vaikka oon helvetin väsynyt poikaan 3 v niin mua loukkaa tosi paljon kun mummi ei jaksa olla pojan kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivalivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivalivali

Vieras
Poika näkee siis mummiaan n. 2 kertaa kuukaudessa (mummi asuu yhden km päässä). Poika on vaativa, ei viihdy yksin, tempparamenttinen,koko ajan vaatii jotain yms niin mummi on täysin väsynyt vajaassa tunnissa. Alkaa sitten tiuskia ja komentaa poikaa ulos (yksin) leikkimään. käskee mennä huoneeseensa tms. tää loukkaa mua ihan kauheesti vaikka oon ite ihan piipussa ton lapsen kanssa ja lisäksi on vauva. Mut oon ite ollut yötä päivää yli kolme vuotta enkä oo saanut pojasta lepoa kuin synnärillä 2 päivää kun kuopus syntyi.
 
Sitä saa mitä tilaa... Ikävä juttu! Mummo ei ole vastuussa pojastasi, ja jos ei halua/jaksa ottaa, ei ole velvollinen. Voithan aina kysyä kummeilta, toiseilta isovanhemmilta... Tai sitten otat asian puheeksi miehen kanssa, ja panet pojan ja isin viettämään laatuaikaa... Aina voi myös ostaa MLL:ltä hoitopalveluja, että saa itse levättyä.
 
Ei riitä sympatioita ei. Minulla kolme lasta 9 vuotias, 6 vuotias ja kaksi vuotias. Molemmat mummot elossa ja tapaavat lapsia kahvin merkeissä. Yksikään lapsi ei ole koskaan ollut hoidossa ulkopuolisella, jos ei päivähoitoa lasketa. Joten jos lapsia tekee niin ne myös itse hoitaa. Niin lastesi mummokin on varmaan tehnyt.
 
No eipä poika tietenkään ole mummon vastuulla mut kyllä olisin itekin vähän surullinen, jos mummu ei jaksais tyttöni kanssa yhtään aikaa viettää. Varsinkin kun mummu on tytölle niin tärkeä. Itsekin toivon joskus saavani lastenlapsia, joiden kanssa voi tehdä muutakin kuin pikaseen moikata. Mut ihmiset on niin erilaisia.. Jos jotain kremppaa tms niin tietty asia erikseen
 
siis ymmärsitte väärin! en todellakaan ole mummia pyytänyt hoitamaan lasta!! enkä pyydä! vaan tarkoitin sitä kun mummi äsken juuri kävi kahvilla puoli tuntia istui sohvalla. poika pyysi mummia ulos leikkimään muttei mummi jaksanut. poika pyysi mummia katsomaan uutta lelua niin mummi komensi pojan huoneeseensa leikkimään. Kun poika puhui ja kyseli mummilta, mummi puhui pojan päälle ja ihemtteli miten oikein jaksan kun poika vaan valittaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ymmärsitte väärin! en todellakaan ole mummia pyytänyt hoitamaan lasta!! enkä pyydä! vaan tarkoitin sitä kun mummi äsken juuri kävi kahvilla puoli tuntia istui sohvalla. poika pyysi mummia ulos leikkimään muttei mummi jaksanut. poika pyysi mummia katsomaan uutta lelua niin mummi komensi pojan huoneeseensa leikkimään. Kun poika puhui ja kyseli mummilta, mummi puhui pojan päälle ja ihemtteli miten oikein jaksan kun poika vaan valittaa!

Mä ymmärsin, ei kaikki mummitkaan valitettavasti ole lapsirakkaita. Ajattelevat just niin, että kun omat velvollisuudet on hoidettu ei toisten lapset enää kuulu heille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ymmärsitte väärin! en todellakaan ole mummia pyytänyt hoitamaan lasta!! enkä pyydä! vaan tarkoitin sitä kun mummi äsken juuri kävi kahvilla puoli tuntia istui sohvalla. poika pyysi mummia ulos leikkimään muttei mummi jaksanut. poika pyysi mummia katsomaan uutta lelua niin mummi komensi pojan huoneeseensa leikkimään. Kun poika puhui ja kyseli mummilta, mummi puhui pojan päälle ja ihemtteli miten oikein jaksan kun poika vaan valittaa!

