POIKA LÖYTYI

  • Viestiketjun aloittaja JES
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks helvetis ne palautti sen lapsen vanhemmilleen, tyyliin huostaanotto ois pitäny olla, kun tuollleen kaks vuotiaan jättää valvomatta. pitäös vanhempien saada joku syyte laiminlyömisestä
Ja sinun kommenttisi on "TYYLIIN" syvältä.
no sori jos ei mielytä- mutta aika paskat vanhemmat on pakko olla ku päästää lapsensa tuolleen hävyksiin. että mukula häviää noin pahasti niin tarvii vähän enemmän kun pelkän selän käännön sekunniks. tietty hyvä kuitenkin että lapsi löytyi ehjänä, traumat vaan ehkä tullut reissusta.
Ei se kyllä kaikilla lapsilla muuta vaadi, kun sen sekunnin selän käännön. Meidän vanhin on aina ollut sellainen, että lähtee omille reissuilleen juuri kissan, koiran tms. perässä eikä yhtään mieti mihin on menossa. Tullut äitiinsä, sillä minäkin olin pienenä samalla tavalla kateissa moneen kertaan. En sentään yön yli, mutta useita tunteja. Eikä maalla muutenkaan lapsia kytätä jatkuvasti. Isossa pihapiirissä tutkivat ja menevät, ja joskus sattuu ja tapahtuu...
Tää oli helsinkiläisperhe.
Mitä sitten? Olivat Ristiinassa, eivät Helsingin keskustassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks helvetis ne palautti sen lapsen vanhemmilleen, tyyliin huostaanotto ois pitäny olla, kun tuollleen kaks vuotiaan jättää valvomatta. pitäös vanhempien saada joku syyte laiminlyömisestä
Ja sinun kommenttisi on "TYYLIIN" syvältä.
no sori jos ei mielytä- mutta aika paskat vanhemmat on pakko olla ku päästää lapsensa tuolleen hävyksiin. että mukula häviää noin pahasti niin tarvii vähän enemmän kun pelkän selän käännön sekunniks. tietty hyvä kuitenkin että lapsi löytyi ehjänä, traumat vaan ehkä tullut reissusta.
Ei se kyllä kaikilla lapsilla muuta vaadi, kun sen sekunnin selän käännön. Meidän vanhin on aina ollut sellainen, että lähtee omille reissuilleen juuri kissan, koiran tms. perässä eikä yhtään mieti mihin on menossa. Tullut äitiinsä, sillä minäkin olin pienenä samalla tavalla kateissa moneen kertaan. En sentään yön yli, mutta useita tunteja. Eikä maalla muutenkaan lapsia kytätä jatkuvasti. Isossa pihapiirissä tutkivat ja menevät, ja joskus sattuu ja tapahtuu...
Tää oli helsinkiläisperhe.
Mitä sitten? Olivat Ristiinassa, eivät Helsingin keskustassa.
Sitä sitten kun tämä edellinen kommentoi, että ei maalla muutenkaan kytätä lapsia jatkuvasti, pihapiirissä vaan tutkivat ja menevät ...

 
OHOS..
Miten tämä juttu voi koskettaa niin kovasti , kun kyseessä on ihan vieras lapsi.Ihanaa että löytyi, mutta en kuitenkaan itke.Jäin miettimään, että eikö teillä ole muuta elämmää kuin NETTI????
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Poika löydettiin Kevonniemestä paljain jaloin vajaan kilometrin kilometrin päässä katoamispaikasta.

"Poika löytyi erittäin vaikeakulkuisesta maastosta.

Löytymispaikan lähellä on muun muassa jyrkkä pudotus Varkaantaipaleen kanavaan. Lisäksi pojan on täytynyt kulkea yli kapeasta kannaksesta, jonka molemmin puolin on vettä.

HS:n tietojen mukaan poika oli saanut vain joitakin naarmuja. "

Kyllä on pienellä ollut suojelusenkelit matkassa. <3
Mulla tuli mieleen se taulu jossa tyttö ja poika menee siltaa pitkin ja iso enkeli on heidän takana :heart:
 
Jaana
Onneksi poika löytyi. Iso kiitos siitä paikalla uurastaneille etsijöille.

Ikävä kyllä kukaan ei todennäköisesti ota tästä mitään opiksi.

Kumma palsta tämä on, uusvastuuttomien lätinäkerho. Täällä oikein pidetään huolta siitä, että tämmöisiä tapauksia tulee jatkossakin. Vastuuttomuus kukoistamaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Onneksi poika löytyi. Iso kiitos siitä paikalla uurastaneille etsijöille.

Ikävä kyllä kukaan ei todennäköisesti ota tästä mitään opiksi.

