POIKA LÖYTYI

  • Viestiketjun aloittaja JES
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
minä olen kanssa sitä mieltä että edesvastuutonta touhua vanhemmilta:(....Laittaa nyt muut mukulat kattomaan 2v perään...haloo ajatelkaa mitä traumoja ne muut muksut tästä saivat:(....jospa se olis vaikka sun lapses???? Et paljon silittelis niitten vanhempien päätä! Jossain oli kommentti että vanhemmat eivät halua kertoa medialle mitään...ymmärrän..määkin luikkisin piiloon kun tiedän väärin tehneeni ja pahasti! Hieno juttu kumminkin kun pikkanen löytyi:).
Eihän Varkauden vauvankaan vanhemmat halunneet olla missään tekemisissä median kanssa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja sydän perheen puolella:
Mulla ei tulis mieleenkään alkaa syyttelemään vanhempia tämän tapahtuneen jälkeen. Oli ihan varmasti tarpeeksi kova opetus ilman meidän syytöksiä!!! Kaikesta ei tarvii jauhaa sivutolkulla, täydellisessä maailmassa lapset ei karkaile eikä kukaan joudu hukkaan, mutta pieni ilon pilkahdus tähän julmaan maailmaan on se että poika pääsi elävä perheensä luo, antaa nyt heidän rauhassa nauttia toisistaan ja ollaan iloisia perheen puolesta. Joka tapauksessa tämä jättää poikaan ja vanhempiin syvät arvet ja jos vaikka äiti eksyy lukemaan sitä saastaa mitä ihmiset turhaan täällä suoltaa, ei varmasti itsesyytöksistä tule loppua. Eikä me täällä palstalla kaikkea tiedetä, pienet lapset on vikkeliä!
Lapset karkailee, se on asia erikseen. Mutta JOS on ollut niin, että 2,5 vuotias on ollut ulkona ilman aikuisten vahtimista, niin kaikilla läsnäolleilla aikuisilla on aihettakin katsahtaa peiliin. JOS. Minä en ole missään väittänyt että näin on, uutisointi vaan antaa niin ymmärtää. Siihen olen minä ja kaikki muutkin vastuuta peränneet syyttömiä.

JOS se lapsi on ollut siellä ulkona vain muiden lasten seurassa, niin täysin edesvastuutonta touhua. Edesvastuutonta jo senkin takia, että tästä saavat takuulla ne muut lapset hirveät traumat. Ja he sentään ovat täysin syyttömiä kaikkeen. Minä toivon ihan täydestä sydämestäni, että asia ei ole niin ja että siellä ulkona on ollut aikuinen vahtimassa.

Katsotaan. Varmaan tästä on lehdissä vielä juttua.

Ihana asia kuitenkin on, että lapsi on turvassa.
Jos meidän 2-vuotiasta ei koko ajan tapita selkään, hän ehtii kadota jo kymmenen metrin päähän. Ei tarvita kuin se, että laitan vauvalle vaunuissa tutin suuhun. Onneksi vastaa heti, kun perään huutaa.
Tapitahan sinä. Ei kuulu tänne.

 
ejk
Alkuperäinen kirjoittaja www:
on teilläkin köyhä elämä kun pitänyt tuntemattoman lapsen vuoksi ITKEÄ, huh huh!
niin ajatella.minä nukuin jopa huonosti viime yön, kun mietin tuota pientä poikaa.

mietin kuinka hän ehkä yksin harhailee sinisessä teepaidassaan,vaippa raskaana hiljaisessa öisessä metsässä.itkee ehkä . ja mietin, että ehkä hänen heiveröinen ruumiinsa on jo ollut tunteja syvällä vedessä,odottaen koska sieltä löydetään. mietin vanhempien tuskaa - miten suuri se onkaan,kun jo minäkin tuntemattomana ihmisenä,koin suurta surua ja liikutusta,ahdistusta.

