Niin... Mulla on kaksi lasta, joilla on vuoroviikkoasuminen isän ja äidin luona. Kaksi vuotta on isän luona asunut heidän kanssaan hänen naisystävänsä. Reilu vuosi sitten muksut täällä ollessaan kutsuivat tätä naista minulle äidiksi. (meillä on kaksi äitiä). Keskustelin lasten kanssa; se on mahdotonta, nuorempi (silloin reilu 3v) kovin tinkasi vastaan ja sanoi jopa että hän on syntynyt sen toisen äidin mahasta. Luoja että tällainen tuntui pahalta!! Selitin lapsille mikä on ÄITI, mitä se tarkoittaa jne. katsottiin valokuvia, joissa minä hoidin/imetin heitä ja kuvissa ei luonnollisestikaan ollut tätä uutta naista.
Luonnollisesti otin exäni ja tän naisen puhutteluun: wtf??? Oli kuulemma lapset kysyneet itse, saako tätä paula-annelia kutsua äidiksi, ja he oli sanoneet et saa, saa sanoa vaikka joulupukiksi. Sanoin ettei vetele. ÄITI ja ISÄ on pyhiä asioita. Ja varsinkaan ilman MINUN lupaani, ei minun arvoa viedä. Taistelin aika rankasti, mut sain heidät käsittämään et se on vaan yksinkertaisesti väärin. Ja asia sovittiin. Nyt tosin eräissä virallisissa papereissa, joita menin allekirjoittamaan, oli äidin nimen kohdalla tämän naisen nimi, osoite ja puhelin nro. Koulun, virallisissa papereissa. Luoja että meni hermot. Kuulla saivat koulu, piväkoti ja exäni ja tää nainen. Kukaan ei osaa selittää miten se nimi on vsinne eksynyt.... Mut juontaneisko juurensa sieltä reilun vuoden takaa...kun oli hetken "äiti"? onko joskus nimi tullu laitettua jonnekki päiväkodin sopimuksiin äidin kohdalle vaikka oikeutta sellaiseen ei todellakaan ole... en tiä.
Tämä mun muksujen äitipuoli on tosi ihana ihminen. Rakastaa pyyteettömästi mun lapsia, on heille hyvä ja tekee kaikkensa heidän eteen. Olen todella kiitollinen et ovat sellaisen saaneet äitipuolekseen. Vaikka tämä äiti-hässäkkä hieman pistikin miettiin naisen ajatuksen juoksua... nainen on mun useiampia vuosia anhempi, ja lapseton vaikka ei omasta tahdostaan.. olisko siin sit pikkusen menny yli et kuvitteli tosiaan kun joka toisen viikon noiden muksujen kanssa eleli niiden olevan hänen ihan omiaan.. en tiedä, jokatapauksessa ihme hommaa häneltä. Ja exältäni!! huh huh... mutta asiat on juteltu, sovittu ja enää ei lapset sano häntä kuin etunimellä.
Ja maassa on rauha ja lapsilla kaksi hyvin rakastavaa kotia, ja enenkaikkea vain yksi äiti ja isä, ja heidön lisäkseen "paula-anneli" ja "pertti"