Luultavasti äitisi ei muista millaista lasten kanssa on ja "nääntyisi" vaikka sohvalla istuisi lettipäinen tyttö satukirjansa kanssa.

 
Meillä mummu asuu 4km päässä. Käy lasten synttäreillä meillä, ei muulloin. Ei hoida ikinä meidän lapsia. Valinta on hänen. Minä en voi mitään tilanteelle. Olen asian käsitellyt ja hyväksynyt. Meillä ei ole mummolaa ollenkaan. Miehen kotona keskitytään vain parin muun perheen kans elämiseen. Me olemme kuulemma niin vahvoja ja osaavia, että me pärjätään. Miehen vanhemmat ei käy meillä koskaan. Ei edes lasten ristiäisissä.

Älä sure. Et ole ainoa. Nykypäivänä sukulaiskuviot voi olla uskomattomat.
 
'Mä ymmärsin, ei kaikki mummitkaan valitettavasti ole lapsirakkaita. Ajattelevat just niin, että kun omat velvollisuudet on hoidettu ei toisten lapset enää kuulu heille.'

Nain se valitettavasti on... Aitis on tosi nuori ja saanut sinutkin varmaan nuorena... jos hanella on vahan jotain kriisia... :hug:

 
Mä olen vähän ihmetellyt, että miksi ihmiset tekevät lapsia, kun eivät sitten aikanaan halua omia lapsenlapsiaan hoitaa tai edes olla joskus niiden kanssa. Kyllä minusta sukulaisuus jotain velvoittaa. En tarkoita, että mummon ja papan pitäisi aina olla valmiina lapsenlapsiaan hoitamaan, mutta kyllä niiden pitäisi haluta niiden kanssa edes joskus olla ja jaksaakin.
Eri asia tietysti on jos on oikeasti sairas, mutta suurimmassa osassa tapauksia ei ole kyse muusta kuin laiskuudesta ja mukavuudenhalusta.
Oma äitini on yli 60 ja kyllä hän tulee lapsenlastaan hoitamaan tarvittaessa, siitä ei edes tarvitse keskustella.
 
Onhan se harmillista, jos omat vanhemmat ei auta, jos itse on väsynyt... :/ Etenkin jos on noin nuori mummo.

Voisko mummo mennä pojan kanssa jonnekin puistoon tai ulkoilemaan, siellä saattais muutama tunti hurahtaa helpommin vilkkaan lapsen kanssa kuin sisällä.

Mun vanhemmat hoitaa kysyttäessä meidan lapsia, vaikka asuvat kaukana. Olen siitä tosi kiitollinen heille. Hoitavat, vaikka ikääkin alkaa olla, etenkin ukilla.
 
mua itkettää ihan oikeesti tää. en enää jaksa! mummi näki taas mitä tää meidän elämä on kun mies ei ehdi mitään muuta kuin tehdä remonttia heti töistä tullessaan. ollaan rempattu kohta vuosi. eikä loppua näy:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä olen vähän ihmetellyt, että miksi ihmiset tekevät lapsia, kun eivät sitten aikanaan halua omia lapsenlapsiaan hoitaa tai edes olla joskus niiden kanssa. Kyllä minusta sukulaisuus jotain velvoittaa. En tarkoita, että mummon ja papan pitäisi aina olla valmiina lapsenlapsiaan hoitamaan, mutta kyllä niiden pitäisi haluta niiden kanssa edes joskus olla ja jaksaakin.
Eri asia tietysti on jos on oikeasti sairas, mutta suurimmassa osassa tapauksia ei ole kyse muusta kuin laiskuudesta ja mukavuudenhalusta.
Oma äitini on yli 60 ja kyllä hän tulee lapsenlastaan hoitamaan tarvittaessa, siitä ei edes tarvitse keskustella.

Mun äidillä on kymmenen lasta. Väsyi liikaa meidän ollessa pieniä. Lapset syntyi 14 vuoden sisällä kaikki. Nyt ei evä värähdä lastenlasten suuntaan. On sanonut suoraan, että jokainen hoitakoon mukulansa. Ja niin se pitää tehdä.

