Kirjottelinkin perjantaina tänne jo kuulumisia ultrasta, mutta joku härö tais tulla matkalla kun eihän täällä mitään siitä turinoinnista näy. Höh. Noh uudestaan sit...
Pienellä oli kaikki hyvin, ainakin siltä osin mitä lääkäri (Walle) näki. Sydämen suonia lääkäri katsoo vielä ensi kerralla uudestaan, kun tällä kertaa Kipsu oli niin hankalassa asennossa, että niitä ei kunnolla tahtonut kuvaan saada. Olikohan jotenkin just navan kohdalla ja kun ei millään suostunut kääntymään parempaan asentoon...
Kipsu vastasi viikkoja 20+3, eli päivää edellä mennään. Painoakin arvellaan olevan huimat 370 g, hurjaa... Siellä se meidän pieni vaan kasvaa.
Sukupuoli jäi vielä pimentoon. Kipsu on niin siveellinen tapaus, ettei raottanut jalkoväliään lainkaan. Pitää siis äitiä ja isää vielä jännityksessä, ties kuinka kauan! Lääkäri sanoi, että seuraavalla kerralla on sitten helpompi sitäkin asiaa katsella, kun vauva on isompi. (ja toivottavasti ei jalat ristissä.)
Itse ultraus oli nopeahko juttu. Olin aatellu että se kestää ja kestää ja kun kuulin Wallen olevan lääkärinä, ajattelin että noh, se on pitkät minuutit hiljaisuudessa kaikkien niiden "onko vauvalla kaikki hyvin" ajatusten kanssa. Mutta ei siinä kauan nokka tuhissut ja itse asiassa tällä kertaa kuultiin jo ultrauksen aikana mikä on "tuomio".
Seuraava äitipoli on neljän vkon päästä ja samalla on myös diabeteslääkäri. Nyt meneekin neuvolat ja ultrat kivasti; kahden vkon välein on joko neuvola tai ultra. Päästään mukavan lyhyin väliajoin kuuntelemaan/katsomaan pientä.
Ensimmäisen ison hankinnan vauvalle tein tänään, tilasin nimittäin sängyn ja patjat. Pitkän jahkaamisen takana oli mutta sitten vaan painoin että tilaa ja sinne meni....
Rosetta: Olo on varmasti malttamaton kun tavallaan yliajalla ootte jo. Toivon Lahjalle pikaista maailmaan tuloa ilahduttamaan äitiä ja isää!