Mummi suosii vain toisia lapsenlapsiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Heippa!
Mieheni ja minua on ruvennut pänniin jo aikas paljon lapsemme mummin käytös (mieheni äiti).
Hän käy katsomassa poikaamme n.1 kerran kuussa jos sitäkään.
Hän asuu maalla 40 km päässä ja me kaupungissa. Yleensä hänen vierailu tapahtuu sen jälkeen kun hän on eka kiertäny kaikki kaupat ym keskustassa eli kello on jo paljon eli ei hän kauaa kerkiä meillä istumaan.
Monesti pyydetään kylään mut usein hän aina väsyny tai hänellä on menoo mm uimahallille jne.
Mutta kuiteskin hän jaksaa käydä toisen lapsensa lapsia katsomassa n.2-3 vko välein ja he asuu 3oo km päässä!
Niitten kanssa hän käy huvipuistoissa.leikkikentillä,kylpylässä, laivaristeilyllä ja hyvää niin, heillä on taatusti hauskaa kun saa olla mummin kanssa.
Mutta entäs meitin poika..häntä ei vie mummi mihinkään.
Lupailee usein kylläkin ja lähettelee kortteja et kuinka mummi tulee kylään ja sit tehdään sitä tätä jne..
Mutta siihen se sitten jää.
Poika tietenkin mummua aina odottaa..usein ovikellon soidessa juoksee ovelle huutaen MUMMI MUMMI!
ja pettyy sitten ku se ei olekkaan mummi
Melkein kaikki isommat ja kalliimat lelut(autorata,parkkitalo)vaatteet ja kengät jotka pojalemme hankimme, hankii mummi äkkiä myös toisille lapsenlapsille ku pitähän niillä olla samanlaiset vehkeet ja vaatteet ku meitin pojalla!! se pistää joskus niin v....aan! Me ei olla mitenkään suuritulosia joten välillä ärsyttää ku toisille ostettaan kaikki ku itse mietimme jonkin aikaa että onko vara hankkia vaiko ei..

Välillä ollaan mietitty että johtuukohan tämä siitä koko juttu ku poikaamme ei kastettu??
Silloin aikoinamme kun anopille ilmotin et ei kasteta niin hän lopetti puhelun samantien ja ei soittanu 2kk:een.
Välit kuitenkin anoppiin on hyvät.
Ei olla kehdattu ottaa asiaa puheeksi vielä ku ajattelemm että mikä riita siittäkin seuraa...
Vai pitäskö antaa asian olla?
Harmittaa vaan ku poika mummiaan haluais nähdä useammin mutta mummii hyssää vaan serkkuja..
Eihän anoppia voi pakottaa käymään meillä useammin poikaa katsomassa jos hän ei tahdo.
Mitä mieltä muut olette?
Olisko kellään vinkkejä miten vois hienovaraisesti asiasta sanoo

voi kun niin tutun kuulosta...
meil anoppi jo pari vuotta sitte lupas tytöle (nyt koht 5v) et tulee "kesällä" heille, mut eipä sitä kesää viel ole tullu... aina vaan lupaa ja lupaa, mut kun pitäsi mennä heil on aina jotai jo sovittua ohjelmaa. toisen poikansa lapsia ottaa ja hoitaa aina. nytkin äitienpäivänä kysy silt serkkulikalt et tuletko mummulaan kesällä vaikka pariks viikoks. mut meiän tytölt ei kysyny mitään. toki toi serkku likka täyttää kesä jo 9v. mut ne on aina tarvittaessa mummulas, mut meidän lapset ei siel pahemmi hoidos ole ollu...

sit ku nähää anoppi roudaa helvetisti kaikkee karuu ja kamaa, vähä niinkö lahjoo meidän lapsia... siitäkin olen sanonut, ettei mitään tuoda, mut ei kuuntele, ei sit millää tajuu!!! eivä t käy meillä mut toisen pojan ja siskon luo käyvät useastikkin... kartta sivult katottuna meil on 7km pidempi matka ku veljen ja siskon luo, mut ei meille päästä, ku on niin pitkä matka...

Meillä oli kans aikoinaan tollasta samansuuntaista käytöstä mun ex-anopilla ja exä ei saanut koskaan suutansa auki, myötäili vaan äitiään. Ei ikinä tultu ehdottelemaan että hän voisi hoitaa tyttöä että pääset ite käymään jossakin mutta exän siskon poika oli siellä jatkuvasti hoidossa. Se pisti kiehumaan kun sitten meidän tyttö tuli isommaksi niin aina ex-anoppi antoi tytön serkulle enemmän rahaa kuin meidän tytölle. Mä harvensin tarkotuksella menojani anoppilaan, ei vaan huvittanut mennä, kun kuitenkin joutui kerran viikossa siellä käymään. Mä oon aina ollut sellainen etten kyllä pyydä apua keneltäkään jos ei kukaan sitä tuu tarjoamaan, en kyllä äidiltänikään pyytänyt ikinä mutta aina kun siellä oltiin niin suostui olemaan tytön kanssa että pääsin käymään kaupungissa asioilla yksin. Mutta viimeisenä kesänä en uskaltanut jättää tyttöä hänen kanssaan yksin koska pelkäsin että jos mummolle käy jotain niin tyttö vaan hätääntyy eikä osaa tehä mitään. Ja sitten samana syksynä pari viikkoa mummon syntymäpäivän jälkeen hän kuoli. Jotenkin taisi olla mulla ennakkoaavistus jo silloin kesällä. Mun äiti aina piti lapsenlapsiaan samanarvoisena, vanhimmalla veljelläni on yksi poika niin en koskaan nähnyt että äiti olisi pitänyt mun tyttöä parempana kuin mun veljenpoikaani mutta anoppi teki sen useasti.