Äidillä ei kiinnosta lapset. Tykkää kyllä juhlissa esitellä niitä suvulle, mutta siinä kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mua itkettää ihan oikeesti tää. en enää jaksa! mummi näki taas mitä tää meidän elämä on kun mies ei ehdi mitään muuta kuin tehdä remonttia heti töistä tullessaan. ollaan rempattu kohta vuosi. eikä loppua näy:(

Pääset paljon vähemmällä, kun hyväksyt asian. Ihan oikeasti hyväksyt ja mietit ihan muun vaihtoehdon lapsenhoito-ongelmiin. Mun äiti ei hoida edes suunnitellun sektion ajan lapsia. Ei vaan hoida. Kysyin asiaa ja äiti totes, että ei se MLL:n 6? tunnilta paljoa ole. Asuu lähellä, on joutilas ja terve ihminen. Ei vaan pidä lapsista. Lapsetkin vaistoaa sen ja kiertää kaukaa ja se passaa äidille loistavasti.

Meillä kahdella lapsista tulee silloin tällöin sairaalapäiviä. Ei hoida, ei auta, ei kysy edes, mitä kuuluu. Olen kauan sitten hyväksynyt tuon. Näin pääsee vähemmällä, kun ei edes toivo enää.
 
Tosi surullista luettavaa nää jutut etteivät isovanhemmat välitä lapsenlapsistaan :( Ja nimenomaan sen lapsen kannalta. Ei se ole mitään vanhemman itsekkyyttä, jos haluais, että mummot ja papat olis läheisiä omalle lapselleen. Vaikka ois kuinka väsynyt aikoinaan hoitaan omia lapsiaan, niin luulis, että ois jo edes muutaman vuoden saanut levähtää välissä ennen lastenlasten hoitamista. Minusta on todella itsekästä niiltä isovanhemmilta todeta, että mä oon hommani tehnyt, hoida sä nyt omas :/ Oisko niin ettei ole itse aikoinaan saanut apua ja nyt sit katkerana laitetaan se paha olo kiertää ja keneen se kolahtaa... siihen viattomaan lapseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi surullista luettavaa nää jutut etteivät isovanhemmat välitä lapsenlapsistaan :( Ja nimenomaan sen lapsen kannalta. Ei se ole mitään vanhemman itsekkyyttä, jos haluais, että mummot ja papat olis läheisiä omalle lapselleen. Vaikka ois kuinka väsynyt aikoinaan hoitaan omia lapsiaan, niin luulis, että ois jo edes muutaman vuoden saanut levähtää välissä ennen lastenlasten hoitamista. Minusta on todella itsekästä niiltä isovanhemmilta todeta, että mä oon hommani tehnyt, hoida sä nyt omas :/ Oisko niin ettei ole itse aikoinaan saanut apua ja nyt sit katkerana laitetaan se paha olo kiertää ja keneen se kolahtaa... siihen viattomaan lapseen.

No meillä tuo on ainakin selvä kierre. Äiti on sanonut, että hänen lapset oli pentuna (minä myös tietenkin) niin hirveitä, että hänen ei tarvitse heitä auttaa. Siinäpä oppivat, että ois kannattanut totella joskus. Lapsellista ja jotenkin säälittävän julmaa ja tökeröä.

Minä joudun tekemään hirvittävän ison työn, että jaksan ja pärjään, en syyllistä, en katkeroidu ja hoidan lapseni rakkaudella. Toisin kuin minua on hoidettu. Minua vihattiin. Teen KAIKKENI, että lapsillani olisi erilaista, kuin minulla. Että he ois onnellisia, rakastettuja, korvaamattomia ja tärkeitä.
 
Täytyy sanoa,etä en minäkään jaksaisi jatkuvaa viihdyttäjänä oloa.Oma 3v osaa leikkiä myös yksin,eikä tarvitse kokoa ajan viihdyttää ja keksiä puuhaa. Jos yksikään näistä viidestä oisi koko aika viihdytetävää mallia niin huhhuh....
 

Yhteistyössä