Kumma palsta tämä on, uusvastuuttomien lätinäkerho. Täällä oikein pidetään huolta siitä, että tämmöisiä tapauksia tulee jatkossakin. Vastuuttomuus kukoistamaan.
No sanoppa muuta. ihme äitejä täällä
 
vieras
Haluan kommentoida erästä asiaa, nimittäin meidän tuttavaperheen 2,5-vuotias poika katosi muutamaksi tunniksi mustikkametsällä.
Poika löytyi onneksi ehyenä. Kysyttäessä pojalta mitä oli tehnyt sen ajan, niin poika oli vastannut, että nukuin siinä puun juurella ja join vettä.
Siinä lähellä oli ollut puro, josta ilmeisesti lapsi oli juonut. Ja löydettäessä oli ollut ihan unenpöpperöisen näköinen, joten on ihan hyvin voinut nukkuakin.
Kyllä tuon ikäinen saattaa jo osata juodakin esim. purosta ottaa kädellä vettä, jos sellainen sattuu eteen tulemaan. Ehkä tämäkin poika on juonut jostain ja ainakin hän on varmasti nukkunut jossain.
 
vieras
No toki kiitos kaunein kuuluu etsijöille ja virkavallalle,mutta kyllä tässä täytyy olla Jumalan huolenpitoa mukana =) pieni lapsi yksin tuollaisissa oloissa,ei noin hyväkuntoisena säily tällä helteellä nälissään/janoissaan. Kiitos Herralle! Ylistän ikuisesti Jumalaa kaikkivaltiasta!!
ah niin helpottunut olo. voin vain kuvitella vanhempien tunnetta kun saivat rakkaan poikansa takaisin !!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Poika löydettiin Kevonniemestä paljain jaloin vajaan kilometrin kilometrin päässä katoamispaikasta.

"Poika löytyi erittäin vaikeakulkuisesta maastosta.

Löytymispaikan lähellä on muun muassa jyrkkä pudotus Varkaantaipaleen kanavaan. Lisäksi pojan on täytynyt kulkea yli kapeasta kannaksesta, jonka molemmin puolin on vettä.

HS:n tietojen mukaan poika oli saanut vain joitakin naarmuja. "

Kyllä on pienellä ollut suojelusenkelit matkassa. <3
Mulla tuli mieleen se taulu jossa tyttö ja poika menee siltaa pitkin ja iso enkeli on heidän takana :heart:
Suojelusenkeli-taulu?
 
Hienoa!
Aivan uskomatonta ja todella ihmeellistä että poika löytyi vielä elossa!! Noin pieni ja osannut kulkea siellä tippumatta veteen!! Osa kommenteista tässä ketjussa on todella ala-arvoisia, menkää itseenne!!
 
mielipiteeni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No toki kiitos kaunein kuuluu etsijöille ja virkavallalle,mutta kyllä tässä täytyy olla Jumalan huolenpitoa mukana =) pieni lapsi yksin tuollaisissa oloissa,ei noin hyväkuntoisena säily tällä helteellä nälissään/janoissaan. Kiitos Herralle! Ylistän ikuisesti Jumalaa kaikkivaltiasta!!
ah niin helpottunut olo. voin vain kuvitella vanhempien tunnetta kun saivat rakkaan poikansa takaisin !!!
laittoi miettimään kommenttisi Jumalasta.uskon Jumalaan..mutta jos Jumala tosiaan olisi jollakin tavoin suojellut ko. poikaa entä sitten ne lapset joiden on käynyt huonosti? :( eikö Jumala olisi suojellut heitäkin?
kyllä se on niin että surullisia asioita vaan tapahtuu.
 
sydän perheen puolella
Mulla ei tulis mieleenkään alkaa syyttelemään vanhempia tämän tapahtuneen jälkeen. Oli ihan varmasti tarpeeksi kova opetus ilman meidän syytöksiä!!! Kaikesta ei tarvii jauhaa sivutolkulla, täydellisessä maailmassa lapset ei karkaile eikä kukaan joudu hukkaan, mutta pieni ilon pilkahdus tähän julmaan maailmaan on se että poika pääsi elävä perheensä luo, antaa nyt heidän rauhassa nauttia toisistaan ja ollaan iloisia perheen puolesta. Joka tapauksessa tämä jättää poikaan ja vanhempiin syvät arvet ja jos vaikka äiti eksyy lukemaan sitä saastaa mitä ihmiset turhaan täällä suoltaa, ei varmasti itsesyytöksistä tule loppua. Eikä me täällä palstalla kaikkea tiedetä, pienet lapset on vikkeliä!
 
N
Enpä ole ihan äsken ollut yhtä onnellinen ja iloinen kuin tänään, kun tieto pojan löytymisestä tuli. Hypin, pompin, ulvoin ja itkin, niin pakahtuneen helpottunut ja iloinen olin. En olisi uskonut, vaan pelkäsin pahinta... :(

En voi kuvitellakaan lapsen hätää ja vanhempien huolta. En ole juurikaan uskonnollinen, mutta eilen rukoilin, koska mitään muuta ei voinut tehdä.

Toivottavasti perhe pääsee edes joten kuten tapahtuneesta yli.
 