minulla on varsin rikas ja ihana elämä. mutta minua kosketti lujaa.minulla on miltei samanikäinen poikalapsi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja www:
on teilläkin köyhä elämä kun pitänyt tuntemattoman lapsen vuoksi ITKEÄ, huh huh!
No eipä ainakaan tunneköyhä! Mulla oli toooosi kurja olo kun eilen tästä luin ja yötä myöten sitä mietin, mutta kun sain kuulla että onkin löytynyt olin kyllä huojentunut. Kai se aina lapsen kärsimys tuntuu aikuisesta pahalta. ( ei tosin näköjään jokaisella) Mulla vielä 3 alle 3 1/2 vuotiasta joten en voinut olla miettimättä että joku noin pieni, avuton ja viaton on nyt tuolla jossain yksin vailla turvaa. Ihanaa että löytyi!!! Niin ihanaaaaa!
 
vieras
Noin läheltä löytyi eikä vielä eilen löydetty.Kuitenkin 200 ihmistä oli etsimässä.
Missähän on yön ollut?
Ehkä se ei koskaan selviä.
Eikä onneksi tullut nestehukkaa.
 
vieras
Kadoksissa ollut pikkupoika löytyi hyvässä kunnossa

7.7.2010 21:44 | Päivitetty: 8.7.2010 16:05
A A

Helsingin Sanomat


Ristiina. Ristiinassa kadoksissa ollut pikkupoika on löytynyt elossa. Poika löydettiin torstaina iltapäivällä läheltä paikkaa, jossa hän katosi eilen. Lapsi oli löydettäessä hyvässä kunnossa.

Paikalla olevan Helsingin Sanomien toimittajan Leena Härkösen tiedon mukaan pojan löysi etsintöihin osallistunut partio näköhavainnon perusteella.

Ennen pojan löytymistä löydettiin hänen paitansa.

Poika löydettiin Kevonniemestä paljain jaloin vajaan kilometrin kilometrin päässä katoamispaikasta.

Poika löytyi erittäin vaikeakulkuisesta maastosta.

Löytymispaikan lähellä on muun muassa jyrkkä pudotus Varkaantaipaleen kanavaan. Lisäksi pojan on täytynyt kulkea yli kapeasta kannaksesta, jonka molemmin puolin on vettä.

HS:n tietojen mukaan poika oli saanut vain joitakin naarmuja.

Poliisin mukaan poika on viety vanhemmilleen, jotka eivät halua kommentoita tapausta medialle.

STT:n tietojen mukaan pojan perhe on kotoisin Helsingistä.

Kaksi- ja puolivuotias poika katosi keskiviikkona iltapäivällä Louhiveden eteläpuolella Varkaantaipaleen kanavan lähellä olevalta mökiltä.

Pojan edellisestä ateriasta oli kulunut jo tovi, sillä noin tunti ennen katoamista poika oli vain juonut hieman mehua ja syönyt pari korppua.

Ennen katoamistaan poika oli ollut leikkimässä muiden lasten kanssa mökin pihamaalla. Etsintäpartion jäsen kertoi MTV:n uutisille, että poika juoksi pihapiriista metsään ehkä kissan perässä. Poliisi ei ole vielä vahvistanut tietoa.

Pojan löytyminen oli valtava helpotus etsijöille, joita alkoi virrata pois etsintäalueelta iltapäivällä.

"Metsästä kuului kova huuto, mistä saattoi päätellä, että poika on löydetty. Pian tämän jälkeen alueelta alkoi saapua etsijöitä hymyssä suin", toimittaja Leena Härkönen kertoi.

Pojan löytämiseksi aloitettiin suuretsintä, joihin osallistui poliisin, puolustusvoimien ja kymmenien vapaaehtoisten lisäksi helikopteri.

Etsintöjen aikana lämpötila nousi yli 30:een asteeseen, ja myös yöllä oli sää oli lämmin. Eilen maasto oli märkää sateen jäljiltä.

Viranomaiset alkoivat menettää torstaina jo toivonsa lapsen löytämiseksi.

