Kun miehelle tärkeintä puhelin, netti ja kaverit:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Purkaus

Vieras
Alkaa oikeasti jo vituttaan kun mies puhuu kaiket päivät ja illat puhelimessa, palstailee ja kaikki puhe menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muuten on lapselle hyvä isä ja senpuoleen ei ole ongelmaa, mutta kun kaikesta täytyy sanoa ja aina vastaus on vaan joo joo. Monesti kerron jostain mulle tärkeästä asiasta ja se istuu vaan netissä palstalla ja samalla vastailee et joo, joo, niin, joo....ja sitte se asia jonka oon kertonut onkin sille ihan uusi asia. Sitten sanon sille että no minähän kerroin sen sulle yks päivä ja sitte se on että "no en minä kaikkea voi muistaa" No ei varmaan kun ei kuuntele. Meillä on kaikki asiat muuten hyvin, mutta mä alan väsymään tähän touhuun totaalisesti. Mulle riittää kun on lapsi ja koira joita täytyy vahtia,palvella, käskeä ja neuvoa....ei jaksa isoa ihmistä enään:(
Me ei olla ehitty 2 viikkoon edes sänkypuuhiin kun mies tulee töistä ja on aina väsyny ja nyt poika ollut sairaana ja valvottanut. Tänään laitoin viestin että sain pojan nukkumaan ja ootanko sua alasti kun tulet ja vastas että "joo":D Laitoin saunan päälle ja menin sinne odottamaan kun viideks piti ukon olla kotona. Tuli pihalle ja puhui ulkona puhelimessa 45min. Saunasin sit yksin ja menin pojan viereen lepäileen. Mua niiiiiin kiukuttaa tämmönen!!!!

Ei ole samanlaista tilannetta, onneksi. Istutapa se mies keittiönpöydän ääreen ja kerro sille miltä susta tuntuu. Eihän tilanne ainakaan huonommaksi voi mennä? :hug: jaksuja!

Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Ei ole samanlaista tilannetta, onneksi. Istutapa se mies keittiönpöydän ääreen ja kerro sille miltä susta tuntuu. Eihän tilanne ainakaan huonommaksi voi mennä? :hug: jaksuja!
Kiitos vastauksesta. Sehän siinä onkin kun olen sanonut ja keskustellut asiasta miljoona kertaa. Yleensä se menee sitten siihen että mies alkaa vaan hokemaan että "okei, mä oon siis paska mies, vaihda parempaa sitte jos ei kelpaa". Miten tällasen kans edes keskustelee

Ootko yrittänyt puhua sille, kertonut että miltä susta tuntuu? Mun siskolla on samanlainen tilanne kun sulla ja musta tuntuu niin pahalta seurata sitä vaan vierestä.. Ja hän kun ei edes yritä puhua ukolleen että tilanne paranisi!

Meillä on tuo puhelin(aina puhuu kotiin tullessaa) onneks lopettaa kun tulee ruokapöytään, mutta sitten on autot, prätkät, talli....ihan yhtä rasittavaa....ainii ja aina kun ollaan ajamassa johonkin niin puhuu puhelimessa ja karjuu lapsille et hiljaa....kyl kuule vituttaa!

pistä vähäksi aikaa palvelut stoppiin... et mahdollista moista. sopikaa lapsen hoitovuorot ja pidät vapaastasi kiinni. siis vastuuta miestä osallistumaan arkeen. kysy myös voisiko konkreettisesti sopia jotain aikoja teille yhdessä. tässäpä muutama idea "herättelyyn".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksesta. Sehän siinä onkin kun olen sanonut ja keskustellut asiasta miljoona kertaa. Yleensä se menee sitten siihen että mies alkaa vaan hokemaan että "okei, mä oon siis paska mies, vaihda parempaa sitte jos ei kelpaa". Miten tällasen kans edes keskustelee

Hankala tilanne.. tuntuu että ukkosi tietää että tollasella marttyyrikäytöksellä pääsee tilanteesta ulos ja saa jatkaa entiseen malliin.. :\ Mitäs jos tuon lauseen jälkeen korotat ääntä ja laitat sen kuuntelemaan? Sanot että tollanen ei enää vetele, sullakin on tarpeita ja haluja.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ootko yrittänyt puhua sille, kertonut että miltä susta tuntuu? Mun siskolla on samanlainen tilanne kun sulla ja musta tuntuu niin pahalta seurata sitä vaan vierestä.. Ja hän kun ei edes yritä puhua ukolleen että tilanne paranisi!
Arvaa vaan monestiko asiasta jauhan. Mua ärsyttää tässä just se että kaikki muu elämässä meillä hyvin ja mies muuten aivan ihana ja mahtava isä jne, mutta tää on sille jonkinlainen ongelma tää netti ja puhelin. Saahan sillä olla kavereita ja harrastus, varsinkaan kun ei käy baareissa. Mut alkaa mennä kyllä jo liian pitkälle tällainen puhelimessa puhuminen....ne kun ei oo mitään lyhyitä puheluja. Lapsen takia en halua erota ja miks eroaisinkaan kun rakastan ukkoa, mutta jotain tarvis nyt tehä. Kovin se oli pahoillaan tänään kun sanoin että täällä sauna ja alaston nainen sua odotti ja sä puhut vaan puhelimessa. Se pyyteli anteksi ja sanoi että sitä harmittaa kovasti. Eniten mua vituttaa se kun se sano nytkin että "mua harmittaa kun en yhtään arvannut että täällä saunakin odottaa" HAH, No entäs minä.