tää juttu on vituttanut mua jo pitkään,eli melkein sama tilanne kuin teillä.Tosin meidän esikoinen 6v oli mummin suosikki kun oli ensimmäinen lapselnapsi(miehen äitä),sit tuli veljen lapsi ok,sit tuli nuorimman veljen(äidin lellikki) lapsi nyt 1.6v ja meidön tyttö(toinen lapsi) nyt 7kk niin meidän tyttö on ollut mummon sylissä varmaan 2kertaa (puoliks väkisin) eli se 1v6kk on niin ihana,mummilla on aina sitä niiin perkelen ikävää,ostaa ja antaa sille sala! tavaroita,aina viihdyttää vaan sitä kun ollaan kylässä,et toinen miniä saa olla rauhassa,vittu meidän tyttö ei huomioida MITENKÄÄN!!esikoinenkiaan ei saa nykypäivänä mitään huomiota!!!Oon puhunut miehelle tästä ja kyl hän huomaa itekin mut ei sano mutsellensa mitään!! Mut ehkä se johtuu siitä et sillä 1v6kk on pienestä lähtien ollu sitä sun tätä ongelma,en tiiä :( Anoppi on aikoinaan toivonnut ite tyttöä mut saikin 3 poikaa,ehkä osittain siitäkn,mut ÄRSYTTÄÄ,Ja sama juttu sille toiselle pitää myös ostaa samat vaatteet ja tavarat kuin meidän lapsilla huhuh voisin jatkaa loputtamiin...

Meilla on ihan sama homma, anoppi suosii pojan serkkua ja poikakin on sen huomannut:( Mummon kanssa on asiasta keskusteltu mutta mummo ei nae asiassa mitaan vaaraa, poikakin on itse kysynyt mummolta etta: miksi mummo tykkaa serkusta enemman kuin hanesta? Mummo vain sanoi etta sellaista se elama on!!!! Kuten voitte arvata emme ole enaan hanen kanssaan missaan tekemisissa.

Mielestäni on ihan luonnollista, että mieheni vanhemmat ovat kiintyneet enemmän muihin lastenlapsiin kuin meidän lapsiimme, jotka asuvat kaukana. Asia ei vaivaa pätkääkään, omat vanhempani riittävät lapsilleni mainiosti. Itsekin olin lapsena kiintynyt vain äitini vanhempiin.

no meilläon sama juttu :) oma äitini on se ykkös mummu :)
niin ja sekin vielä ärsytti mua kun se toinen mummo oli antanut toiselle 1v6kk pajalle nimmpari auton ja meidän poika 6v ei saanut kertakaan mitään nimmpari lahjoja :( mut jo tää on muutenkin vaikea aihe...

Miehen lapsilla sama juttu...miehen lasten mummo (ei mieheni äiti), näki ennen tyttöä paljon ja nyt jopa tyttö asuu heidän luona, mutta poikaa ei näe ollenkaan. Eivät ota poikaa koskaan kylään, edes että sisarukset toisensa näkisivät. Hylänneet pojan täysin autistisuuden vuoksi. :'(

Tuolle asialle ei oikein mitään voi.
Ainut mistä huomauttaisin kärkkäästi on että ei lupauksia kun niitä ei pidetä.
Pitää aikuisen ymmärtää että lapselle kova paikka tuollainen turhan lupailu.

meillä kans samantyylinen tilanne. miehen veljen lapsia hyysätään aivan älyttömästi viedään särkään ja kylpylöihin jatkuvasti, ostetaan uusia vaatteita ja leluja joka viikko ja nämä lapset ovat hoidossa anopilla jokatoinen viikko.. hienoa, eipä siinä itse enään kehtaakkaan pyytäöä hoitoapua kun toiset mukulat ovat siellä jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin tuttua:
Ihan tismalleen sama tilanne täälläkin ja tuntuu, että harvalla on täysin tasapuoliset isovanhemmat :(

Meillä minun vanhemmat ovat täysin tasapuolisia minun ja siskoni lapsia kohtaan.
Miehen vanhemmilla ei ole muita lapsenlapsia kuin nämä meidän pojat.

Yhteistyössä