Etsintöihin hälytettiin mukaan myös sukeltajia. Poliisilla oli lisäksi apunaan koiria, jotka saavat vainun vedestä.

Katoamispaikan lähellä on paljon vesistöä, joten pelkona oli, että poika olisi voinut olla hukkunut.
 
mokkilainen
Aika sissi jos on vuorokauden kuljeskellut ja yön metsässä viettänyt, paljain jaloin syömättä ja juomatta. Itikatkaan ei liene kupanneet, monella inisee mökin pihassakin tänä kesänä lähes tauotta. Onnea matkassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
on teilläkin köyhä elämä kun pitänyt tuntemattoman lapsen vuoksi ITKEÄ, huh huh!
nää itkijät on varmaan niitä samoja, jotka eläytyvät "vähän" liikaa saippuasarjoihin ja itkevät kun Ridge tms. kuolee :D
te olette typeriä niin kuvitellessanne,en voi muuta sanoa.
mutta hienoa, että saitte nämä näppärät kommenttinne esille. ehkä se teidän status tällä palstalla nousi jonkun silmissä.
 
Hienoa että poika löytyi, pelkäsin pahinta. Aamulla heräsin jonkinlaiseen uneen jossa pieni poika harhaili... Varmasiti uneen oli osuutta sillä että lähes kahteen saakka päivystin koneen ääressä löytyykö poika, kunnes oli pakko yrittää nukkumaan.

Herätessäni tuosta unesta olin todella väsynyt, mutta oli pakko suunnata koneelle katsomaan onko poika löytynyt ja kun ei ollut löytynyt olin lähes varma ettei löydykään.

Mutta nyt oli onni matkassa pienellä seikkailijan alulla ja varmasti suojelusenkeleillä "ylitöitä" että poika selvisi seikkailustaan.
 
vieras
Tänään, 11:48
vieras (vierailija)


Tässä eräs ajatus, joka tulee mieleen; en sano että näin on käynyt mutta olisi ehkä mahdollista.

Pieni on lähtenyt esimerkiksi jonkun näkemänsä kissan tms perään tai muuten vain uteliaisuuttaan ensin tielle. Sitten jokin on kiinnittänyt huomion ja on poikennut tieltä sivuun ja kävellyt vain eteen päin. Väsyksissä kaatuu ja jää maahan makaamaan, nukahtaa. Herää ja jatkaa kävelyään eteenpäin kunnes taas uuvahtaa. Jos näin on tapahtunut, niin nestehukka yms. on mahdollisia näin lämpimällä.

Ja huom!! mammat TÄMÄ ON IHAN REHELLISTÄ SPEKULAATIOTA, mietin vain mitä on mahdollisesti tapahtunut, sen kummemmin ketään syyttämättä tai
syyllistämättä.
Ja toivon sydämeni pohjasta että poika löytyy mahdollisimman pian, oli sit tapahtunut mitä hyvänsä.


Yläpuolella mun ajatuksia suljetussa ketjussa ennen lapsen löytymistä . Karvat nousee pystyyn kun ajattelee kuinka lähelle totuutta (ilmeisest) mun omat ajatukset osui.

Ja olen niin onnellinen pojan löytymisestä!
 
vieras
Huomasin että se kuusivuotias katosi viime vuonna samoihin aikoihin ja löytyi seuraavana aamuna hyväkuntoisena. Tää oli sit ihan offtopic, piti vaan jonnekki saada kirjoittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään, 11:48
vieras (vierailija)


Tässä eräs ajatus, joka tulee mieleen; en sano että näin on käynyt mutta olisi ehkä mahdollista.

Pieni on lähtenyt esimerkiksi jonkun näkemänsä kissan tms perään tai muuten vain uteliaisuuttaan ensin tielle. Sitten jokin on kiinnittänyt huomion ja on poikennut tieltä sivuun ja kävellyt vain eteen päin. Väsyksissä kaatuu ja jää maahan makaamaan, nukahtaa. Herää ja jatkaa kävelyään eteenpäin kunnes taas uuvahtaa. Jos näin on tapahtunut, niin nestehukka yms. on mahdollisia näin lämpimällä.

