sinä, ystävä ja puhelin, miten toimiteli

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
eli sinulle tulee kylään ystävä ja sinun kännykkä soi. miten toimit- sanotko että sinulla on vieras, että soitetaan myöhemmin vai puhutko pitkät ajat puhelimessa turhanpäisiä asioita tai vähä tarkeämpiäki-

mä sanon puhelimeen että minulla on ny vieras. että soitan kun hän lähtee. en jää jaarittelemaan puhelimeen vieraan aikana. paitsi, jos nyt joku äkkiseltään soittaa vaikka hammaslääkäri aikaa.

tuli vaan mieleen. kun eilen olin ystävällä kylässä. niin hänellä soi ainakin kolme kertaa kännýkkä. kaksi ekaa oli noin kymmen minuutin. mutta sitten kplmas kesti ja kesti. ja he puhuivat vaan erään puolituttunsa ryyppäämisestä ja sen tekemisistä. puolen tunnin jälkeen mä sit en enää viitgsinyt kuunnella samaa toistuvaa kertomusta jonkuh puoli tutun ryppäämisestä, sanoin heippa ja lähdin kotiin.

vartti tunnin kuluttua ystävä soitti loukkaantuneena, ett kun hänellä olis ollu sitä synttärikakkuakin vielä ja se ja se asia jäi sopimatta ja selvittämättä. että voisinkio tulla takaisin. no enhän nyt enää kymmenen kilsan päähän lähde kun kerran jo melkein kotona olin kun soitti. nyt mököttää ja ei vastaa puhelimeen. no joka syyttä suuttuu se lahjatt leppyy

Sanon että en joua nyt jutteleen niin soittelen joskus myöhemmin =)

Toi on aika raivostuttavaa että toinen vaan lörpöttelee menemään mutta aina sekään ei haittaa, jos ei esim ole kiire mihinkään tai on jotain muuta tekemistä. Onneksi kaverit yleensä ei ala juttelemaan silloin kun on vieraita tai itse vieraissa =)

Mä yleensä vastaan ja kysyn onko jotain tärkeää asiaa ja jos on tärkeää sanon, että kerro pikaisesti mulla on nyt vieraita ja palataan tarkemmin asiaan myöhemmin. ( Toki riippuu hieman asiasta ) kuuntelen mutta jos on jotain liipalaapaa sanoin kiva kun soitit mutta mulla on vieras kylässä, kävisikö, että soitan kun on parempi hetki jutskailla rauhassa.

Yleisesti sanon että soittelen takaisin paremmalla ajalla, toki jos on joku asiapuhelu niin sen hoidan mutta siinä nyt ei montaa minuuttia mene. Samoin jos sillä soittajalla on joku nopea ja tärkeä asia, muttei todella jäädä juoruilemaan kaikkea turhanpäiväistä. Jos jostain syystä ona ika että niitä "turhia" puheluita tuntuu tulevan niin voin laitta apuhelimen äänettömälle.

Meillä on yksi kaveri jonka on vaikea lopettaa puheluita, siis ihan silloinkin kun itse soitan hänelle jotain nopeaa asiaa. Kun tämä kaveri oli meillä käymässä niin en edes tiedä kuinka monta kertaa vierailun aikana hänen puhelimensa soi ja siis jäi mielikuva että suurimman osan tästä ajasta hän puhui puhelimessa. Soitti vielä itse pari puhelua kun piti joku tärkeä asia kysyä (ja sen perään vertin verran lopetella puhelua). Muu vierailuaika menikin suurin piirtein sen pahoittalussa kun on kokoajan kiinni puhelimassa. :D Siinä teki jo mieli sanoa että eikös sen voisi laitta hetkeksi äänettömälle....

joo mulla on yks semmonen ystävä jonka puhelin soi "kokoajan",saattaa vastata puhelimeenja istua tuossa kahvipöydässä niin että puhuu sinne puhelimeen,sitten lähtee käymään välissä tupakalla (puhuu edellleen puhelimessa),tulee parvekkeelta ja parkkeeraa meidän sohvalle jatkamaan puheluaan..
Joskus on vielä puhelimessa kun tekee lähtöä,eli on kylässä vaikka yhteensä tunnin josta puhuu sen 30min puihelimessa ja lähteeki vielä puhelin korvalla!

sama jos me mennään niille kylään,tosi ärsyttävää!
tosi epäkunnioittavaa sitä toista kohtaan

Mä en vastaa jos on joku muu kuin äiti tai tuntematon. Äidille vastaan siksi, koska sairautensa takia voi olla hätä tilanne, jos ei ole, sanon etten ehdi nyt puhua ja soitan myöhemmin. Tuntemattomalle vastaan jos esim odotan puhelua lääkäriltä, ne kun täällä soittaa aina eri aikaan kuin pitäisi. Jos on jonnin joutava puhelu, niin lopetan lyhyeen.

Minusta vierasta pitää kunnioittaa sen verran ettei rupea juoruamaan puhelimessa. Eri asia jos on hätä, tai tosi tärkeä asia, lapset soittaa tms.

juu-uh- madicken, vieras ja muutkin...alkoi ihan naurattaa, mikäs siinä tulee hyvälle päälle mutta nuo ovat tosiaan jo kuin jotain uuno turhapuro-sketsiä.
olisi mielenkiintoista tietää onko nää hölöturvat vanhoja, nuoria, vai siltä väliltä.

eikö sitä tosiaan voi laittaa tunniksi laukkuun äänettömälle..

Kysyn pikaisesti asian ja sanon, etten ehdi puhua. Joskus on käynyt sitä että joku pälpättää mun suerassani puhelimessa, mutta sellaisten ihmiseten kanssa en kauaa kaveeraa. En tuhlaa aikaani ikäviin ihmisiin.

Yhteistyössä