V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tosi surullista luettavaa nää jutut etteivät isovanhemmat välitä lapsenlapsistaanJa nimenomaan sen lapsen kannalta. Ei se ole mitään vanhemman itsekkyyttä, jos haluais, että mummot ja papat olis läheisiä omalle lapselleen. Vaikka ois kuinka väsynyt aikoinaan hoitaan omia lapsiaan, niin luulis, että ois jo edes muutaman vuoden saanut levähtää välissä ennen lastenlasten hoitamista. Minusta on todella itsekästä niiltä isovanhemmilta todeta, että mä oon hommani tehnyt, hoida sä nyt omas :/ Oisko niin ettei ole itse aikoinaan saanut apua ja nyt sit katkerana laitetaan se paha olo kiertää ja keneen se kolahtaa... siihen viattomaan lapseen.
No meillä tuo on ainakin selvä kierre. Äiti on sanonut, että hänen lapset oli pentuna (minä myös tietenkin) niin hirveitä, että hänen ei tarvitse heitä auttaa. Siinäpä oppivat, että ois kannattanut totella joskus. Lapsellista ja jotenkin säälittävän julmaa ja tökeröä.
Minä joudun tekemään hirvittävän ison työn, että jaksan ja pärjään, en syyllistä, en katkeroidu ja hoidan lapseni rakkaudella. Toisin kuin minua on hoidettu. Minua vihattiin. Teen KAIKKENI, että lapsillani olisi erilaista, kuin minulla. Että he ois onnellisia, rakastettuja, korvaamattomia ja tärkeitä.
Voimia sinulle siihen työhön! Se, jos mikä, osoittaa kypsyyttä ja rakkautta lastaan kohtaan, että on valmis tekemään kaikkensa, ettei toista niitä omia negatiivisia lapsuuden kokemuksia omille lapsilleen. Jospa se kehä saataisiin katkaistua sinussa.