Ja huom!! mammat TÄMÄ ON IHAN REHELLISTÄ SPEKULAATIOTA, mietin vain mitä on mahdollisesti tapahtunut, sen kummemmin ketään syyttämättä tai
syyllistämättä.
Ja toivon sydämeni pohjasta että poika löytyy mahdollisimman pian, oli sit tapahtunut mitä hyvänsä.


Yläpuolella mun ajatuksia suljetussa ketjussa ennen lapsen löytymistä . Karvat nousee pystyyn kun ajattelee kuinka lähelle totuutta (ilmeisest) mun omat ajatukset osui.

Ja olen niin onnellinen pojan löytymisestä!
Muista muuten kommenttisi ja ajattelin mielessäni että voi kun olisit oikeassa eikä poika olisikaan mennyt veteen :)
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään, 11:48
vieras (vierailija)


Tässä eräs ajatus, joka tulee mieleen; en sano että näin on käynyt mutta olisi ehkä mahdollista.

Pieni on lähtenyt esimerkiksi jonkun näkemänsä kissan tms perään tai muuten vain uteliaisuuttaan ensin tielle. Sitten jokin on kiinnittänyt huomion ja on poikennut tieltä sivuun ja kävellyt vain eteen päin. Väsyksissä kaatuu ja jää maahan makaamaan, nukahtaa. Herää ja jatkaa kävelyään eteenpäin kunnes taas uuvahtaa. Jos näin on tapahtunut, niin nestehukka yms. on mahdollisia näin lämpimällä.

Ja huom!! mammat TÄMÄ ON IHAN REHELLISTÄ SPEKULAATIOTA, mietin vain mitä on mahdollisesti tapahtunut, sen kummemmin ketään syyttämättä tai
syyllistämättä.
Ja toivon sydämeni pohjasta että poika löytyy mahdollisimman pian, oli sit tapahtunut mitä hyvänsä.


Yläpuolella mun ajatuksia suljetussa ketjussa ennen lapsen löytymistä . Karvat nousee pystyyn kun ajattelee kuinka lähelle totuutta (ilmeisest) mun omat ajatukset osui.

Ja olen niin onnellinen pojan löytymisestä!
Muista muuten kommenttisi ja ajattelin mielessäni että voi kun olisit oikeassa eikä poika olisikaan mennyt veteen :)

Ajattelin vain mielessäni miksi pieni voi lähteä pihasta liikkeelle.Mietin että on täytynyt nähdä jotakin mielenkiintoista jonka perään menee.
Eihän tuosta kissan perään lähtemisestä ole varmuutta eikä varmaan koskaan saadakaan varmuutta mutta maalaisympäristössä enenmmän kuin todennäköistä tuollainen tapahtuma (lähtee eläimen perään) .
 
sama vieras
ajatelkaa sitä perheen iloa ja onnea kun lapsi on terveenä takaisin kotona. Jos me palstalaiset iloitaan, niin meidän tuntemukset on taatusti vielä pientä siihen verrattuna mitä lapsen lähipiiri tuntee.
Nyt on meidän kaikkien hyvä mennä nukkumaan. Muistetaan jatkossa pitää huolta läheisistämme ja kertoa että rakastamme heitä; koskaan kun ei voi tietää mitä seuraavassa hetkessä tapahtuu.
Hyvää yötä kaikille!
 
J.t harmaana
Tää oli niin uskomattoman ihana uutinen. Eilisillasta asti seurannu uutisia tekstitelkkarista, enkä tänään enää uskonut pienen löytyvän elossa. Ihanaa, että pieni pääsi takaisin vanhempien syliin...ja luulen, etteivät vanhemmat hevillä poikaa enää sylistä laskekkaan :)
 

Yhteistyössä