakuutuksensa maksaa kulut. Ei mopoauton vakuutus maksa, jos joku muu sen on rikkonut. Ellei omistaja itse valehtele, että hänen lapsensa on ikkunan rikkonut, omistajan kotivakuutus sen maksaisi (-omaavastuuosuus).
Oma lapseni viskoi suutuspäissään kourallisen kiviä ja lasi meni rikki autosta.Soitin vakuutusyhtiöön ja kerroin rehellisesti mitä tapahtui ja että oma lapsi teki sen
Eipä tullut korvausta kaskosta eikä kotivakuutuksesta kun oli oma lapsi sen tehnyt.Jos olisin valehdellut että auton ikkuna oli rikki kun tulin pihalle ja tekijästä ei tietoa niin korvattu olisi...Vakuutus pohjolassa.
 
kuka muu muka
Oma lapseni viskoi suutuspäissään kourallisen kiviä ja lasi meni rikki autosta.Soitin vakuutusyhtiöön ja kerroin rehellisesti mitä tapahtui ja että oma lapsi teki sen
Eipä tullut korvausta kaskosta eikä kotivakuutuksesta kun oli oma lapsi sen tehnyt.Jos olisin valehdellut että auton ikkuna oli rikki kun tulin pihalle ja tekijästä ei tietoa niin korvattu olisi...Vakuutus pohjolassa.
No mitä tästä opimme?Valehtelu kannattaa aina...
 
selvä tapaus
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.

Olen siis keskustellut tuon äidin kanssa mutta tämä ex mies ja mopoauton virallinen omistaja ei ole suoraan minulle vastannut yhtään mitään[/QUOTE]

No eihän se autovakuutus tietenkään korvaa vahinkoa jonka joku muu on aiheuttanut. Vahingon aiheuttaja on sinun poikasi, ja jos joku vakuutus korvaa, on e sinun kotivakuutuksesi vastuuvakuutus. Kysy siis ilman kiertoteitä omasta vakuutusyhtiöstäsi.
 
----
Taisi Ap kadota linjoilta ? Riippuu paljon vakuutuksesta , mitä korvaa ja milloin korvaa. Meillä vakuutus korvaa alle 12 vuotiaan aiheuttamat vauriot ym.

Eli jos sinulla Ap on kotivakuutus , soitat sinne ja kyselet kuinka toimia. ellei ole , hanki sellainen ja maksat kiltisti korvauksen korjaamon laskua vastaan
 
katosi joo
Taisi Ap kadota linjoilta ? Riippuu paljon vakuutuksesta , mitä korvaa ja milloin korvaa. Meillä vakuutus korvaa alle 12 vuotiaan aiheuttamat vauriot ym.

Eli jos sinulla Ap on kotivakuutus , soitat sinne ja kyselet kuinka toimia. ellei ole , hanki sellainen ja maksat kiltisti korvauksen korjaamon laskua vastaan
Katosi joo kuin pieru Saharaan kun ei tullut hänelle mieleisiä vastauksia...
 
"tii-"
Kuinkahan kauan mopoauton omistajan olisi pitänyt odotella kun ap etsii edullisempia vaihtoehtoja? Usein se mopoauto on ihan tarpeeseen hankittu, jolloin se korjataan heti eikä seisoteta rikkinäisenä pihassa.
 
"ongelma"
Tästä olisi heti pitänyt tehdä ilmoitus vakuutusyhtiöön.Kyllähän ainakin autoissa vakuutustarkastaja tarkastaa aina auton vahingot.Itse kämmäsin autolla betonirenkaaseen ja vakuutus kyllä korvasi.Sen verran pieni vahinko oli että korjaamo lähetti siitä kuvat tarkastajalle joka hyväksyi korjauksen ja antoi korvauslaskelman mitä maksaa.Vaiko sitten luotettava korjaamo vakuutusyhtiön kannalta.Eihän vakuutusyhtiö kai tuosta vaan jälkikäteen maksa 400€ korvausta.Kai...
 
"henni"
Olet kovin järkyttynyt.. Mutta näin se vaan on. Vastapuoli on fiksu kun ei vastaa mitää noihin sun pelleilyihin.

400€töineen tuollaisesta on vähän. Ja tokihan saat kuitit. Mopoautoonkaan ei mitään purkamoiden kolarilaseja laiteta. Ja isäsi olisi jo voinut kysellä niitä jos olisi ollut kyselläkseen, ei liikenteessä olevalla mopoautolla saa olla rikkonaista lasia, se pitää korjata heti.

Kotivakuutuksen vastuuvakuutus.
Nyt ainakin opit sen.
Ja arvaa mitä, koska lapsesi on alle 15(?), niin sinä ihan itte todellakin olet vastuussa.
Järjestä rahat. Sinulta ne peritään jollain keinolla.
 
dddd
Oma lapseni viskoi suutuspäissään kourallisen kiviä ja lasi meni rikki autosta.Soitin vakuutusyhtiöön ja kerroin rehellisesti mitä tapahtui ja että oma lapsi teki sen
Eipä tullut korvausta kaskosta eikä kotivakuutuksesta kun oli oma lapsi sen tehnyt.Jos olisin valehdellut että auton ikkuna oli rikki kun tulin pihalle ja tekijästä ei tietoa niin korvattu olisi...Vakuutus pohjolassa.
Teillä ei siis ollut vastuuvakuutusta. Se kannatta ottaa kotivakuutuksen yhteyteen, ei ole suuri lisä.

Ihan normaali käytäntö tuo on jokaisessa vakuutusyhtiössä. Onko ihmiset tosiaan näin palikoita, ettei tiedä, mitä vakuutuksia kannattaa olla?
 

Yhteistyössä