Ja mulla on 2 kertaa viikossa oma harrastus jolloin mies on lapsen kanssa kotona ihan mukisematta ja viikonloppuisin jos haluan mennä viihteelle niin saan mennä...eli kaikinpuolin asiat ok. Ei meillä muuta ongelmaa ole kin tää ettei kuuntele eikä muista asioita ja asioista pitää jankuttaa, puhelimessa kavereiden kanssa kokoajan. Eikä se koskaan sano kavereille puhelimeen että nyt en ehi puhua.

Mulla oli ukon kanssa sama tilanne pari vuotta sitten. Mitään mies ei kuunnellut eikä tehnyt. Sitten meni hermot. Mä etsin asunnon ja ilmoitin vain että me muutetaan pois. Johan alkoi munkin asiat kiinnostaa. Pari kuukautta asuttiin eri asunnoissa, tavattiin kyllä joka päivä ja puhuttiin varmaan enemmän kuin viimeisen 6 vuoden aikana.
Sun pitäisi saada miehesi pysähtymään kokonaan ja tajuamaan miten se sua satuttaa. Entä jos laittaisit hänelle sähköpostina viestin jossa kerrot kaiken miltä susta tuntuu ja kuinka pahalta susta tuntuu.. Jollain tavalla sun on ehdottomasti saatava viestisi perille!!

Mulla aikas lailla sama tilanne kuin ap:lla.Mies aamusta iltaan töissä ja sit koneelle tai telkun ääreen.Minä päivät 3 lapsen kanssa kotona.Missään ei koskaan käydä eikä mitään yhdessä tehdä...Että selllasta!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja yksinhuoltajana parisuhteessa:
Mulla aikas lailla sama tilanne kuin ap:lla.Mies aamusta iltaan töissä ja sit koneelle tai telkun ääreen.Minä päivät 3 lapsen kanssa kotona.Missään ei koskaan käydä eikä mitään yhdessä tehdä...Että selllasta!!!!!

Mulla ihan samanlaista...pitäisköhän meidän mennä yhdessä:)

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Soita miehellesi aina, kun sinulla on hänelle asiaa.

tätä ajattelin kans ehdottaa... ehkä sillä olis sitten aikaa kuunnella sua, kun soittasit sille

:D

Tämä keino oikeasti toimii,sen olen itse todennu!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Oon miettinyt että oltaisko samanarvoisia sitten kun menen töihin....vai joutuisinko kahtakauheammin tekemään kotona ja yksin...

Ihan just samaa olen funtsannu minäkin.Että kuinka raskaaksi elämä sit meneekään jos ja kun pääsee taas työelämään kiinni,ellei meininki tästä muuksi muutu...

Heippa! Pakko oli tulla kertomaan...me ollaan täällä mahataudissa mä, 7kk ja 8 ja 9v pojat. Mies tuli töistä ja sen verran auttoi että syötti tuon pikkuisen ja sitten meni talliin ettei vaan tauti tartu. Äsken soitin että voisiko tulla vähän auttamaan kun pikkuisella oli niskapaskat, 8v nukkui olkkarin lattialla ja 9v patja olis pitänyt nostaa yöksi lattialle. Sanoi että tulen kohta ja kysyin et mikä on kohta niin sanoi että puolen tunnin päästä. No enhän mä sit enää mitään apua tarvii ja sanoinkin, siihen sit sanoi et no15min. menee. Ja mä sanoi et antaa olla....perkele et voi ottaa päähän. Taidan kyllä ottaa puheeks asioiden tärkeysjärjestyksen!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä niin tiedän ton tilanteen.. |O

Mä yleensä jankutan asiaani niinkauan et menee jakeluun. Väliin ukko tuumaa, että oo jo hiljaa, selväksi tuli. Mä olen hetken hiljaa ja aloitan taas perustelut järkevästä perhe-elämästä, tärkeysjärjestyksestä, lasten tarpeista ymym.. Sitten viimeistään seuraavana aamuna se hoksaa homman. Mutta tilanne ei juurikaan muutu, mutta mun työ saa nykyään huomattavasti enemmän arvostusta ja kiitosta.

ei puhelin mutta tietokone. Joskus uhkasin leikata piuhat poikki ja hajottaa näytön lekalla :ashamed: se kumma kyllä tepsi. No nyt kun ite roikun omalla koneella niin ei ole vara valittaa toisen koneella olosta. Paitsi kun mun pitäis saada ruokaa tms. muuta tehtyä niin auta armias jos ukko ei kuopusta ota |O

Oli pakko tulla kertomaan teille, että saatiin puhuttua tästä "ongelmasta" miehen kanssa:) Viikonloppu ollut kerrankin riidaton ja mies vähensi heti netissä pyörimistä ja on jopa sulkenut puhelimensa kun kaverit taas soitellu koko viikonlopun. Mies piti tänään oman harrastuspäivän ja nyt tuli kotiin ja rupes laittaan ruokaa:) Ihanaa kun kerrankin kaikki hyvin. Toivotaan että tämä nyt jatkuu. Ja ruokaahan se on laittanu aina, mutta siis tarkoitin jatkuvuudella tätä netinkäytön vähennystä ja puhelimessa puhumista.

Yhteistyössä