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja sydän perheen puolella:
Mulla ei tulis mieleenkään alkaa syyttelemään vanhempia tämän tapahtuneen jälkeen. Oli ihan varmasti tarpeeksi kova opetus ilman meidän syytöksiä!!! Kaikesta ei tarvii jauhaa sivutolkulla, täydellisessä maailmassa lapset ei karkaile eikä kukaan joudu hukkaan, mutta pieni ilon pilkahdus tähän julmaan maailmaan on se että poika pääsi elävä perheensä luo, antaa nyt heidän rauhassa nauttia toisistaan ja ollaan iloisia perheen puolesta. Joka tapauksessa tämä jättää poikaan ja vanhempiin syvät arvet ja jos vaikka äiti eksyy lukemaan sitä saastaa mitä ihmiset turhaan täällä suoltaa, ei varmasti itsesyytöksistä tule loppua. Eikä me täällä palstalla kaikkea tiedetä, pienet lapset on vikkeliä!
Lapset karkailee, se on asia erikseen. Mutta JOS on ollut niin, että 2,5 vuotias on ollut ulkona ilman aikuisten vahtimista, niin kaikilla läsnäolleilla aikuisilla on aihettakin katsahtaa peiliin. JOS. Minä en ole missään väittänyt että näin on, uutisointi vaan antaa niin ymmärtää. Siihen olen minä ja kaikki muutkin vastuuta peränneet syyttömiä.

JOS se lapsi on ollut siellä ulkona vain muiden lasten seurassa, niin täysin edesvastuutonta touhua. Edesvastuutonta jo senkin takia, että tästä saavat takuulla ne muut lapset hirveät traumat. Ja he sentään ovat täysin syyttömiä kaikkeen. Minä toivon ihan täydestä sydämestäni, että asia ei ole niin ja että siellä ulkona on ollut aikuinen vahtimassa.

Katsotaan. Varmaan tästä on lehdissä vielä juttua.

Ihana asia kuitenkin on, että lapsi on turvassa.
 
marja
minä olen kanssa sitä mieltä että edesvastuutonta touhua vanhemmilta:(....Laittaa nyt muut mukulat kattomaan 2v perään...haloo ajatelkaa mitä traumoja ne muut muksut tästä saivat:(....jospa se olis vaikka sun lapses???? Et paljon silittelis niitten vanhempien päätä! Jossain oli kommentti että vanhemmat eivät halua kertoa medialle mitään...ymmärrän..määkin luikkisin piiloon kun tiedän väärin tehneeni ja pahasti! Hieno juttu kumminkin kun pikkanen löytyi:).
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja sydän perheen puolella:
Mulla ei tulis mieleenkään alkaa syyttelemään vanhempia tämän tapahtuneen jälkeen. Oli ihan varmasti tarpeeksi kova opetus ilman meidän syytöksiä!!! Kaikesta ei tarvii jauhaa sivutolkulla, täydellisessä maailmassa lapset ei karkaile eikä kukaan joudu hukkaan, mutta pieni ilon pilkahdus tähän julmaan maailmaan on se että poika pääsi elävä perheensä luo, antaa nyt heidän rauhassa nauttia toisistaan ja ollaan iloisia perheen puolesta. Joka tapauksessa tämä jättää poikaan ja vanhempiin syvät arvet ja jos vaikka äiti eksyy lukemaan sitä saastaa mitä ihmiset turhaan täällä suoltaa, ei varmasti itsesyytöksistä tule loppua. Eikä me täällä palstalla kaikkea tiedetä, pienet lapset on vikkeliä!
Lapset karkailee, se on asia erikseen. Mutta JOS on ollut niin, että 2,5 vuotias on ollut ulkona ilman aikuisten vahtimista, niin kaikilla läsnäolleilla aikuisilla on aihettakin katsahtaa peiliin. JOS. Minä en ole missään väittänyt että näin on, uutisointi vaan antaa niin ymmärtää. Siihen olen minä ja kaikki muutkin vastuuta peränneet syyttömiä.

JOS se lapsi on ollut siellä ulkona vain muiden lasten seurassa, niin täysin edesvastuutonta touhua. Edesvastuutonta jo senkin takia, että tästä saavat takuulla ne muut lapset hirveät traumat. Ja he sentään ovat täysin syyttömiä kaikkeen. Minä toivon ihan täydestä sydämestäni, että asia ei ole niin ja että siellä ulkona on ollut aikuinen vahtimassa.

Katsotaan. Varmaan tästä on lehdissä vielä juttua.

Ihana asia kuitenkin on, että lapsi on turvassa.
Jos meidän 2-vuotiasta ei koko ajan tapita selkään, hän ehtii kadota jo kymmenen metrin päähän. Ei tarvita kuin se, että laitan vauvalle vaunuissa tutin suuhun. Onneksi vastaa heti, kun perään huutaa.
 

Yhteistyössä